Mijn paard staat op stal met een "pleintje"(uitloop), we zijn hier 3 jaar geleden komen te staan.
Hier heeft ze dus een buurman staan die erg aan haar hangt zodra ik haar alleen al wil pakken.
Jaren stond hier een ander paard, zijn weide genoot, en tevens zijn buurman dus, deze heeft in januari 2013 zomaar op stal een hartstilstand gehad.
Wij zijn dus week erna verhuist, waardoor die stal is vrij gekomen, waar ik voor mijn paard voor heb gekozen. Het is overigens een super lief beest hoor.
Dit paard heeft in mei 2013 (?) als ik dit goed zeg, een ongeluk gehad, waarbij zijn banden *welke weet ik even niet meer precies*, gescheurd zijn, waardoor die dus op 3 benen liep. Heeft jaar op stal/pleintje gestaan, en been is dit jaar bewezen sterker te zijn dan het gezonde been. In de wei doen ze af en toe een kamelen race.
Maar, dit paard kan overduidelijk niet zonder mijn paard...
Houd er altijd wel rekening mee hoor, eerste jaar in 2013 dus ook de hele zomer vanwege hem niet naar buiten geweest. Totdat staleigenaar zegt; Ga eens lekker naar buiten....
Dus ik ben maar gegaan, maar zodra ik met mijn paard van het pleintje afloop, begint die te gillen/brullen/ rennen en te doen, net zolang totdat we terug zijn. Al zijn we bijvoorbeeld 2 uur weg...
Paard springt, gallopeerd paar sprongen, bokkesprongen, stijgert af en toe, dus overduidelijk dat zijn been het echt wel aan kan. In de zomer als ik mijn paard van de wei pak, dan rent ie ook de hele wei door totdat ze terug is!
Alleen nu, irriteer ik me er een beetje aan, paard kan er wellicht absoluut niets aan doen, eigenaar hetzelfde. En eigenaar vind het ook erg vervelend.
Maar zomer komt eraan, wil ik lekker dingen doen met mijn paard.
Ik kan mijn paard op stal of op het pleintje poetsen en zadelen, maar dit wil ik niet altijd.
Al was ik mijn paard, kan dit niet op mijn pleintje, dus doe ik dit aan de andere kant van de stal.
Meneer gaat dan dus al uit zijn dak, heb ik opgezadeld en loop na de rijbak, dan word ie al helemaal hyper en brult en springt ie...
Heb in overweging om te vragen voor een andere stal, maar dit wil ik eigenlijk 100% zeker niet.
Stal is echt fijn, afgelegen van andere stalgenoten, eigen "hokje" zeg maar, IDEAAAL!!
Stalling staat overigens ook vol, dus zou betekenen dat iemand zou moeten (willen) wisselen.
Onze 2 stallen zijn de enige met een pleintje, de andere stallen zijn gewoon.
3 stallen hebben overigens wel een uitloop. Maar houd haar liever op haar eigen plek..
Mijn probleem is eigenlijk; ik houd er genoeg dagelijks rekening mee, maar ik KAN dit niet altijd/ elke dag doen. Wil ook niet dat het paard weer een blessure op loopt. Paard staat overigens door de blessure op pensioen. Ik kom overigens op stal voor MIJN paard, niet om niets te kunnen doen met haar, omdat haar buurman anders uit z'n plaat gaat...

Maar voel me daar vaak wel rot over!
Zijn hier meer bokkers die deze of zelfde ervaring hebben?
Misschien doe ik hier ook niet goed aan om dit topic aan te maken, maar wil het even van me afschrijven!!!