Moet ik mijn verkochte pony terug kopen van de koper?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Moet ik mijn verkochte pony terug kopen van de koper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:11

Na lang twijfelen wat ik er uit, ik zou mijn pony verkopen.
Meteen super veel reacties gehad en ik dacht een leuk nieuw baasje getroffen te hebben *\o/* .

Ergens voelde ik het gelijk al, ze waren maar 1x wezen kijken (buitenrit gedaan, ging super) en ze waren direct super positief. Ik heb zelf nog voorgesteld om nog een keer in de bak te rijden, omdat dat toch weer heel anders is. Daar zijn ze zelf niet op in gegaan en ze hebben besloten hem te willen kopen. Ze is nog wezen kijken bij een men wedstrijd en ook dat was helemaal leuk.

Ik had gelijk al een twijfelend gevoel omdat ze maar 1x geprobeerd hadden, maargoed ik vond het ook wel heel leuk dat ze super enthousiast waren.

Nu heeft ze de pony een week en valt hij tegen in de bak. Hij is vrij traag in de bak en hij draait zijn achterhand wat naar binnen. Ze zijn er direct de eerste dag mee gaan rijden, en de tweede dag zelfs twee keer. Ik heb filmpjes ontvangen van het rijden, en ik moet zeggen hij is inderdaad niet erg voorwaarts. Maar op een aantal meter afstand springen er kids op een trampoline, waar hij zonder blikken of blozen langs loopt. Verder is hij erg braaf (ruiter zit enorm te schoppen, en toch niet lelijk worden vind ik erg knap).

Ik heb gister een mail ontvangen waar in ze zegt dat ze hem terug wil brengen omdat hij niet fijn te rijden is. Dit wil ik niet. Ik heb van te voren besloten dat ik een pony niet mee geef op proef, omdat je niet weet wat ze er mee uit tobben en ik hier dan weer weken bezig ben voor ik weer een fijne pony heb. Daarnaast heb ik geen plaats en geld voor een vijfde pony; daarom heb ik hem ook verkocht.

Ben ik nu verplicht de pony terug te nemen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:15

Nee joh dat ben je echt niet verplicht.. Tenzij jullie daar iets over hebben afgesproken natuurlijk.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:17

We hebben wel een koopcontractje opgesteld. Daar staat in over welke pony het gaat (met alle nummers en afstamming enzo), bedrag, plaats, datum en dat ik hem verkocht heb en zij hem gekocht heeft. Maar niks over proefperiodes oid, dat wil ik gewoon echt niet.

Daarnaast stelt ze nu dat ze er teveel voor betaald heeft. Mijn neiging daarover is: dat heeft ze toch zeker zelf gedaan? als ze hem te duur vond had ze hem toch gewoon niet moeten kopen?

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:18

Hebben ze gevraagd of ze hem op proef mochten?

MisticRider

Re: Moet ik mijn verkochte pony terug kopen van de koper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:19

Nee daar hebben ze niks over gevraagd..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:19

Wat wil je dan, dat zij hem weer gaan verkopen en je er totaal niets meer over te zeggen hebt?
Hij zou net zo goed naar Stegemand kunnen gaan.....
Je had veel reakties, gaf je al aan, dan probeerde ik het liever weer zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:20

Als ie zo braaf is verkoop je hem zo weer

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:21

MisticRider schreef:
Nee daar hebben ze niks over gevraagd..

Lekker daar laten dan ;). Verkocht is verkocht.

Tenzij je hem inderdaad snel weer aan een ander persoon kan verkopen.
Laatst bijgewerkt door Zomer op 09-04-16 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:21

Je bent niks verplicht en zeuren over de prijs vind ik vooral erg dom van ze. Dat hadden ze eerder moeten bedenken.

Als jij het dier niet terug wilt hebben ze geen poot om op te staan, simpel zat.

Maar wil jij hem laten bij zulke wispelturige types?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:22

Het probleem is dat ik totaal niet weet wat ik terug krijg. Ik ben bang dat ik weken bezig ben om de ellende die hun veroorzaakt hebben weer recht te breien. Dus desnoods verkopen hun hem dan maar... ik baal er zo van, dacht echt een leuk huisje gevonden te hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:23

Hij heeft geen verborgen gebreken,dus je hoeft hem niet terug te kopen.Omdat ze hem niet fijn vind rijden is geen reden,hadden ze vaker moete komen en ze had hem in de bak moeten rijden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:24

Als het jou niks uitmaakt wat er verder met de pony gebeurt (zei het verkocht zei het voortaan flink schoppend door de bak). Dan lekker laten

Ik vind het alleen jammer te lezen dat je alleen bezig bent met je eigen belang en niet het lot van de pony

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:25

Ze heeft toch geen plek en geld om die pony terug te kopen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:26

Idd; je bent niks verplicht, maar als de nieuwe eigenaren hem besluiten door te verkopen, is de kans groot dat je hem uit het oog gaat verliezen.

Wel jammer dat ze de pony geen kans geven: een week is zo'n korte tijd. Dan ken je zo'n pony toch nog niet goed? Bovendien lijkt mij dit iets wat ze rijtechnisch prima op kunnen lossen! Hebben ze wel laten keuren en is iets lichamelijks uitgesloten?

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:27

Maartje1990 schreef:
Ik vind het alleen jammer te lezen dat je alleen bezig bent met je eigen belang en niet het lot van de pony

Achja, niet iedereen heeft de tijd en het geld om een pony weer een beetje op te knappen (en in dit geval verkoopbaar te maken).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:28

arinazazoe11 schreef:
Maartje1990 schreef:

Achja, niet iedereen heeft de tijd en het geld om een pony weer een beetje op te knappen (en in dit geval verkoopbaar te maken).

Wie zegt dat de pony moet opknappen/verkoopbaar gemaakt te worden. Is nog steeds dezelfde pony.

gohya schreef:
Ze heeft toch geen plek en geld om die pony terug te kopen.

Ik lees dat ze m niet kan houden. Maar tijdelijk moet toch wel kunnen? Heel sneu dat de pony hier nu dd dupe van is

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:30

Als je de pony niet terug wilt kopen dan moet je ook niet raar opkijken als ze hem straks doorverkopen.
Laatst bijgewerkt door vilheide op 09-04-16 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:31

Mijn hart zegt inderdaad ook gewoon terug nemen inderdaad, dat gevoel heb ik zeker.. Nu heb ik echt wel goede hoop dat met een goede instructrice het echt wel goed komt. Hij bokt niet, peert hem niet, steigert niet, doet niet gevaarlijk of dergelijke. Hij mag alleen wat vlotter en wat rechter... dat moet met les toch op te lossen zijn?

Maar hem weer terug nemen, hier weer laten wennen, opnieuw de kudde in, weer rijden, en dan weer verkopen vind ik ook niet erg paard-vriendelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:31

Maartje 1990
Quote":Daarnaast heb ik geen plaats en geld voor een vijfde pony; daarom heb ik hem ook verkocht.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:32

Maartje1990 schreef:
Als het jou niks uitmaakt wat er verder met de pony gebeurt (zei het verkocht zei het voortaan flink schoppend door de bak). Dan lekker laten

Ts is niet bezig met eigen belang. Ze gaf aan dat ze de pony weg deed omdat het bij haar teveel werd. Dan neem je de pony niet weer terug zodat het alsnog geen verbetering heeft. Heeft niks met eigen belang te maken.
En denk dat de pony op de plek waar die nu staat gewoon goede huisvestiging heeft, alleen baasjes zijn ontevreden.

Ts, ik denk dat je in gesprek moet gaan met deze mensen en zeggen waar het op staat. Je hebt ze aangeboden hem in de bak te proberen, dat hebben ze zelf afgewezen dus dat is niet jou probleem. En dat mag je ze ook best zeggen.
Ik zou aanbieden hem samen met hun te verkopen. Dat je een van je andere geinteresseerde naar hun door stuurt of iets dergelijks. Dan krijgt de pony misschien toch nog een plekje waar ze niet vinden dat hij tegenvalt zoals die nu heeft :j
Laatst bijgewerkt door Daniquebyoux op 09-04-16 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:32

Veel mensen kunnen niet omgaan met...

Je bent absoluut niet verplicht de pony terug te nemen.
In een week kunnen mensen erg veel verpesten.

Natuurlijk is het je eigen keuze.

Maar je moet hem eerst weer "goed" zien te krijgen.
En de pony een tweede keer verkopen is alleen maar moeilijker omdat je vaak gaat denken wat als deze mensen "ook" zo zijn.

En dat mensen zeggen dat je bezig bent met eigen belang en niet die van de pony vind ik apart.
De pony is verkocht omdat niet betaald kon worden, oftewel verkocht in het belang van de pony.
De mensen die de pony nu hebben denken alleen in eigen belang.
Anders zouden ze naar een oplossing zoeken en niet de pony terug willen doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:33

gohya schreef:
Maartje 1990
Quote":Daarnaast heb ik geen plaats en geld voor een vijfde pony; daarom heb ik hem ook verkocht.

Ja dat heb in gelezen. Ik zeg toch ook niet dat ze m moet houden?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:34

Mensen denken soms erg makkelijk over proef periode enzo .
Ik zou de pony ook niet zonder blikken of blozen terug nemen hoor , zeker als het financieel niet mogelijk is !
De mensen hadden beter moeten proberen bij jou thuis . Als je de pony terug neemt is het puur goodwill van jou en je bent niets verplicht
Wat het wennen etc terug in de kudde betreft hij is nog maar kort weg dus dat zou geen probleem moeten zijn

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:35

Pff stelletje moraalridders!

Ts, je bent tot niets verplicht. Jij kan de pony niet terugnemen en dus moet je dat ook niet doen. Filmpjes die niet jouw stijl zijn of dreigen met de slager is kinderachtig en flauw

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:35

Hij is 1 week weg. Als je hem terug neemt is het net alsof hij op vakantie is geweest. Niks wennen of een trauma. Ik neem aan dat het gewoon weer hetzelfde is als altijd. Hier gaan er ook wel eens paarden een week weg. En daarna kunnen ze gewoon weer de kudde in. Niks aan de hand.