toen kwamen meiden aan en vroegen of ze hem wat snoepjes mochten geven en mochten aaien. Goed dat ze het vroegen, en tuurlijk! Ik heb een paard met een slanke bouw dus ik heb niet het probleem dat hij dan snel dik word! Dus zij gaven hem lekker snoepjes, deden wat vrijheidsdressuur kunstjes met hem, hij kan alleen kusje, shake en voetje. Dat heeft hij geleerd van die meiden dat doen ze wel is als hij in zijn stal staat. Ik heb gezegd als je maar niet teveel snoepjes geeft en het niet te lang en vaak doet vind ik het oke. Nou vandaag was ik er dus bij en het zag er leuk uit, behalve dat als hij bedelde ze het schattig vonden en hem ook snoepjes daarvoor gaven! Toen ze weg waren was meneer heel erg vervelend! Oren plat, happen naar mijn zakken, uitsloven met de kunstjes en toen ik hem weg duwde en geen voer gaf wou hij mij bijten! Dacht het niet! De hele tijd daarna was hij vervelend! nu is mijn vraag: hoe reageert jou paard of pony op snoep en wanneer geef jij (een) snoepje(s)? ik zelf alleen als ik weg ga dus als hij in de wei staat en ik weg ga, daar reageert hij gewoon positief op en sluiten we de dag goed af! Sindsdien komt hij ook zelf naar mij toe in de wei en hoef ik hem niet te halen. Als ik hem gewoon voer dan doet hij dit totaal niet, ook niet bij een appeltje! Maar bedelen straf ik ook goed af en dat deden zij niet. Tuurlijk ga ik tegen die meiden zeggen dat ik het liever niet meer bij mijn paard heb. Maar gewoon mijn vraag buiten dat is hoe jullie paard/pony op snoepjes reageert! Want dat van vandaag verwachtte ik totaal niet bij mijn paard!

Vroeger deden we dat wel, tot het moment dat de jongste in mijn zakken kwam kijken of ik iets bij had. Als ze dan niets kreeg, reageerde ze erg zuur, dreigen om te slaan en tot bijten toe. Toen was het meteen gedaan met snoepjes. Nu staan wij weer bovenaan als leider.
. Hij werd ook niet happerig maar hij stond gewoon nog meer in de weg dan dat hij normaal al deed haha!