Stalschoenen voor de zomer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Stalschoenen voor de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 12:41

Mijn gevoerde winterstalschoenen zijn met dit weer nu echt niet meer comfortabel, dus ik ben op zoek naar nieuwe stalschoenen zodat ik het in de zomer ook nog een beetje kan uithouden. Wat dragen jullie, wat zijn fijne merken en/of materialen?

Het zijn voor mij echt stalschoenen om te dragen tijdens het werk op stal, (lees: ik sta er vaak mee in de modder, water, mest, en overige prut, daar moeten ze tegen kunnen) ik hoef er niet mee te rijden daar heb ik andere schoenen voor.

Hebben jullie aanraders voor mij, wat dragen jullie op stal?

XxLMMxX

Re: Stalschoenen voor de zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:50

Ik had ariat.
Met kunststof/ stalen neuzen.
Zowel geschikt voor stal werk als rijden.
En gaan al drie jaar mee en zijn nog prima

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:37

Wat is je budget? Ik heb voor gewoon op stal een paar Mark Todd Heaphys. Maar die zijn rond de 75 euro. Wel geweldige schoenen omdat ze zo enorm waterdicht zijn.
Voor rijden en lesgeven gebruik ik wel andere jodhpurs.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 16:03

Het budget is redelijk flexibel, ik vind kwaliteit en comfort belangrijker dan de prijs :) Hoe zit het met het onderhoud van de schoenen die jullie noemen, zijn die van leer en moet je dat goed bijhouden of is het o.k. als je ze een beetje verwaarloosd?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:08

Ik zweer bij mijn Ariat Barnyard. Ik had eerst de variant met rits en nu die zonder rits, die zijn meer waterdicht. Lopen echt geweldig. Ik ben ontzettend slordig met die dingen, ik doe niets aan onderhoud maar ze gaan nu al 2 jaar of langer mee en vertonen nog nul slijtage. Ik loop er dagelijks een uur of 2 mee, ook door de modder en stallen uitmesten etc.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:22

Ariat!
Zijn wel aardig aan de prijs, maar zo fijn!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:35

Mijn ariats zijn leer. Maar heb ik in die drie jaar tijd misschien 2 x ingevet. En zien er nog niet slecht uit.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:10

XxLMMxX schreef:
Mijn ariats zijn leer. Maar heb ik in die drie jaar tijd misschien 2 x ingevet. En zien er nog niet slecht uit.
Welk model heb jij? Zoek iets met veters, heb normaal Telluride H2O, maar wil voor de zomer wel iets anders.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:18

Ik heb ariat devon het hele jaar door aan. In de winter alleen met thermosok. Als ik door de bagger paarden moet halen draag ik altijd gevoerde rubber laarzen en met rijden leren laarzen. Daar om heen draag ik altijd de jodphurs.
Waterdicht, ook bij de rits. Laatst voor het eerst in 2 jaar eens gepoetst en waren weer als nieuw.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:53

Telpeva schreef:
Het budget is redelijk flexibel, ik vind kwaliteit en comfort belangrijker dan de prijs :) Hoe zit het met het onderhoud van de schoenen die jullie noemen, zijn die van leer en moet je dat goed bijhouden of is het o.k. als je ze een beetje verwaarloosd?

Onderhoud, wat is dat? Gewoon je schoenen onder de kraan duwen toch?

Nee, ik hou het simpel. Heb ze van de herfst 1x gesmeerd met lederwax. Thats it.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:06

mijn keuze is gevallen op een stel goede leren berg/wandel schoenen. Een hoge wandelschoen dus. Mijn vorige paar is 8 jaar mee gegaan. En dat voor 80 euro.
Zou wel eens in de zoveel tijd even insmeren met een vetje. Mijn oude scheurde op een gegeven moment net boven de zool ten hoogte van de bal van mijn voet.
Waarschijnlijk bij beter onderhoud nog langer mee gegaan

Als je goede hebt zweet je ook niet enorm in de zomer