Duurzaamheid laklaarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Duurzaamheid laklaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 08:45

Wat voor laklaarzen hebben jullie, sinds wanneer? Hoe vaak draag je ze? En hoe zien ze er uit?

Heb namelijk laklaarzen gekocht voor op wedstrijd. Rijd er sinds een half jaar mee en hooguit 1x per week 1 paard. Nu begint de lak bij het sierneusje en in plooi bij voet te bladeren. En fabrikant wil er niets aan doen. Ruitersportzaak geeft een fikse korting als ik nieuwe wil.
Maar ze zijn een jaar oud en ruiken en zien er gewoon nieuw uit verder.
Lijkt me wel heel snel, of niet?

Anoniem

Re: Duurzaamheid laklaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:48

Risico van lak, onderhoud je ze ook elke keer nadat je ze gebruikt hebt? Lipica geeft geen garantie op lak hierom..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:53

Als je gaatjes in lak krijgt en er komt vocht onder kan dit gaan bladeren. Een heel groot nadeel van lak. Erg netjes Vd Ruitersport zaak om je tegemoet te komen, super jammer van je laarzen natuurlijk!
Op lak wordt vaak geen garantie gegeven tenzij er sprake is van een productie fout.
Er is wel onderscheid tussen lak kunststof en lakleer qua kwaliteit en wat ik vind dat je er van kan verwachten, durf dus ook niet te zeggen of een jaar kort is. Maar aangezien de winkel je al een aanbieding doet zullen zij het ook wel snel vinden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 09:11

Die vonden het ook erg snel. Ik wist ook wel, dat lak kwetsbaarder is, maar kan me niet voorstellen, dat iedereen 2 keer per jaar nieuwe laklaarzen koopt :D. Zijn toch genoeg mensen met laklaarzen, die er meer en langer mee rijden als Ik.
Ik veeg ze af , ze staan altijd binnen en hebben misschien 25 keer een paard gezien.
Waren laarzen van €535 -O-

Moet het er voorlopig maar mee doen, maar de volgende keer neem ik geen lak meer.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:16

Ik heb zelf laklaarzen van Petrie (de ankie Elegance) en ben er eigenlijk heel tevreden over. Het lak blijft super mooi en heb ze dan ook al een jaar of 3/4.
Gebruik ze alleen voor op wedstrijd of les bijv. maar heb er inmiddels toch wel vaak zat mee gereden.
Misschien eens contact opnemen met de fabrikant zelf? Lijkt mij dat dit binnen een jaar toch niet mag gebeuren, al staat me ergens iets van bij dat er op lak geen garantie word gegeven...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:48

Een goede fabrikant zou zich twee keer achter de oren moeten krabben als laarzen echt zo weinig gedragen zijn zouden ze voor die reden alleen al gewoon nieuw paar moeten doen. Maar dat is mijn mening, slechte reclame gaat altijd snel moet je netjes oplossen.
Je kan altijd contact opnemen idd.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:55

Ik heb laarzen met een lakleren neusje en daar is het ook gaan bladderen, de laklederen laarzen van een vriendin ook. Allebei zelfde fabrikant die zegt er niets aan te kunnen doen, maar ik vind het wel jammer dat het zo snel gebeurd. We zijn allebei heel netjes op de laarzen.

Vriendin heeft nu ergens anders lakleren laarzen gekocht, ik ben benieuwd of het aan die ene fabrikant ligt of aan het feit dat lak heel kwetsbaar is.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:01

Ik heb ook petrie lak laarzen
Heb ze elke dag aan en rijd d'r z'n 2/3 paarden mee minimaal
Tussendoor heb ik ze ook gewoon aan met poetsen en zadelen
Rest heb ik stal schoenen aan

Heb ze nu z'n 1,5j en na n jaar bladderde t af bij de buiging bij tenen/wreef en sinds n paar weken zit er echt een gat in

Maak ze elke x als ik ze uit doe goed schoon en loop d'r niet mee door de blub of iets
Tuurlijk worden ze wel nat als t regent tijdens t rijden

Ik hoef ook geen lak meer ook omdat als er ook maar een zonnestraal op schijnt het net n broeikast word

Lak is gewoon onwijs kwetsbaar er hoeft maar n klein scheurtje of naalpunt gaatje in de top laag te zitten en als er dan vocht onder komt is t zo gedaan met je mooie laarzen

Ik heb de nieuwe opvolgers van konings al staan
Maar ze lopen/rijden zo lekker dat ik er nog heen afscheid van kan nemen :+

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:12

Ik heb lipica laklaarzen.. 2e hands gekocht een jaar of 4 a 5 terug.. rij er vaak mee en afgelopen winter ook mee Door de blubber.. ik ben er niet zuinig mee poets ze enkel voor de wedstrijd en verder loop ik ook gewoon Door de blubber ermee.. als ik ze oppoets zijn ze gewoon nog als nieuw.. geen scheuren krassen of afbladderen.. heel tevreden over het lak.. alleen zitten ze als hel.. zoo stijf.. Na 5 jaar zit er nog geen buiging in de laars haha

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:53

Ik had laarzen van Horka met lak details. Helaas waren ze na 2 maandem alweer te klein. Het lak was bij mij bestgauw lelijk geworden helaas.

Wel een hele andere prijscategorie dan jouw laarzen, dat wel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:00

Getup schreef:
Wat voor laklaarzen hebben jullie, sinds wanneer? Hoe vaak draag je ze? En hoe zien ze er uit?

Heb namelijk laklaarzen gekocht voor op wedstrijd. Rijd er sinds een half jaar mee en hooguit 1x per week 1 paard. Nu begint de lak bij het sierneusje en in plooi bij voet te bladeren. En fabrikant wil er niets aan doen. Ruitersportzaak geeft een fikse korting als ik nieuwe wil.
Maar ze zijn een jaar oud en ruiken en zien er gewoon nieuw uit verder.
Lijkt me wel heel snel, of niet?

Laat me raden... Lipica :7 oude lakkers waren prima (8 jaar terug), maar de huidige generatie
wat daar vandaan komt is echt ruk, hoor het ook van andere klanten, daarom hier nooit geen Lipica's meer!

Nu Derby en daar is de prijs, kwaliteit en service een heel stuk beter!
En bij de fabriek scheelt het qua prijs niet eens zoveel met Lipica.
Petrie lak is ook super, maar die kosten een stuk meer....net zoals andere bekende merken.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:05

Ik heb Petrie laklaarzen en ze zijn zeker ouder dan 5 jaar en zien er nog super uit.
Normaal draag ik ze alleen met wedstrijden ed, maar ik heb ze ook een tijd dagelijks gebruikt toen mn andere kapot waren en ik heb meerdere paarden.
Onderhouden doe ik ze niet, kan volgens mij ook niet met lak, maak ze alleen voor gebruik schoon met een natte doek.
Op de enkels zitten wat scheurtjes in het lak, maar afbladderen ofzo doen ze echt niet, terwijl ze wel heel soepel zijn.

Ik vind het wel een slechte zaak dat de fabrikant er niks aan wil doen, het klinkt als veel geld voor niet zo beste kwaliteit..
Krijg je ook korting van de ruitersportzaak als je een ander merk neemt?
Zelf zou ik zeker niet meer de zelfde willen, lekker zonde als ze na een half jaar al zo slecht zijn!

horsebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:38

Mijn laklaarzen zijn helaas ook snel gaan afbladderen :(

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 07:23

Ik krijg inderdaad ook korting op een ander merk. Dus dat wordt m dan ook ( al is het uit principe).En geen lak meer...
Maar voorlopig doe ik het er maar mee. Nu zie je het nog niet zo erg. Zal later eens een foto uploaden.