Petrie Padova of Petrie Melbourne?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Petrie Padova of Petrie Melbourne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 11:22

Hoi allemaal!

Ik ben rustig op zoek naar nieuwe rijlaarzen omdat mijn rijlaarzen van de Epplejeck veel te wijd zijn geworden bij mijn kuit. Ik was op zich wel tevreden over de rijlaarzen van de Epplejeck alleen merkte wel dat de stiksels snel los lieten dus hangen er nu kleine draadjes los.
Ik heb de volgende twee rijlaarzen gezien:
Petrie Padova €299.95
Afbeelding

Petrie Melbourne €208.95
Afbeelding

Nu zou ik graag ervaringen van jullie willen van deze twee rijlaarzen. Ik heb zelf smalle voeten, maat 40/41. Mijn kuit breedte is 37.5/38 en mijn kuithoogte is 44/45 gemeten vanaf de knieholte tot mijn hak. Heb wel smalle voeten. Ik rijd twee keer per week, af en toe iets meer i.v.m wedstrijd of extra rijden op mijn verzorgpaard. Spring niet, rijd dressuur/carrousel op de manege en recreatief/dressuur op mijn verzorgpaard.

Ik hoop op jullie ervaringen en misschien wel foto's :D

Groetjes Marise

Roodvos

Re: Petrie Padova of Petrie Melbourne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:57

De Melbourne. Vanwege je smalle voeten. Veterlaarzen kunnen ze smaller maken rond de voet/enkel dan een laars zonder veter. Als je echt behoorlijk smalle voeten hebt, hou er dan rekening mee dat je maatwerk nodig hebt rond de voet.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:18

Rij je wedstrijden met de carrousel? Dan zou ik wel even navragen welke laarzen wel of niet zijn toegestaan(alle groepen die ik ken rijden namelijk met de zelfde laarzen in die groep, dus bv iedereen van die carrousel groep heeft van merk X model Y aan zn voeten)

Verder ken ik beide niet, zijn alle 2 namelijk nieuwe modellen van petrie. Laarzen met veters zijn over het algemeen wel sneller geschikt voor smalle voeten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:33

Onze rijlaarzen hoeven niet gelijk te zijn gelukkig. Ik ga ze binnen kort beide even passen!

_Fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:54

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik vaak lees is dat de Melbourne van mindere kwaliteit zijn. De Melbourne zijn van Venotoleer gemaakt en de Padova van rundleer. Dus ik denk dat daar het prijsverschil ook in zit.