Oortjes/communicatiemiddel tijdens les

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mloez

Oortjes/communicatiemiddel tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 06:57

Hoi Bokkers!

Ik heb dr zoekfunctie al gebruikt maar vind niet echt iets, waarschijnlijk niet de goede term :')

Ik zoek een set oortjes/walkietalkie achtig dingen voor tijdens het rijden. Degene die ik tot nu toe heb gevonden zijn maar one-way, dus microfoon voor bv instructeur en luidspreker of oordopjes voor de ruiter. Ik zoek echter een two-way systeem.
Ik wil het niet perse in lessen gebruiken, maar als communicatiemiddel tijdens het rijden. Mijn moeder en ik rijden allebei, en 95% van de tijd rijden we samen. We helpen elkaar bij het rijden daar we momenteel geen instructeur hebben, maar we zijn allebei zo ongeveer half doof :') :D
Voorheen in een klein bakje van 20*30 was het al schreeuwen geblazen en een heleboel "huh?" "watte?" enz, en op de huidige stal met een 20*60 bak is het einde zoek :')

Het moet dus een systeem zijn waar we vrij heen en weer kunnen communiceren. Alle tips zijn welkom!

Evelien__

Re: Oortjes/communicatiemiddel tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:00

Zoek eens op hypostore.nl onder "instructiesets"

Denk dat dit is wat je zoekt :)

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 07:16

Is wel soortgelijk als wat ik zoek, maar deze hebben ook zenders en ontvangers, ik wil graag heen en weer kunnen communiceren zeg maar :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:19

TAO -> RUI

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:49

http://www.mega-com.nl/contents/nl/d58.html

weet niet of hier iets opstaat wat je zoekt? Een portofoon zoeken met twee zenders/ontvanger is niet evident lijkt me. Er is namelijk bij die instructiesystemen 1 iemand die de "headset" draagt, de lesgever dan, imo. De leerling draagt het oortje dus die hoeft niets terug te zeggen? :? Vind het wel een beetje poedersuiker hoor. Wat als je de opdracht niet begrijpt? Kan je niet eens vragen om eens te herhalen ofzo? :? Afijn, ik hoop dat ik toch iets kunnen helpen heb :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:04

WHIS heeft zo'n systeem dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:16

Kijk anders eens bij communicatie middelen voor op de motor, die wel vaak 2richtingen op. Dan misschien wel kans wat aan cap moet vastmaken maar dan verder geen losse draden.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 11:20

Oh ja goeie tip Haike, thanks

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:33

Met een Whis kan je niet alle 2 de kanten op paten MousMous.

Ceecoach en equicoach kunnen het wel. Vooral de Ceecoach schijnt een aanrader te zijn wegens het fijne gebruik en het goede bereik. (ikzelf gebruik overigens een whis, ook zeker tevreden over maar in jou geval dus geen optie)
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 04-04-16 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:40

Wij gebruiken de eqiucoach van equiteacher. Werkt prima, ook in een 20x60 buitenbak met veel wind!

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:32

dieseltje09 schreef:
Met een Whis kan je niet alle 2 de kanten op paten MousMous.

Ceecoach en equicoach kunnen het wel. Vooral de Ceecoach schijnt een aanrader te zijn wegens het fijne gebruik en het goede bereik. (ikzelf gebruik overigens een whis, ook zeker tevreden over maar in jou geval dus geen optie)

Whis heeft er nu ook 1 die beide kanten op kan communiceren.
Ga hem namelijk van de week bestellen nadat ik ernaar aan het zoeken was geweest welke ik wou. Omdat mijn huidige WHIS setje zo fijn is maar er niet terug gepraat kan worden ben ik gaan zoeken en zag op hun site het setje staan. Keuze was zo gemaakt welke ik wou

Rian_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:37

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:39

dewindhoek, dat is wel heel fijn nieuws, de WHIS bevalt mij namelijk uitstekend(hmm dat wordt even sparen haha)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:16

Het kan veel simpeler.
Bij de meeste telefoon providers kun je aangeven welke nrs je onbeperkt wilt kunnen bellen.
Dan bel je dus gratis.Headset in en huppekee.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:29

ambre schreef:
Het kan veel simpeler.
Bij de meeste telefoon providers kun je aangeven welke nrs je onbeperkt wilt kunnen bellen.
Dan bel je dus gratis.Headset in en huppekee.

Ja dat kan uiteraard ook, ik zou het met mijn onbeperkte minuten ook helemaal niet erg vinden

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:54

Wij hebben sinds kort een van Ceecoach waarmee je beide kunt praten. Ik vind em erg fijn zitten, erg stevig, heb niet het idee dat hij tijdens het rijden uit m'n oor kan vallen oid. Het microfoontje zit ook niet erg ver naar voren, maar toch zijn we beide goed te verstaan.
Bij die van ons zit wel iets vertraging in praten-aankomst, maar doordat je op normaal volume kunt praten heb ik hier geen last van, enkel als ik toevallig voorbij rijd en er wordt wat gezegd maar ik ervaar dit niet als ernstig hinderlijk.

Verder heeft WHIS volgens mij ook nog een, die ook goed bekend staat.