Ik heb een copperfield rijbroek met de kleur bordeaux rood. In t begin vond ik het een mooie kleur maar inmiddels niet meer zo wat ik erg jammer vind. Graag zou ik hem willen kleuren met textielverf. Mijn broek heeft wel een zwart leren kunst zitvlak en een wit geborduurd logo op de kontzak.. wat gebeurt hiermee?
Ik heb ooit een witte rijbroek geprobeerd te verven omdat ik geen wedstrijden reed. Wilde naar donkerblauw maar het werd een soort van licht/middenblauw.
Textielverf pakt het beste op materiaal met veel katoen erin. Hoe meer kunststof hoe slechter de verf pakt. En idd de stiksels kleuren vaak niet mee.
Lielle
Geplaatst: 11-04-16 10:13
mijn witte rijbroeken die bruin en rood hadden moeten worden werden een soort lila en zalmroze. Leer kleurde ook niet mee. Geen echte aanrader dus.
Letizia
Geplaatst: 11-04-16 10:17
Ik heb m'n katoenen broeken al zo vaak geverfd, de stiksel kleuren inderdaad niet mee, maar verder lukte het prima Alleen houdt kleur vaak niet zo lang
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 11-04-16 11:19
VSW -> RUI
Veerle_88
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 13:35
Lastig... ik heb de broek echt maar 3 maand gebruikt. Dus als die in één keer knalgeel word zou wel zonde zijn..
Ik heb het wel eens gedaan, je moet er vanuit gaan dat het het beste werkt als je een donkere kleur neemt. In feite meng je de kleuren een beetje, bordo rood met de nieuwe kleur. Donkerder dekt het beste, lichter zal niet lukken en een gekke combi worden.
Kunstleer en naden blijven meestal in de oude kleur (polyester pakt niet tot nauwelijks). Hoe meer katoen in de broek hoe beter de kleur zal pakken.
Was de eerste paar keer de broek nog apart, hij kan dan nog afgeven in de was.
Ik heb zaterdag mijn licht grijze (voor mij niet zo'n handige kleur) pikeur (ja lef he) broek gekleurd met donkerblauwe dylon verf. Broek heeft een donker grijs zitvlak.
Nu is de broek een soort rookblauw geworden, ik ben er blij mee.
Ik heb geen voor foto maar zal een na foto maken doe hem vanavond aan.
Zal eens een voor foto googlen. Kan niet echt de kleur vinden, fotos lijken donkerder. Maar broek was dus licht grijs (de veel kans op vlekken voor mij) met donker grijs zitvlak.
Pocca_Locca
Geplaatst: 11-04-16 16:40
Wat iemand al eerder schreef, is het inderdaad zo, hoe meer de stof uit katoen bestaat, hoe beter het resultaat. Zelf heb ik twee harry's horse broeken die vaal waren geworden, met bleek bewerkt. Een middenbruine is best grappig oranje/ zalm kleurig geworden. Toevallig precies matchend met het zadeldekje van mijn verzorgpaard. Maar ik snap dat je dat niet snel met een dure broek zou doen. Ik zal er een foto bijdoen.
Thanks voor jullie antwoorden! Er staat in dr broek dat het voor 95% is gemaak van bomull (wat is dit??) En 5% uit elastiek. Stel ik zou hey met zwarte verf verven, komt er dan een donkerrode kleur? Of wel zwart achtig? En dat afgeven; is dat vlekkerig of niet zo opvallend. Wil een zo goed als nieuwe broek niet verpesten
Bomull is katoen.. Je kan natuurlijk eerst op een onopvallend stukje van de broek( bij de enkel, bijvoorbeeld) uittesten hoe het resultaat is. Goed de instructies op de verpakking opvolgen! En was de broek van te voren, zonder wasverzachter te gebruiken! Wel eerst laten drogen voor het verven.