Trektocht naar Limburg... maar te weinig volk!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Trektocht naar Limburg... maar te weinig volk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 13:47

Vorig jaar hebben we onze eerste (niet bewegwijzerde en volledig zelf geplande) trektocht gedaan, samen met een vriendin. Die trektocht nam ons door de grens Wallonië/Vlaams-Brabant, en was een heel avontuur. Aangezien ik de organisator ben van onze nu toch besloten, jaarlijkse trektocht, zou ik wel graag een persoon extra meenemen. Op die manier kunnen de spullen (tent, extra dekens, klein gerief, EHBO,...) ook beter verdeeld worden over de paarden.

De max. van personen die meekan is vier, ons inclusief. Het is nog altijd mogelijk dat de vriendin in kwestie zich afmeld, aangezien dit relatief vaak gebeurt. Daarom wilde ik ook een beetje zekerheid, omdat ik niet op de ochtend van vertrek mijn paard wil opzadelen met een plots bericht "Ik kan niet komen". :=

Dit is een "Back to Basic" trektocht en zal dus gepaard gaan met tenten, paarden op paddocks en soms particulieren. Eten voor de paarden zal waarschijnlijk niet aanwezig zijn, behalve hooi bij tijden.

Wie zoek ik?
- Paarden die kunnen stilstaan (kaart oppakken, zien waar we zijn, kompas raadplegen, foto nemen etc.)
- Paarden die kunnen rondlopen met extra spullen op de rug. Een rodeo tijdens een trektocht is niet aangeraden.
- Ruiters die al eens graag babbelen en graag nieuwe mensen ontmoeten.
- Ruiters die niet tegen NH zijn, aangezien ik tot aan mijn nek in die wereld zit en liefst niet discussiëer over zo'n dingen op een tocht.
- In een tent kunnen slapen is een must! Mits we met twee zijn kunnen we mijn tent delen, meerdere personen = zelf ook een tent meenemen.
- Ruiters die het oke vinden om niet elke maaltijd uitgebreid te eten. Soms is het gemakkelijker om even te pauzeren tijdens de middag langs een veldwegje met een bankje met gewoon wat brood en confituur. Elke keer uitgebreid eten loopt ook duur op.
- Paarden die het tempo aankunnen. Wij doen zo'n 35 - 45 km per dag, met uitschieters vorig jaar tot 48 km. In elke gang, het is dus niet enkel stappen.
- Liefst geen hengst, aangezien er veel stopplaatsen zijn waar de paarden gewoon samen op de weide/paddock gaan staan terwijl wij in de tent zitten, en ongelukjes vermijd ik liever. :')

Voor wie foto's van onze trektocht van vorig jaar wilt zien... <3
[BRT] Op trektocht door Wallonië!

Afbeelding
Ons dagelijkse tenue

Afbeelding
Een rij-selfie is noodzaak!

Natuurlijk wil je mij ook op zich wat leren kennen, als je een week met mij opgescheept zit. :o
Ik ben Odrada Degeest, Belgische, en woon in Bertem, Vlaams-Brabant, samen met mijn 11-jarige haflinger Lana. Ze is een merrie en wordt bitloos gereden. Verschieten doet ze niet, wegrennen doet ze niet, en ze zal er ook niet vandoor gaan. Geen gebreken en je zal er ook geen last van ondervinden, ondanks dat ik mijn teugels niet oppak. Een heel knuffelige merrie, maar bij paarden is ze wel een dominante dame. Verwondingen heb ik nooit met haar voorgehad, ze is echter wel altijd de chef.
Ik heb haar opgeleerd volgens NH (Warwick Schiller, specifiek) en het zou dus leuk zijn als ik met iemand op weg kon die hier geen probleem mee heeft. Mits er zo'n mensen zijn. :P

Zelf ben ik 18 en zal ik op het punt van vertrek 19 zijn, (Jawadde, ik wordt oud!) ik ben een nogal luide persoon die graag babbelt en vaak al eens tijdens ritten wordt opgehouden door kindjes of vreemden waarmee ik dan een babbeltje doe. Nu, ik kan mezelf echt niet super beschrijven, daarvoor zal je een gesprek moeten aangaan. Moest je meer willen weten over ons, ga je gang!

RoosDeG

Re: Trektocht naar Limburg... maar te weinig volk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:56

Oh super leuk!
Zou graag mee gaan, maar kan mijn man niet alleen laten met 2 kinderen :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:58

Wat supergaaf! hoe lang willen jullie gaan en in welke periode? Rijden jullie door naar Vlaams limburg of Nederlands Limburg?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:02

Klinkt als een ontzettend leuk avontuur! Wanneer zijn jullie van plan om dit te doen, en van waaruit vertrekt de tocht?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:10

Ohh als dit nu enkele jaren eerder was, had ik graag meegegaan!
Dit is echt altijd al een grote droom van mij geweest, een trektocht doen te paard met tentjes in mijn eigen omgeving :D
Helaas is mijn pony overleden en heb ik verder 'niets' om mee te rijden...
Veel succes met iemand te vinden!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:11

Leuk TS! Ik zou ook misschien wel mee willen, maar jammer genoeg niet veel vakantiedagen meer over en weet niet of mijn paard(en) tegen dan voldoende in conditie zijn.

Ik ga jullie wel volgen :j

Wij maken ook af en toe trektochten ([RIJ-ITP] Rij mee op onze vijfdaagse trektocht! )

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 14:31

Het is zoiezo voor de zomer, en het liefste zou ik hem midden/eind juli plannen. Ik heb echter nog wel tijd in begin Augustus, dus dat kan ook. Het is een beetje wikken en wegen om ook mensen te kunnen accomoderen die meegaan. :)

Ik zou liefst in Zutendaal beginnen, en zo doorrijden tot aan de Nederlandse grens en terug. Liefst een weekje weg. :j 650 km bewegwijzerde ruiterroutes, je moet het ervan nemen!

Solleke, leuk dat je wilt volgen! :D Oh, ik lees altijd graag over trektochten. Ga ik meteen eens naar kijken.

Olivia, da's echt heel erg jammer... ja, het was ook mijn eeuwige kinderdroom, en met een eigen paardenbeestje dan toch mijn afstuderen gevierd met een trektocht. In het Orshof denk ik dat je wel paarden kan huren, maar ik betwijfel of dat voor een week kan zo. Superjammer!

Roostinker, begrijpelijk! Hopelijk kan je indirect wel meegenieten met de route. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:34

Wij nemen altijd september voor trektochten, omdat het tijdens de zomermaanden nog weleens vol dazen kan zitten (zeker in Limburg!) + risico op heel warm weer. In september is het toch vaak ook nog erg goed weer! :)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:35

Oh wauw! Dat lijkt me echt geweldig. Helaas ook geen eigen paard :(

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:45

Als ik een eigen paard had was ik zo mee gegaan! Klinkt geweldig!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:50

Als het in de week van 11 juli is zou ik mee kunnen gaan, daarna gaat het voor mij niet meer helaas. Zal het topic even volgen om te zien wanneer het wordt!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:51

Ik ga zeker gezellig meelezen en hopelijk in de toekomst als jullie dan nog gaan een keertje mee!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:00

Solleke, onze trektocht vorig jaar was ook in Juli, echt midden zomer, maar er zat geen daas op ons, ondanks de grote hoeveelheid ervan. Wonder boven wonder heb ik echt een tópmiddel gevonden in de decathlon, het stinkt uren in de wind, maar het houd ze zo goed weg. Vind er dan tijdens de tocht altijd maar één of twee op Lana's hals. Het is echt straf spul ook, want als je het direct op die beesten spuit vallen ze gewoon van je paard af. Kan je ze even vermorzelen onder je voet. Beste koop ooit. *\o/*

In september kan het inderdaad nog steeds super weer zijn, da's een feit. Maar het is vooral om de activiteiten hier ook een beetje te verdelen dat ze wat rust heeft. We gaan immers naar de Eifel met een klein groepje in september en we hebben een clinic in augustus. Juli staat momenteel nog helemaal leeg, zoals vaak. :j

Super, zoveel meelezers! :D Ik frutsel het nog even uit (momenteel ben ik bezig met zoveel routes plannen dat ik erbij neerval, ik zit bij LRV Eyota en ik zou graag een route door ons gebied plannen, daarnaast trainingsroutes en daarnaast ligt ook de kaart van Limburg naast me :'))

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:04

Ik ben benieuwd welke route het uiteindelijk wordt! Trektocht in Limburg is toch nog steeds iets wat 'k heel graag zou doen, wie weet kunnen we dan wel tips van jou gebruiken :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:11

Klinkt goed. Voor mij afhankelijk wat ik de zomer ga plannen en wat de kosten ongeveer zullen zijn. Ik hoor graag mee. Ga ik binnenkort eens plannen.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:17

Skyefate schreef:
Solleke, onze trektocht vorig jaar was ook in Juli, echt midden zomer, maar er zat geen daas op ons, ondanks de grote hoeveelheid ervan. Wonder boven wonder heb ik echt een tópmiddel gevonden in de decathlon, het stinkt uren in de wind, maar het houd ze zo goed weg. Vind er dan tijdens de tocht altijd maar één of twee op Lana's hals. Het is echt straf spul ook, want als je het direct op die beesten spuit vallen ze gewoon van je paard af. Kan je ze even vermorzelen onder je voet. Beste koop ooit. *\o/*

In september kan het inderdaad nog steeds super weer zijn, da's een feit. Maar het is vooral om de activiteiten hier ook een beetje te verdelen dat ze wat rust heeft. We gaan immers naar de Eifel met een klein groepje in september en we hebben een clinic in augustus. Juli staat momenteel nog helemaal leeg, zoals vaak. :j

Super, zoveel meelezers! :D Ik frutsel het nog even uit (momenteel ben ik bezig met zoveel routes plannen dat ik erbij neerval, ik zit bij LRV Eyota en ik zou graag een route door ons gebied plannen, daarnaast trainingsroutes en daarnaast ligt ook de kaart van Limburg naast me :'))

Ben wel benieuwd welk '' topmiddel '' :):) ?
Dan ga ik dat ook eens aanschaffen deze zomer...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:22

Geen eigen paard beschikbaar helaas, en niet bepaald wonende in de buurt. :')

Maar ik lees graag mee! Toch wel iets wat erg hoog op mijn to-do-list staat, trektocht te paard. :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 15:35

DinkyOmie, het noemt no-fly, maar ik vind het nergens op de site van de decathlon. Gaat ondertussen al een tijd mee dus de ingrediënten staan er niet meer op, afgeveegd, maar je kan er wel vaag nog de rest op zien. Een merk staat er echter niet op, dus ik denk dat het eigenlijk een heel louche huismiddeltje is. := Ik zal er morgen bij het naar Lana toe gaan een foto van nemen! Die van de Aveve werkt overigens ook erg goed, maar die stinkt denk ik niet hard genoeg voor de dazen... wel voor de kleine mugjes.

Ik zal zeker de vooruitgang van de routeplanning hier verder opzetten! :D Ik kijk er enorm naar uit door de doorwaadplaatsen te gaan. Ze is gek op plasjes en diep water, en speelt er graag in.

Ondertussen is de Eyota tocht gereed om uit te testen. *\o/*
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:44

Wat een leuk initiatief!
Zou super graag mee gaan maar er zijn zoveel "maars" dat ik mij beter niet kan verheugen :P

Ben wel benieuwd wat je ervan gaat vinden, van het ruiterroutenetwerk. Ik zit er middenin .. vlak bij de beroemde doorwaadplaats :Y) :)) Dus als je nog ergens tips wilt over route of omgeving ofzo ben je altijd welkom ;) En ik ga dan toch eens in de decathlon checken of dat product er nog is, ben ik wel benieuwd naar of dat ook voor de Limburgse dazen werkt 8-) :')

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 19:42

Oei, zoveel maars? :( Hihi, tja, het is altijd wikken en wegen inderdaad. Amai zeg, dat moet ook je geluk zijn! Ik ben nu in feite wel blij met onze omgeving in het dijlelandschap. Heel erg veel oversteken en bar weinig zandpaden (lees: geen) maar het maakt de hoefjes hard, en er zijn enorm veel parkourbergjes. Heel goed voor de poepspiertjes!

Ik ga gewoon mijn kaart nadien naar jou toeschuiven om te zien of ik geen ultragevaarlijke dingen heb aangeduid :P Het product is echt onze redding geweest, en het gaat lang mee. Ik waarschuw wel, het stínkt. Ze ruiken je komen van mijlenver! Voor de wilde dieren maakt het blijkbaar wel niet veel uit... misschien maskeert de stank ook wat mensengeur? Herten draaien hun hoef er immers niet voor om om rakelings langs ons te passeren (Tot Lana's grote verontwaardiging, aangezien ze opeens een hert een meter voor ons op het pad zag springen, die dacht dat dat een paardetend monster was).

Tot nu toe zit ik nog maar in Zutendaal. Wat een spotprijsjes om te kamperen, zeg. Dat was in Wallonië toch niet zo. Nog steeds goedkoop daar, maar toch 15 euro ipv. 4.5 (al gok ik dat het iets meer gaat zijn plus paarden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:25

Ja, pony is nogal beetje uh.. onhandig in gezondheid :+ Simpel gezegd snel last van de spieren (vitamine E problemen) en allergisch voor stof en gras.. Ben al heel vaak aan het opbouwen geweest voor een trektocht en nog nooit ergens geraakt ... Nu lijkt hij redelijk te gaan qua rijden, maarja, nu is het pollenseizoen weer daar en steekt zijn headshaking weer de kop op en dat wil ik toch ook graag "opgelost" zien... En daarnaast is hij beetje speciaal qua karakter, rijden zal wel gaan maar samen kamperen is iets wat je niet op voorhand kan zeggen. Dus veel maars.. :Y)

Ik ken natuurlijk niet heel Limburg vanbuiten qua routes en qua kamperen al helemaal niet (ben meer van de B&B's ofzo :P ) maar als je ergens tegen een probleem oploopt wil ik zeker wel kijken of ik kan helpen ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:27

Lijkt me zo leuk, woon kort bij Zutendaal maar helaas mijn merrie is hoogdrachtig en mijn hengst is hengst :+

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:24

Sabine, amai, da's wel echt vanalles := Heel jammer! Hoop dat je toch nog verder raakt met hem.

Chimello, wat jammer! Nu vind ik jouw hengsten wel echt ongelofelijk kwijlwaardig, maar dan liefst toch dat ongelukje niet tijdens een trektocht, haha. _/-\o_

Voor de geïnteresseerden - ik heb wat foto's genomen van dat goede spul dat ik in de decathlon gekocht heb. Zoals je ziet wel al wat vervaagd, heb hem ondertussen al een jaar en dat spul gaat nog mee. :P
Afbeelding
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:30

Kan ik me voorstellen, Bones die zou best moeite doen om toch aan zn trekjes te komen :') wens jullie wel alvast veel plezier!