Ik ben veel te bang dat ze niet dekken op het moment dat het echt nodig is. Daarom zet ik gewoon geld opzij, dekt altijd
croyslover
Geplaatst: 09-04-16 12:45
wij hebben geen verzekeringen , vaak ben je meer geld kwijt aan de verzekering dan dat je uiteindelijk krijgt!! gewoon zelf wat geld apart zetten! (mijn ervaring, mijn mening!)
Yessy
Geplaatst: 09-04-16 12:49
Het principe is heel simpel. De verzekeringsmaatschappij wil geen verlies lijden en zal dus zorgen dat iedereen gemiddeld net iets meer premie betaald dan wat ze uitkeren. Gemiddeld ben je dus altijd duurder uit met een verzekering. Daarom wordt vaak aangeraden om alleen te verzekeren wat je niet zelf kunt bekostigen. Dus een verzekering die uitkeert als je huis afbrandt is voor bijna iedereen verstandig, een verzekering die uitkeert als door ziekte je weekendje centerparcs niet doorgaat voor veel mensen juist niet.
Een ziektekostenverzekering voor paarden is vrij prijzig per maand maar dat is een dierenartsrekening vaak ook. Heb je geen potje om die rekening op te vangen dan zou ik een verzekering zeker aanraden (al is het maar voor de eerste periode tot je dat potje hebt opgebouwd). Maar in alle andere gevallen zou ik zelf m'n paard niet verzekeren en het geld dat ik daarmee bespaar aan m'n eigen potje voor ziektekosten toevoegen.
Hoe veel mogelijkheden hebben jullie om een stabiel potje aan te leggen voordat de pony er is? Zeg dat je uit moet gaan van het ergste, dus de eerste dag bij jullie een zware koliekaanval waarvoor hij naar de kliniek moet. Als je voor die tijd je potje dusdanig groot kan maken dat je die kosten kan dekken, zou ik niet verzekeren. Als dat niet lukt zou ik de eerste tijd wel verzekeren, tot jullie wel genoeg in dat potje hebben.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 09-04-16 16:36
Eens met mijn voorganger, heb je zelf geen geld of wil je weinig tot geen risico lopen verzeker dan en zoek goed uit wat de verzekering allemaal dekt.
Heb je het geld ervoor zet het geld dan op een spaarrekening. Ieder kan je hun eigen ervaring vertellen over wel of niet verzekeren maar dat is per persoon verschillend.
Elanor
Geplaatst: 10-04-16 08:32
Belangrijk is ook dat anders dan een ziektekostenverzekering voor mensen een ziekteverzekering voor een paard niet meer uitkeert dan de waarde van het paard. En dan niet de emotionele , maar de financiële waarde. Vraag polisvoorwaarden op en lees ze heel goed door om te bekijken welke aandoeningen er zijn uitgesloten - dat zijn veelal juist de vaak voorkomende, lastig behandelbare (en kostbare) zaken als peesblessures. In mijn situatie vond ik de omvang van het 'risico' (= de kans dat er wat met je dier gebeurd x de kosten) van hetgeen door een ziekteverzekering zou worden gedekt zodanig dat ik dat zelf zou kunnen dragen.
Ik zou doorsparen tot je het bedrag hebt (+ wat extra) wat ook je max is voor behandelkosten. Als het ware het bedrag waarop je zou besluiten dat je het paard in laat slapen ipv die behandeling aangaan.
cissy
Geplaatst: 21-04-16 09:42
Het hangt er ook maar van af wat voor pony je wilt verzekeren. Een dure talentvolle sportpony of een papierloze shetlander. De laatste heeft weinig waarde voor de verzekering en je betaald dan in verhouding veel te veel premie, dan kun je beter potje asnleggen.