goede handschoenen voor gevoelige handen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSelina

goede handschoenen voor gevoelige handen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 17:43

Hallo allemaal,
Ik heb nu zwart-witte roeckl lycra handschoenen vond ze altijd super zitten vooral qua grip. Maar helaas zijn mijn handen best gevoelig met blaren krijgen, als ik 1x zonder handschoenen rijd heb ik al meteen blaren of doen mn vingers pijn (waar de teugels lopen zegmaar). Weten jullie goede handschoenen die niet (te) warm zijn (bv in de zomer), die lekker veel grip hebben en stevig zodat mn vingers niet meer zo pijn doen :j Merk en prijs maakt niks uit misschien is een ander model van roeckl ook een optie?

alvast bedankt!

SETEFURII

Re: goede handschoenen voor gevoelige handen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:49

Ik ben heel tevreden over mijn dainese handschoenen. :j

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:50

Ik heb ook Roeckl en krijg hier gewoon nog blaren van. bij mij gaan ze ook heel snel stuk. Ariat handschoenen zijn fijn. Te koop voor 35 euro bij Epplejeck en Divoza.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:53

Wat is er mis met de handschoenen die je nu hebt? krijg je daar ook blaren van? Ik heb ze zelf ook en vind ze super fijn! In de winter heb ik Roeckl Grip handschoenen de wintervariant. Deze zijn een stuk dikker door fleece aan de binnenkant. MIsschien dat een optie?

Edit: lees net dat ze voor in de zomer zijn en dus niet te warm. Dan is dat misschien niet de beste optie.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 18:01

Laura_ schreef:
Wat is er mis met de handschoenen die je nu hebt? krijg je daar ook blaren van? Ik heb ze zelf ook en vind ze super fijn! In de winter heb ik Roeckl Grip handschoenen de wintervariant. Deze zijn een stuk dikker door fleece aan de binnenkant. MIsschien dat een optie?

Edit: lees net dat ze voor in de zomer zijn en dus niet te warm. Dan is dat misschien niet de beste optie.

met mn handschoenen nu krijg ik net geen blaren, dus wel dat mn huid is 'aangetast' enzo is maar het is nog net geen blaar. Ik hoop dat je het een beetje snapt :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:07

De rijhandschoenen van Back on track zijn top. Ook in de zomer.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 19:59

bontejames schreef:
Ik heb ook Roeckl en krijg hier gewoon nog blaren van. bij mij gaan ze ook heel snel stuk. Ariat handschoenen zijn fijn. Te koop voor 35 euro bij Epplejeck en Divoza.

heb je met die ook veel grip enzo?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:58

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:05

Ik vind die van BR super! Ik heb het standaard model waarmee ik in zomer en winter rij maar je hebt ook zomerhandschoenen die op bepaalde stukken wat dunner is/ademende stof heeft!

marie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:22

Ik gebruik altijd Roeckl handschoenen, en ik heb nog nooit blaren gehad. Maar wanneer ik een keer zonder rijdt heb ik dit wel. Misschien kun je ook eens kijken naar andere teugels? dat zou het probleem ook wel eens op kunnen lossen :-)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:29

Ik heb de roeckl light grip. Die voelen echt als een soort 2e huid. Ik heb ook erg snel last van blaren (hele gevoelige huid) en rij me hier zelden mee kapot. Aanrader dus!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 14:59

miccamaaike schreef:
Ik heb de roeckl light grip. Die voelen echt als een soort 2e huid. Ik heb ook erg snel last van blaren (hele gevoelige huid) en rij me hier zelden mee kapot. Aanrader dus!

Dan ga ik denk ik maar voor die, vind ze er ook erg leuk uitzien :o

weet iemand toevallig of de maten van roeckl hetzelfde zijn voor elk model? Of dat het dan maar een klein beetje afwijkt?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:00

Lijkt me dat de maten wel aardig overeen komen. Vind t overigens zelf altijd wel fijn om even te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:11

Ik heb leren van eskadron. En ik vind ze niet te warm in de zomer. Ik heb idd ook hele gevoelige huid tussen mn vingers en al is je paard nog zo licht in je handen, gewoon het feit dat er iets tussen je vingers zit, zorgt voor een rot gevoel of zelf blaren.

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:16

Ik kreeg van roeckl ook blaren en was er zo doorheen gesleten. Heb nu leren van RSL (klik)en doe daar al 2 jaar mee. Vormen zich naar je vingers en ademen goed. Heb daar nog nooit blaren mee gekregen

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 15:55

marie1992 schreef:
Ik gebruik altijd Roeckl handschoenen, en ik heb nog nooit blaren gehad. Maar wanneer ik een keer zonder rijdt heb ik dit wel. Misschien kun je ook eens kijken naar andere teugels? dat zou het probleem ook wel eens op kunnen lossen :-)

Ik heb al verschillende teugels op mn hoofdstellen en heb er overal alsnog last van...

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 15:59

Liess__ schreef:
http://www.ej.nl/ruiter/kleding-accesso ... _6234.html

Ik heb nu deze, door het strechtende gedeelte op de bovenkant van de hand zijn het echt veruit de fijnste handschoenen die ik ooit heb gehad!

zijn ze echt goed stevig? Want mn pony kan soms bijhoorlijk sterk zijn en dan heb ik dus alsnog blaren... Maar die zijn ook echt mooi :o maar door de prijs wil ik wel zeker weten dat ik er geen blaren door ga krijgen ;)

MaximeEratos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:00

Ik gebruik die van BR, ik vind ze echt super! Ik doe ze aan in de zomer, maar ook in de winter! Een echte aanrader! :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:16

thoranLOVE schreef:
Liess__ schreef:
http://www.ej.nl/ruiter/kleding-accesso ... _6234.html

Ik heb nu deze, door het strechtende gedeelte op de bovenkant van de hand zijn het echt veruit de fijnste handschoenen die ik ooit heb gehad!

zijn ze echt goed stevig? Want mn pony kan soms bijhoorlijk sterk zijn en dan heb ik dus alsnog blaren... Maar die zijn ook echt mooi :o maar door de prijs wil ik wel zeker weten dat ik er geen blaren door ga krijgen ;)

Ze zijn mooi, en echt mega fijn! De bovenzijde is heel dun en soepel en de binnenzijde is stevig met de bekende roeckl grip.

Ik heb ze nu 4/5 maanden en rijd ongeveer 5 x per week 3 of 4 paarden per dag. Ze zijn nergens kaal of versleten! Wat ik met de goedkopere van roeckl wel had.

KarinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:50

ik heb Roeckl. zijn voor mij prima