Vergelijkbare laars Mountain Horse Sportive Highrider 2

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Vergelijkbare laars Mountain Horse Sportive Highrider 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 09:38

Beste bokkers,

Voor een jaar of 3/4 terug was ik op zoek naar een fijne leren rijlaars met een sportieve uitstraling en brede kuit. Ik kwam uit bij de Mountain Horse Sportive Highrider 2. Wat een super fijne laars! ''Helaas'' doordat ik de nodige kilo's afgevallen ben, zit deze laars nu veel te ruim net onder knie. De dressuurboog sloot altijd mooi aan, maar nu kan ik er gewoon een vlakke hand tussen steken, zonder het elastiek op te rekken. Ik ben totaal de steun in deze laarzen kwijt, ook omdat ze bij de enkels nu veel te ruim zitten. Ergens baal ik ontzettend, want het zijn super fijne laarzen en ben er dan ook altijd super zuinig op geweest.
Ik moet nu dus op zoek naar een nieuw model, want de MH Sportive Highrider 2 wordt bij mijn weten niet meer gemaakt. Daarbij komt ook nog eens, dat ik echt een smallere kuit nodig heb..

Heeft iemand van jullie een goed vergelijkbare laars of eventueel stevige jodphurs met stevige chaps. Het liefst rond de €250-

Edit: ik heb even mijn maten opgemeten die ik nu nodig heb:
Voetmaat: 39
Kuitmaat: 37 cm
Hoogte: 45 cm

ItsMe2

Re: Vergelijkbare laars Mountain Horse Sportive Highrider 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 16:11

Er zit teddy voering in, daar ben ik niet naar op zoek.
Ik zoek echt gewone laarzen, geen winterlaarzen ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:35

Er was de van global soortgelijke laarzen maar deze zijn niet meer leverbaar helaas.
ik zoek precies dezelfde maar de zoektocht is moeilijk. Ik heb nu van horka besteld. Google maar horka freestyle laars. Krijg het deze week binnen. Bij agradi besteld trouwens

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:43

Ik lees even mee, want ik baal ontzettend dat deze laarzen niet meer worden gemaakt. Ik heb nu nog een paar van deze laarzen in gebruik, maar ga echt huilen mochten deze versleten zijn omdat ik nog niks vergelijkbaars heb kunnen vinden.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:53

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 21:09

joyce_eddy: zou je het even willen laten weten wat je eerste indruk en daarna gebruik van de laarzen is?

Ineke2: ik had ook echt de tranen in mijn ogen staan.. maar helaas. Mijn paar zien er nog zeer goed uit. Heb ze in de zomer van 2012 gekocht, maar niet zeer intensief gebruikt. Ik heb ze nu op marktplaats te koop gezet.

tanjaatjuh: Daar zit een veter voor in. Dat zoek ik niet..

Ik ben nu aan het denken om een stal/rijschoen met chaps aan te schaffen. Dan houd je toch iets meer de stoere/sportieve look in mijn ogen en daar houd ik wel van.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:50

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 08:38

joyce_eddy: dat zou idd een mooie laars zijn. Maar als ik naar de kuitmaat kijk bij schoenmaat 39 ben ik bang dat die te ruim valt. Ik zal morgen eveb precies meten met rijbroek en sokken aan. ;)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:39

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:30

dieseltje09 schreef:
En deze dan van Mountain horse zelf? Dit is een beetje de "opvolger"van de sportive namelijk:
http://mountainhorse.dev.benelux.s4.seo ... e4240.aspx

Anders is Ariat ook een goede optie denk ik

Voor mij viel deze af ik zoek juist zonder (zinken mogelijk) een dressuurboog.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:31

ItsMe2 schreef:
joyce_eddy: dat zou idd een mooie laars zijn. Maar als ik naar de kuitmaat kijk bij schoenmaat 39 ben ik bang dat die te ruim valt. Ik zal morgen eveb precies meten met rijbroek en sokken aan. ;)

Ja hier ben ik ook bang voor. Epple jeck heeft soortgelijke laars maar dan wel met teddy bont erin helaas. Ook heb ik soortgelijke gezien van horka maar dat is synthetisch leer...

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:34

Joyce_eddy deze boog is niet hoger of lager als de sportive als goed is hoor(4cm, dit is standaard op eigenlijk alle laarzen, dressuur is 6 namelijk :D )

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 11:55

Ik heb vrij stoere jodhpurs gezien bij Kramer. Merk Felix Buhler, weet iemand van jullie of dat een goed merk is?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:32