wat zouden jullie doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baron2008

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 12:22

hoiiii,

Het mooie weer komt er weer aan het gras gaat weer groeien.

Mijn pony ( shetlander ) staat bij mensen aan huis die ook 2 paarden hebben.
Hij heeft een eigen weitje ( meer een zandbak ) met een schuil stal waar hij s nachts staat.
De paarden gaan bij ons gaan van ongeveer 12 uur tot ze zelf naar voren komen lopen in de grote wei.

In de afgelopen jaren ging mijn pony in de zomer gewoon om 12 uur mee naar buiten en ging ik er uit school langs om hem uit de grote wei in zijn kleine weitje te zetten zodat hij nog wel even lekker in de wei staat met zijn vriendjes maar niet te lang.
Eigenlijk ging dit altijd heel goed hij was altijd netjes op gewicht.
Nu zit ik op een andere school en ben ik vaak om 4 uur uit of op stage half 6.
En voordat ik thuis ben van school is het als ik geluk heb 1.5 uur veder en anders 2 uur van stage gelukkig maar een half uurtje later.
Maar nu kan ik hem dus niet meer op tijd uit de wei halen.
Ik ga natuurlijk zodra ik thuis ben gelijk naar de pony toe maar ik ben bang dat die dan wel te dik gaat worden.

Mijn moeder en de mensen waar die staat kunnen hem ook wel eerder binnen zetten maar natuurlijk niet elke dag. Nu hem ik gelezen over een graasmasker en daar zijn de verhalen heel wisselend over.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Hij krijgt overigens wel genoeg beweging minimaal 3x in de week longeren, mennen, fietsen of wandelen.

ik weet dat hier heel veel berichten over zijn gemaakt maar ik kan er nog niet echt uit komen wat bij mijn pony goed past

ik ben benieuwd naar jullie mening !

groetjes Bente

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:38

Ik zou kijken naar de hoeveelheid gras die er staat. En dan beslissen of de pony er op kan. Anders een paar weken wachten tot het meeste gras korter is gegeten? Of strookbegrazing?

baron2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 12:52

Wesco schreef:
Ik zou kijken naar de hoeveelheid gras die er staat. En dan beslissen of de pony er op kan. Anders een paar weken wachten tot het meeste gras korter is gegeten? Of strookbegrazing?

bedankt voor je reactie er staat niet zo veel gras in maar wel genoeg om dik van te worden een paar weken wachten is helaas geen optie want ik kan hem niet in zijn eentje laten staan in het weitje. strookbegrazing hebben we vorige jaren ook geprobeerd maar ik heb een enorme doerak de zelfs met 3 dubbel draad en stroom er nog onder door gaat of het draad kapot maakt