Wil graag jullie mening

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marusch25

Wil graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:02

Mijn paard heeft de gewoonte om tijdens de proef zijn mond wat open te zetten. In hoeverre vinden jullie dit storend en zou jury dit meerekenen in eindbeoordeling.

Graag zou ik ook tips krijgen over of dit evt op te lossen is? Zijn moeder deed dit ook, dus ben beetje bang dat ik dit er niet helemaal af krijg. Hij is lichaam in orde. Hij loopt m2 op dit moment

Queen123

Re: Wil graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:58

Een open mond geeft natuurlijk wel een minder ontspannen beeld dan een gesloten mond. Ik ben geen jury, en heb zelf ook geen ervaring met starten met een paard die dezelfde gewoonte heeft als die van jou, maar ik denk dat er ook wel mee speelt Hoe strak je in je hand bent. Een strakke hand + open mond zal misschien wel voor wat lagere punten kunnen zorgen?

Lastig om het proberen af te leren, vooral als zijn moeder het ook al had.

L_Love_Horse

Re: Wil graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:36

De jury zal dit al snel bestempelen als 'ongemak in de mond' terwijl dit bij jouw paard misschien niet de oorzaak is. Daarom is ook de sperriem uitgevonden, wat eigenlijk absurd is. De jury weet natuurlijk niet dat jouw paard dit van nature doet, er bestaat dus een kans dat je hierop wordt afgerekend. In hoeverre je dit af kan leren en hoe, geen flauw idee.
Dit is wel een lastige...