op evenement zonder cap (BE)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

op evenement zonder cap (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 19:38

Net zat ik televisie te kijken. Het is paasmaandag en naar jaarlijkse traditie vond de paardenprocessie in Hakendover met de traditionele galop plaats. Een groep ruiters galoppeert 3 keer rond een heuvel voor een goede oogst.
Allemaal leuk zou je denken. Kijk ik net de beelden op het nieuws. Dit jaar door het slechte weer opvallend minder ruiters (100 tal), dus elke individuele ruiter viel meer op.
Zie ik zo enkele mensen, zowel oudere als jonge (kinderen?), voorbij gegaloppeerd komen zonder cap.
Andere jaren is het veel drukker en gebeuren er altijd wel ongelukken of sterven er zelfs paarden door ongevallen. En toch laat de organisatie toe dat er deelgenomen wordt zonder cap. Bah dat is toch niet eer van deze tijd?? -:(-

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:04

als jij je cap maar op hebt bij een evenement... dat valt het allemaal wel mee

Amiigo

Re: op evenement zonder cap (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:05

Laat het los, laat het gaan :)ddd

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:07

Is eigen keuze toch? Moeten ze lekker zelf weten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:09

In Nederland kunnen ze het verplichten als een evenement op eigen terrein wordt verreden, of dat er een wedstrijd element bij is (bv endurance..).
Maar bij alle andere evenementen (zoals bv paardenritten/4daagse enz) kunnen ze het alleen maar aanbevelen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:30

Bescherming is heel verstandig, maar ze hoeven ook niet door te slaan qua betuttelen en verplichten ervan. Toen ik begon met rijden bestond een veiligheidshelm nog niet eens. Je had wel een soort met fluweel beklede plastic pet, daar had je weinig aan bij een val. En je was een uitzondering als je die ophad, ook als kind. Het was echt niet zo dat we toen bij bosjes in het ziekenhuis belandden daardoor.
Ik denk dat ik in de omgeving 1 van de eersten was die met een champignon op mijn kop ging rijden. Omdat ik veel les gaf vond ik dat wel belangrijk als voorbeeldfunctie. De moderne variant is een echt mode-item geworden, dat helpt ook wel bij het promoten ervan.