ruiterbewijs behalen zonder opleidings weekend/week

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvana_gipsy

ruiterbewijs behalen zonder opleidings weekend/week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:01

hallo,

ik wil graag mijn ruiterbewijs halen, omdat ik veel buiten rijd en mijn moeder dit ook erg prettig vind gezien het verzekeren en dergelijke. ik ben wat informatie gaan zoeken, en kom erachter dat het ruiterbewijs vaak gehaald wordt in combinatie met een opleidings week/weekend. dit is echter behoorlijk prijzig. meestal 350 als je een paard van hun 'leent' en daar boven op komen nog de examenkosten en aanschaf van de boeken. op de site van knhs-ruiterbewijs staat dat het halen van het ruiterbewijs in combinatie met een opleidingsweekend de meest voorkomende manier is, oftewel niet de enige manier. ik vroeg mij daardoor af of het mogelijk is om alleen examen af te leggen. van te voren zou ik dan wel een les nemen op het paard waar ik het examen op gaat afleggen zodat je het gedrag van dat paard een beetje leert kennen. weten jullie hier mischien meer over, zoals wanneer je je examen zonder opleidingsweekend doet of de kans van slagen dan nog wel reël is. hebben jullie hier ervaring mee?

ik ben trouwens 14 jaar, rij nu zo'n 5 a 6 jaar. ik rijd veel buiten met mijn verzorgpaard, en maak altijd strandritten bij een manege op texel.

alvast bedankt!

troi

Re: ruiterbewijs behalen zonder opleidings weekend/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:32

Ruiterbewijs voegt qua verzekeringen niks toe, je bent al verzekerd dmv je algemene aansprakelijkheidsverzekering, en op andere gebieden ook niet. Het is echt uit de tijd. Ik zou het geld in je zak houden en er wat leukers mee doen.

Chynnafifi

Re: ruiterbewijs behalen zonder opleidings weekend/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:21

ik heb een ruiterbewijs; was er veel geld aan kwijt en ik zal je zeggen: ik heb er nog niks aan gehad!
Alleen korting op ruiterkampen ;) haha

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:40

Het topic is al een paar maandjes oud, dat weet ik.
Maar ipv een nieuw topic te openen haak ik hier maar op in.
Want ik vroeg mij hetzelfde af.
Vaak als je begeleiding wil zijn op een kamp is een ruiterbewijs ook verplicht.
Ik vind echter de kosten van zo'n trainingsweek ook veel te veel en zou graag alleen het examen doen.