Tips tips! Wat staan er voor opmerkingen op je protocol?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vickiva

Tips tips! Wat staan er voor opmerkingen op je protocol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:15

Hoi hoi!

Dit lijkt me dus echt helemaal leuk. Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste wedstrijd gereden met m'n nieuwe paardje. Zeker in het begin hoop je dat er zo veel mogelijk opmerkingen zijn geplaatst op je protocol, zodat je kan werken aan je zwakke puntjes. Ook weet je dan natuurlijk je sterke punten (niet onbelangrijk)!

Ik rijd nog lekker in de B en bij mij stonden er bijvoorbeeld heel wat opmerkingen over het vloeiender rijden van mijn overgangen en het uitzwaaien op de voltes (buitenbeen had ik thuis gelaten :+ ). Het lijkt me super leuk als we hier de opmerkingen van onze protocollen met elkaar kunnen delen, zodat we misschien wat hebben aan andermans commentaar. Zeker omdat er niet altijd van die schrijf-graage juryleden zijn! Haha

De wedstrijd was overigens bij de Kegelaer in Kaatsheuvel! :)

Afbeelding Afbeelding

stuf

Re: Tips tips! Wat staan er voor opmerkingen op je protocol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:20

leuk topic :)
op de een of andere manier heb ik altijd jury leden die niet van het schrijven zijn,en staat er vaak geen tot weinig commentaar...
wat wel frustrerend is als je bijvoorbeeld ergens een 4 voor krijgt is het wel fijn om te weten waarom precies..
meestal laten ze wel een opmerking achter onder aan het formulier met leuk paard of leuke combinatie..
1tje schreef wel een keer fijne en erg vriendelijk rijdende amazone dus dat vond ik dan wel een compliment:)

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 07:58

stuf schreef:
leuk topic :)
op de een of andere manier heb ik altijd jury leden die niet van het schrijven zijn,en staat er vaak geen tot weinig commentaar...
wat wel frustrerend is als je bijvoorbeeld ergens een 4 voor krijgt is het wel fijn om te weten waarom precies..
meestal laten ze wel een opmerking achter onder aan het formulier met leuk paard of leuke combinatie..
1tje schreef wel een keer fijne en erg vriendelijk rijdende amazone dus dat vond ik dan wel een compliment:)

Vervelend is dat hè? Al moet ik wel zeggen dat als je een 4 geeft, je eigenlijk wel móet omschrijven waarom. Tenminste.. Lijkt mij.
Ik had gelukkig wel erg veel commentaar afgelopen weekend maar het is zeker niet altijd zo! :)

Cheminee

Re: Tips tips! Wat staan er voor opmerkingen op je protocol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:02

Leuk!

Ik had vorige week in dr l2 een 4 voor het achterwaarts gaan met de commentaar staat te lang stil...
Terwijl ik voor mijn gevoel aan het halthouden was, nageeflijk maken en dan achteruit ging..

Was het er zo niet mee eens haha.. Jury was helaas al weg die dag.. Dus weet nou nog steeds niet wat ze wilden zien..
( was nog in de oude proeven)

EliseKlink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:04

Ik heb vaak mijn handen 'plat' liggen. Tijdens de les word ik er ook vaak op gewezen ze weer rechtop te doen (snap je? :) ) Maar vaak doe ik mijn handen na een tijdje weer verkeerd. Weet iemand misschien hoe ik er aan kan blijven denken mijn handen rechtop te houden?.. Ik heb er namelijk ook al een keertje commentaar opgehad met een wedstrijd.

EliseKlink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:06

Ook heb ik mijn voeten vaak verkeerd. Ik heb namelijk vaak mijn tenen naar buiten gericht. Hoe blijf ik er aan denken mijn tenen naar voren gericht te houden?..

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:08

EliseKlink schreef:
Ik heb vaak mijn handen 'plat' liggen. Tijdens de les word ik er ook vaak op gewezen ze weer rechtop te doen (snap je? :) ) Maar vaak doe ik mijn handen na een tijdje weer verkeerd. Weet iemand misschien hoe ik er aan kan blijven denken mijn handen rechtop te houden?.. Ik heb er namelijk ook al een keertje commentaar opgehad met een wedstrijd.

Als ik aan mijn houding werk neem ik het voor om bij elke bakletter te controleren of alles nog zit zoals het hoort. Langzaamaan verbeter je en hoef je nog maar om de letter, om de drie letters, etc. te checken, totdat de nieuwe gewoonte is ingesleten :)*

EliseKlink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:11

vanspeijk schreef:
EliseKlink schreef:

Als ik aan mijn houding werk neem ik het voor om bij elke bakletter te controleren of alles nog zit zoals het hoort. Langzaamaan verbeter je en hoef je nog maar om de letter, om de drie letters, etc. te checken, totdat de nieuwe gewoonte is ingesleten :)*

Bedankt!! Ik ga het zeker toepassen de aankomende les!

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:21

vanspeijk schreef:
EliseKlink schreef:

Leuke tip ga ik zeker ook eens toepassen! Als ik erop let zitten mijn benen goed maar als je dan weer met iets anders bezig bent beginnen die benen een eigen leven te leiden..

Ik rijd zelf nog geen wedstrijden, maar normaal gezien deze zomer nog ons eerste!