steekbeesten komen weer...Mixspray Paardendrogist?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

steekbeesten komen weer...Mixspray Paardendrogist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:32

....en dat betekent weer een fles anti daas/vlieg aanschaffen.

Afgelopen zomer heb ik Equi protecta geprobeerd en gádverdamme wat stinkt dat spul.
Alsof je 10 knoflook bollen op je paard geplakt hebt.
Er kwam inderdaad geen vlieg of daas in de buurt, maar mijn stalgenoten werden onpasselijk en ikzelf ook. -O- :x

Nu leek dit me wel wat:
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 863?v=True

Kent iemand deze spray?
Ik wil geen vieze bruine spray op mijn schimmel (tsja...ijdel he).
En geen knoflook stank.

marengolike

Re: steekbeesten komen weer...Mixspray Paardendrogist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:01

Ben benieuwd of dat iets is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:40

Ik dus ook,haha

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:37

Zulke mixen maak je ook makkelijk zelf, oliën staan al in de ingrediëntenlijst, 2 druppels afwasmiddel er bij (emulgator ivm mengen olie en water). 20 druppels per olie, scheut azijn, aanvullen met water en klaar.
Als kant en klaar optie is het inderdaad interessant, en geurverandering is de truc, niet noodzakelijkerwijs stank. Let wel op dat niet ieder paard tegen citronella kan en dat zulke sprays niet lang genoeg werken voor de hele dag, ze zijn wel genoeg voor het rijden, al kies ik vaak voor rij-vliegendekens (kosten net zoveel als 2 kant en klare flessen spray uit de winkel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:40

Niks werkt de hele dag inderdaad. Hoeft ook niet, op de weide heeft hij er niet heel veel last van.
Meestal doe ik hem alleen een maskertje op en verder niks.

Vliegen rijdeken vind ik ook interessant, alleen toch altijd weer warmer dan 'bloot'.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:46

Ik heb deze ook gekocht. Een stalgenoot bleek het vorig jaar gehad te hebben. Eerst leek het best goed te werken, later minder.
Heeft ook met het zweten (paarden lucht dus) te maken. Hoe meer zweet, hoe minder de werking wordt. Maar dat is met alle sprays zo. Mijn stalgenoot was wel tevreden in ieder geval.

Ik heb zelf nog hertshoornolie er bij gekocht maar dat geeft bruine vlekken en dat wil je niet las ik :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:48

Klopt, maar als paard gaat zweten is de werking van je vliegenspray ook snel weg. Het is lastig, al werkt deken langer en in mijn ervaring betrouwbaarder dan spray (die niet tegen alle steekbeesten werkt)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:50

Een vliegendeken is inderdaad de beste oplossing denk ik. Al is het ook wel prettig dat je paard bloot kan staan. Als een vliegenspray dan nog afdoende is..? Zolang het dier geen eczeem heeft zou dat prima moeten kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:23

Het gaat mij puur om t rijden he.
In de wei regelt ie t zelf wel, geen eczeem oid.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:26

Ik heb ook al wel wat spray's geprobeerd. Maar de vliegen rijdeken bevalt me toch het best.
Afbeelding

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 01:08

Anoniem schreef:
....en dat betekent weer een fles anti daas/vlieg aanschaffen.

Afgelopen zomer heb ik Equi protecta geprobeerd en gádverdamme wat stinkt dat spul.
Alsof je 10 knoflook bollen op je paard geplakt hebt.
Er kwam inderdaad geen vlieg of daas in de buurt, maar mijn stalgenoten werden onpasselijk en ikzelf ook. -O- :x

Nu leek dit me wel wat:
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 863?v=True

Kent iemand deze spray?
Ik wil geen vieze bruine spray op mijn schimmel (tsja...ijdel he).
En geen knoflook stank.

Ha ha....ja er zit een pittig luchtje aan. maar is daardoor erg zuinig in gebruik....voor een paard gebruik je mar 5 pufjes, voor een pony 3....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:47

ja dat snap ik, maar ik word er kotsmisselijk van en ga het niet meer gebruiken.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:05

Ik meng deze oplossing met een aantal druppels hertshoornolie (kun je ook bij de paardendrogist kopen) want alleen van de spray zelf blijven de vliegen niet weg. Met toevoeging van de olie gaat dat beter maar het stinkt wel, maar je kunt het natuurlijk zo sterk maken als je zelf wilt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:04

salamaleque schreef:
Ik meng deze oplossing met een aantal druppels hertshoornolie (kun je ook bij de paardendrogist kopen) want alleen van de spray zelf blijven de vliegen niet weg. Met toevoeging van de olie gaat dat beter maar het stinkt wel, maar je kunt het natuurlijk zo sterk maken als je zelf wilt.

Maar dan kleurt de boel toch bruin vanwege de hertshoornolie? dat wil ts juist niet :)

Ik ben trouwens een stille meelezer, de mijne is een bonte met veel wit en ik zoek net als ts een spray die geen vlekken achter laat in de vacht

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:50

Telpeva schreef:
salamaleque schreef:

Maar dan kleurt de boel toch bruin vanwege de hertshoornolie? dat wil ts juist niet :)

Ik ben trouwens een stille meelezer, de mijne is een bonte met veel wit en ik zoek net als ts een spray die geen vlekken achter laat in de vacht

Ik heb ook een bonte. Ik doe er meestal een druppel of 10 in en dan stinkt het behoorlijk maar het kleurt nog niet bruin.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:56

Is dit eigenlijk wel een vliegen-/dazenspray? Ik lees dat nergens in de omschrijving namelijk!
Er staat alleen 'vachtspray'.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:27

Simodi: klopt idd nu ik het zo lees.

En als ik die reviews lees zijn er veel voor de mnden mei, juni gepost; dan is het hier nog redelijk te doen.
In juli berg je maar. Latere reviews geven wisselend beeld of wel met hertshoorn.

Maar las mee want heb schimmel dus dat is ook voor mij geen optie..
Vorig jr wel x gehad dat vriendin op vos teatree olie had gedruppeld en ik niets.
Want alles trok normaal naar haar toe?!
Die x was ik dus de klos... We vonden dat beide frappant maar of het echt daaraan lag?

Ik ben dus ook benieuwd naar dit spul.
Vind het ook wel "apart" dat er daar tig reviews te lezen zijn en dat er hier bijna niemand ervaring ermee heeft?!
Terwijl bokt toch groohooot is !

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:17

Deze spray hielp bij mij niet tegen vliegen, het rook wel lekker fris maar ik meng het met hertshoornolie. Als je dat met mate gebruikt stinkt het wel maar vallen de vlekken erg mee (ik heb een bont paard). Vroeger zat in de meeste vliegensprays hertshoornolie sinds een paar jaar is dat verboden. Veel mensen zijn zelf aan het mengen geslagen ik denk omdat de vliegensprays best prijzig zijn en je gebruikt er behoorlijk wat van in de zomermaanden. Tegenwoordig zitten er vooral etherische olien in de de vliengensprays. Volgens mij loopt er ook een topic over het maken van dit soort sprays een aantal ingredienten zijn alleen niet zo veilig om te gebruiken. Zie bijgaand artikel.

http://www.bitmagazine.nl/algemeen/zelf ... iet/12411/

http://www.degroeneos.nl/doe-het-lekker-zelf/

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:23

Omdat mijn paarden ook grotendeels wit zijn gebruik ik Veerust. Dar is wel een echte vliegenspray en werkt redelijk. Ik zou echt zoiets zoeken TS, en geen gewone vachtspray.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:02

Veerust ken ik wel hoor.
Maar ik meen dat de producten tegen vliegen tegenwoordig allemaal 'vachtspray', of 'paardendeo' of dergelijke namen hebben.
Omdat een term als 'anti vlieg' niet meer mag.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:14

Geen idee. Ik weet wel dat citronella als middel niet meer was/is toegestaan.

Sassy69

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:22

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:25

Ik gebruikte vroeger (voor het in nederland verboden werd) altijd bremse bremse , kun je volgens mij in Duitsland nog wel kopen. Witte spray en het hielp goed.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:33

bigone schreef:
Ik gebruikte vroeger (voor het in nederland verboden werd) altijd bremse bremse , kun je volgens mij in Duitsland nog wel kopen. Witte spray en het hielp goed.

Is er nogsteeds. Heet nu paarden parfum ofzo. Stinkt nog hetzelfde. Maar officieel mag er geloof ik geen hertshoornolie meer in zitten.

Heb wel idee dat het nogsteeds hetzelfde werkt. En anders kan je er altijd zelf nog wat door gooien :)

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:12

Ik gebruik endure. Werkt tot nu toe het beste