Hoe vervoeren jullie (kleine) pony + menwagen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Hoe vervoeren jullie (kleine) pony + menwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 13:13

:wave:

Heel voorzichtig ben ik wat aan het rondkijken hoe ik mijn pony en mijn menwagen ga kunnen vervoeren. :)
Pony is een welsh van 1.16m en menwagen heeft een spoorbreedte van 125 cm.

Ooit heb ik eens een topic voorbij zien komen met creatieve ideeën, maar ik kan deze helaas niet terug vinden.

Dus, hoe vervoeren jullie je (kleine) pony en je menwagen? :D

Napie

Re: Hoe vervoeren jullie (kleine) pony + menwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:21

Voordeel van een sulky: sulky voorin de trailer en pony erachter. In het verleden met mijn marathonwagen en tweespan ging de kar achter in de bus en later op de aanhanger achter een andere auto. Met enkelspan ook wel eens de wagen voorin de tweepaardtrailer gehad en een pony er dwars achter. Blijft lastig allemaal. Mensporttrailer is het mooiste natuurlijk maar daar moet vaak weer een zwaardere auto bij en een E rijbewijs.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:24

Ik heb een shetlander van 95 cm hoog en een tweewieler van 125 breed.
Mijn 1,5 paardstrailer is 132 breed.
Ik heb mijn pony in de punt staan (onder de buis :) ) achter haar heb ik een pak stro en dan mijn tweewieler die ik naar binnen trek en dan achterover kiep zodat hij op de rugleuning van het bankje komt te staan.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 09:24

Ik heb dus een vierwieler :+
Een trailer met koetsenframe wordt wel erg groot, daar verzuipen mijn pony's alsnog in.

Ulfeino: heb jij een voorlader of moet jij in geval van nood eerst de sulky eruit en dan de pony?

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:27

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:27

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 09:33

KyaraMyBest schreef:

Jaaaaa dat topic zocht ik! :D
Het zijn alleen wel merendeels sulky's en shetlanders.
Past een welsh mountain ook overdwars in een trailer? En als je de menwagen voorin in de punt zet, krijg je dan geen ongelijke gewichtsverdeling? Wagen weegt 110kg, pony zo'n 250 kg gok ik. Zou ze dan ook graag allebei mee willen kunnen nemen, dan zou er dus nog een shetlander bij komen. Ligt het gewicht dan niet teveel naar achteren? 8-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:14

Je hebt ook pony-trailers met koetsframe, die zijn niet zo aso groot en zwaar meteen.
Hati heeft ze vooral voor A'tjes (een grote A is ook wel de max als je hem als 2-pony's trailer gebruik, voor 1 pony zonder schot er in heb ik ze zelfs wel met een grote B er in).
Ik zelf heb er net een besteld bij Imanse, daar kunnen kwa maat tot C'tjes in, 2-pony's trailer met koetsframe met laag eigen gewicht.
Geen idee of het ook met B rijbewijs gereden kan worden (met de juiste auto er voor vast wel), maar ik ben van mening dat als je op stap ben gewoon je E gehaald moet hebben.

Ik heb nu m'n wagen nog in de auto en pony trailer daar achter.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:04

Oh dat is een goede! Ik wist niet dat er speciale ponytrailers met koetsenframe zijn! E rijbewijs gaat er dan sowieso komen!