Hangt er misschien van af welke broeken maar ik heb maat 36 en ik pas gewoon in maat 36? Dat zijn wel de meest cheapass en flexibele broeken die ik koop daar
Britta31
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-16 07:39
Ja,dat kan natuurlijk.Maar past het niet moet alles weer terug.De kinderbroeken vallen wel klein uit.Ik heb maat 42,dus toch beter 44 bestellen?
IsabelHx
Geplaatst: 14-04-16 07:39
Ik had die performance 500 of zo gekocht. Die viel heel klein. Maar idd als je meer strech broeken hebt zal het weer anders zijn.
Britta31
Lengte was voor mij precies goed (1,68m). Wat ik wel fijn vond aan mijn broek is dat je hem niet 'dicht hoeft te plakken' met klittenband. Scheelt irritaties op de enkels
Een update hier. Ik heb gisteren rijbroeken gepast bij Decathlon. Geen katoene, want daar vind ik niks aan. Dus de normale/glanzende stof zeg maar.
Ik denk dat de maat heel normaal valt. Zoals bij je gewone kleding ook. De goedkopere die was bij mij veeeeel te kort. Ik miste zo'n 5 cm beenpijp. De duurdere (ik meen de Fouganza ofzo?), 60 Euro die zat op zich wel redelijk. Hij was ook een stuk langer. Maar hij zat wat los om mijn middel heen. Dan te bedenken dat rijbroeken meestal iets ruimer gaan zitten tijdens het gebruik leek me dat een risico op een reis naar het zuiden voor de broek.... Toen ik een maat kleiner nam kreeg ik die nog niet eens hoger dan mijn bovenbenen Dus heb ze laten hangen.
Britta31
Ik heb de broek van 15 euro besteld.De reviews waren goed.Maar flodderstof en de verkeerde maat toegestuurd gekregen.Nu bij een ruiterzaak een broek gekocht voor 50 euro.Zit goed.Dus goedkoop is duurkoop.
Over algemeen valt kleding van Decathlon eigen merk (in geval van ruitersport dus Fouganza) klein uit. Dit komt omdat het een Franse keten is. Ik heb dus meestal een S (wat volgens hen 38 is nodig, maar het wisselt ook nog per model. Zo heb ik een jas vna Fouganza maat M, maar van 2 Quechua jacks een XS en S. Kwaliteit/Prijs verhouding is prima, maar het moet je idd net goed zitten.
Weet ik niet meer maar ze waren in elk geval erg goedkoop. Het was dat model zonder ritssluiting, eigenlijk gewoon een stevige legging zeg maar.
stefje
Geplaatst: 21-04-16 12:20
Mijn Decathlon rijbroek (heb even de maat gecheckt) is een 40 en ik pas gewoonlijk een 38-40 ofwel M. Dit is een (deels) katoenen. Ik zou zelf 2 maten bestellen, ik vind het ook altijd van merk en type afhangen hoe hij valt. Ik dacht 'eens uitproberen zo'n goedkope broek bij Decathlon' en vind 'em verrassend sterk en fijnzittend voor die prijs. Ik beschreef 'em daarom op mijn blog: http://www.horsystuff.nl/ruiter/koele-r ... -fouganza/
Haha bizar dat iedereen iets anders zegt, zal wel aan het model liggen dan. ik heb een Decathlon broek (beetje stretch) gehad in dit was gewoon mijn normale maat.