Wat zijn nou fijne jodphurs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Wat zijn nou fijne jodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:06

Die geen €150-200 kosten :(

Ben een beetje klaar met Ariat... Heb nu al 4 a 5 paar versleten, zitten erg fijn maar na driekwart jaar zijn ze versleten en na een jaar afgetrapt...
Ik verzorg ze verder wel goed hoor :))

De enige eis is dat ik er een dag mee kan lopen (werkdagen van 8 tot 5) en rond de €100.

Wie kan mij helpen?

Groetjes!

lisawouda93

Re: Wat zijn nou fijne jodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:08

Ik lees met je mee. Heb het zelfde probleem.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:09

Zoek je stalschoenen (om te werken dus) of jodhpurs (om te rijden)?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:10

Dit probleem heb ik ook...
Alle betaalbare rijlaarzen zijn voor mijn brede voeten en korte onderbeentjes te dun en te lang. En Jodhpurs heb ik nu hele oude van mijn moeder maar die zijn ook niet heel erg fijn, en alle chaps zijn ook weer te lang en te dun _-:( :\

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:11

Ik volg even,
ik heb zelf ook Ariat, maar de mijne beginnet ook te scheuren |o
ondanks dat ik ze weL regelmatig goed schoonmaak en verzorg.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:12

Horka

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:16

Marie111 schreef:
Zoek je stalschoenen (om te werken dus) of jodhpurs (om te rijden)?

Om te rijden, als m'n laarzen stuk zijn of het is bloedje heet zijn jodhpurs handiger

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:17

xxJolienxx schreef:
Ik volg even,
ik heb zelf ook Ariat, maar de mijne beginnet ook te scheuren |o
ondanks dat ik ze weL regelmatig goed schoonmaak en verzorg.

Ja die van mij zijn al zo ver heen dat als ik een stal heb gestrooid ik in m'n rechterschoen een bedje stro heb liggen :+

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:21

Ik snap niet dat jij in driekwart jaar een paar ariats verslijt, heb zelf al 2 jaar ariats en die vet ik 1x in het half jaar in en spuit de ritsen in zodat die niet stuk gaan. Ja de zool begint nu te verslijten omdat ik er veel mee loop (en rijd) maar dat is vrij normaal na 2 jaar intensief gebruik.

Roquefort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:32

Ik had hetzelfde probleem met ariat, na een jaar scheuren langs de zool...Toen ik hierover mailde heb ik een heel nieuw paar gekregen- zo snel horen ze niet stuk te gaan. Mijn nieuwe paar ziet er nog goed uit, hopelijk blijven ze nog een tijdje heel want het zijn hele fijne schoenen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:35

Ik had van hkm, dikke jaar mee gegaan voor 59 euro..
Verder blijft het altijd lastig.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:35

ik heb 2 paar ariats waarvan het ene paar al zeker 4 jaar en zien er niet erger uit dan het paar wat ik een jaar heb. Ik verzorg ze amper? maak ze max 2 keer per jaar schoon en invetten. Maar qua comfort... Echt geweldig! Super fijne jodphurs

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:37

De hele simpele Ekkia met staal onder en staal in de neus, bij Horseshop International gekocht voor €84 of €87 oid. Ff wennen aan het gevoel maar ik werk er prima hele dagen op (veel rondlopen). IDEAAL voor het lompere type pony en het lompere type eigenaar. Rag ze al 2j af en nu begin ik er aan te denken een nieuw paar te halen omdat de binnenkant een beetje onder mij begint te lijden (heb altijd gaten bij de hiel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:38

ik heb een paar QHP, maar wil je dat toch afraden. Heel slap leer, en leer scheurt snel.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:39

Ik heb deze en ik gebruik ze zelfs als gewone schoenen, dus heb ze iedere dag bijna de hele dag aan en na een jaar nog niets aan de hand. Misschien ariat mailen met dit probleem? Moet niet kunnen lijkt mij. Kan me er ook weinig bij voorstellen als ik zie hoeveel ik mijne gebruik en bedenk dat ze er nog piekfijn uitzien.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:11

Citaat:
Ja die van mij zijn al zo ver heen dat als ik een stal heb gestrooid ik in m'n rechterschoen een bedje stro heb liggen :+

Haha die van mij begint gewoon aan de zijkant kleine scheurtjes te vertonen, ze zitten echt heerlijk! Maar het leer..

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:17

Ik lees even mee, ben ook niet tevreden over Ariat, de mijne waren na een half jaar al lek.

Bij divoza zag ik een nieuw merk, ben de naam kwijt, ze waren niet goedkoop, maar zagen er goed uit.

Blijgeestig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:20

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 16:49

LiesM schreef:
Ik lees even mee, ben ook niet tevreden over Ariat, de mijne waren na een half jaar al lek.

Bij divoza zag ik een nieuw merk, ben de naam kwijt, ze waren niet goedkoop, maar zagen er goed uit.

Tonics bedoel je? Heb ik ook naar gekeken, viel alleen te weinig over te vinden en om nou zoveel geld uit te geven aan jodphurs waarvan je niets weet vind ik een beetje trickie.

Heb toch weer ariats gekocht :o dit keer met blauwe zool, volgens verkoper zijn deze van een betere kwaliteit dan de rode/groene.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:56

Amiigo schreef:
LiesM schreef:

Tonics bedoel je? Heb ik ook naar gekeken, viel alleen te weinig over te vinden en om nou zoveel geld uit te geven aan jodphurs waarvan je niets weet vind ik een beetje trickie.

Heb toch weer ariats gekocht :o dit keer met blauwe zool, volgens verkoper zijn deze van een betere kwaliteit dan de rode/groene.

Je bent 100,- duurder uit en gaan misschien 1 of 2 maanden langer mee.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:03

De oude ariats, van een paar jaar terug zijn inderdaad beter dan de ariats van het afgelopen jaar.

Is me verteld waarom, maar dat kan ik zo vertellen.

Toch blijf ik ze erg fijn vinden. Qua voetbed etc.

Er is ook een "nieuw" merk, maar die zijn nog duurder dan de ariats

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 17:04

Heb jij ze beide gehad? Dit is dikker leer en de zool is anders gestikt waardoor ze schijnbaar erg lang mee kunnen.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:06

Ik heb nu ongeveer een jaar mijn ariat, maar die zien er nog bijna uit als nieuw. Paar kleine slijtage plekjes, maar dat was het wel. Je kunt net pech hebben qua schoenen denk ik, net zoals dat met andere merken ook zo is.

Ik vind toch jodphurs met veters wel fijner dan met een rits, scheelt in de zomer warmte :p en sluit toch beter aan dan met een rits (wel zo fijn als je er lang op moet lopen)

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:10

Amiigo schreef:
Heb jij ze beide gehad? Dit is dikker leer en de zool is anders gestikt waardoor ze schijnbaar erg lang mee kunnen.

ja

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:22

Ik heb de Epplejeck prozip jodhpurs, zitten erg lekker en zijn zonder al te veel poespas lekker eenvoudig. Qua slijten kan ik je niet heel veel vertellen nog, maar ik heb ze nu een bijna een jaar en ze zijn nog prima. Kosten 60,-.