Rijjasje vs gewoon colbert

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Rijjasje vs gewoon colbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 12:57

Wie kan me vertellen wat het verschil/de verschillen is/zijn tussen rijjasjes en gewone colberts? Ik weet dat er mensen zijn die een colbert omtoveren tot rijjasje en ik wil eigenlijk graag de andere kant op. Ik rijd geen wedstrijden meer en als ik dat ooit nog wel ga doen zal het WE en/of western zijn. En ik heb hier nog wel mijn jasje (gewoon zwart) hangen. Ik vind 't een fijn jasje, zit lekker, staat mooi en, ook niet onbelangrijk voor iemand die lang is, de panden en mouwen zijn lang genoeg en de taille zit op de juiste plek :+ Ik heb gisteren in de stad zo gauw geen colbertje kunnen vinden wat dat ook heeft.

Als ik de knopen die er nu op zitten er af haal en er zwarte op zet is mijn jasje ook net een colbert, vind ik. Toch? Hij hoeft niet voor supernetjes maar gewoon voor op een spijkerbroek met een leuk shirt er onder.

Fortitude

Re: Rijjasje vs gewoon colbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:59

Als je het zelf mooi vind om op die manier te dragen, waar maak je je dan druk om?

Gewoon doen :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:04

Er is geen verschil :+

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:06

Ik als medeslungel ken de struggle :') en zou me niet eens druk maken of het een rij-jasje is of niet, ik zeg aantrekken die hap!! Ik zoek al jaren een passend colbertje maar taille te hoog, mouwen te kort, rug te smal of allemaal tegelijk-O- Mijn zegen heb je.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:06

Misschien kun je een foto van je jasje showen?

Maar lijkt mij dat het prima kan idd :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 14:19

antje_vip schreef:

Zo op het eerste gezicht zie ik al 9 opzichtig glimmende verschillen met een paardenhoofdje er op :+

Maar jullie vinden het dus wel kunnen? Ik denk ik vraag 't maar even, voordat ik voor schut blijk te lopen.

Echt heel duidelijke foto's heb ik niet merk ik, ik hoop dat je hier wat aan hebt:

Afbeelding

Het is een jasje met 1 split.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:22

Ik vind het grootste verschil dat rijjasjes veel hoger sluiten dan een damescolbert. Dat vind ik niet mooi, vandaar dat ik m'n rijjasje nooit zo zou aantrekken.

Mijn vriend rijdt in dit jasje: http://www.dekroo.nl/dynamisch/producte ... 070045.JPG dat vind ik wel mooi voor zo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 14:24

Ja, daar dacht ik inderdaad ook aan tink89. Zelf vind ik dat juist een voordeel, ik houd niet van die V's tot bijna bij je navel. Aangezien ik dit jasje voornamelijk open zou dragen denk ik niet dat het een probleem zou zijn eigenlijk. Of denk jij van wel?

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:25

Gewoon lekker aantrekken! :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:51

Koper schreef:
Ja, daar dacht ik inderdaad ook aan tink89. Zelf vind ik dat juist een voordeel, ik houd niet van die V's tot bijna bij je navel. Aangezien ik dit jasje voornamelijk open zou dragen denk ik niet dat het een probleem zou zijn eigenlijk. Of denk jij van wel?

Als je het open draagt, geeft het helemaal niks. Ik heb een - hoe zeg ik dit netjes? - gigantische voorgevel en dan is een dicht jasje dat heel hoog sluit niet charmant. Open kan het wel prima.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:55

Misschien dat een rijjasje wat beter ademt dan een colbert? Mijn rijjasje is van ander materiaal gemaakt dan een colbert namelijk. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:57

Mocht het western worden: in de westernsport wordt een colbertjasje eigenlijk alleen bij halteronderdelen gedragen, aan de hand dus. Maar als je erop wilt, kun je altijd nog een gewone nette blouse aantrekken. Kan ook prima.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:03

In hand is niet zo mijn ding eigenlijk, was 't met de merrie wel van plan zodat ik 'r niet alleen achter zou hoeven laten als vos mee gaat maar nu vos met de vut is ga ik niet apart die pony meenemen. Doe voor mij maar pleasure en western horsemanship, dan ben ik blij en twee proeven vind ik ook zat :)

Komt wel weer een keertje, later met een ander paard. En dan mag ik van mezelf iets uitzoeken wat mooi bij dat paard kleurt :)

Of mijn jasje beter ademt dan een colbert weet ik niet eigenlijk. Ik heb het nooit lang aan gehad. Alleen voor losrijden (omdat de band dan al om je arm gaat) en dan daarna de proef.

horsebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:37

Gewoon lekker dat colbertje aantrekken! Ik heb mezelf dit ook al wel eens afgevraagd ik denk dat het hem in de stretch zit.. sommige colbertjes kun je niet zo lekker in bewegen maar als het goed zit waarom dan niet!

ClassyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 00:30

antje_vip schreef:

Nou.. dat is niet helemaal waar. Ik heb een normaal beige colbertje gekocht want de kleur is zo gaaf. Als ik hem staand aan heb zit ie prachtig maar zodra ik met mijn benen wijd in het zadel zit kruipt ie op, omdat de laagste knoop te laag zit. Ziet er niet uit! -O-