Goedkoop maar veilig Trailerbewijs halen, waar?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Goedkoop maar veilig Trailerbewijs halen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 20:50

Hoi allemaal,

Mijn vriend is zo lief dat hij z'n trailerbewijs wil gaan halen zodat hij me kan rijden
naar wedstrijden. :) Nu zijn we op zoek naar een goedkope maar natuurlijk wel veilige
opleider die een examen aanbied voor het trailerbewijs. We hebben bij familie afgesproken
om te gaan oefenen met het inparkeren etc dus het zou gaan om 1 les (voor de zekerheid) en het examen die dag. :)

We hoopten iets te vinden zo rond de 300-400 euro. We wonen in Arnhem en willen d'r best wel even voor reizen.

Groetjes
Eileen

_inge_

Re: Goedkoop maar veilig Trailerbewijs halen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:51

Via VakantieVeilingen

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 20:52

_inge_ schreef:
Via VakantieVeilingen

ik ga meteen kijken! :D

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:55

ik heb bij een rijschool voor 500,- mijn rijbewijs gehaald. Was 1 dag 3 uur les en 2e dag 2 uur en aansluitend examen.

heb toen wel geleerd dat je vooral heel goed moet spiegelen en verder is er weinig aparts aan.
Achteruit bochtje etc zijn trucjes, die je in 2 uur wel kunt leren.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:08

Als hij aanleg heeft kan hij het inderdaad prima via vakantieveilingen halen, kostte mij rond de 200 euro.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:19

een uurtje voor het examen en dan examen zal geen enkele zichzelfwaarderende rijschool mee accoord gaan.
Kijk eens op de site van het CBR naar rijscholen in je regio, aantal examens en het slagingspercentage en baseer daar je keus op en niet op de prijs.
In de rijschoolwereld is goedkoop meestal duurkoop.

Een fatsoenlijke aanbieder zal beginnen met een intake en afhankelijk van wat je vriend laat zien een aantal lessen. Het gaat niet alleen om achteruitrijden, als je vriend het in 2u kan halen zullen ze dat zeker aanbieden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 21:23

Remy schreef:
Als hij aanleg heeft kan hij het inderdaad prima via vakantieveilingen halen, kostte mij rond de 200 euro.

Hij is wel handig met de auto, is ook jaren privechauffeur geweest dus rijdt echt veilig.
Daarom vind ik het ook fijn als hij 't kan, vertrouw hem d'r meer mee dan mezelf :+

En heb je het in 1 of 2 dagen gedaan? Was het veel theorie?

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:27

http://www.besterijles.nl/tarieven/

Hier heb ik mijn gewone rijlessen gedaan en dit is mij erg goed bevallen! Een kennis heeft hier ook haar trailer bewijs gehaald. Erg fijn en on Arnhem of Zutphen!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:27

je moet de kentekenpapieren kunnen aflezen en daar vragen over kunnen beantwoorden. En natuurlijk je verlichtingcontrole, veilige manier van laden etc

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:55

leeneliefje schreef:
Hij is wel handig met de auto, is ook jaren privechauffeur geweest dus rijdt echt veilig.
Daarom vind ik het ook fijn als hij 't kan, vertrouw hem d'r meer mee dan mezelf :+

En heb je het in 1 of 2 dagen gedaan? Was het veel theorie?

Enige theorie was inderdaad dat je uitleg kon geven over het kentekenbewijs (waarom mag je wel/niet met deze combinatie rijden) maar dat is echt appeltje-eitje. Is 5 minuutjes aan het begin van het examen en dan ga je de weg op.

Ik heb het in zes uur gedaan op 1 dag (samen met iemand anders, dus elk 3 uur rijden en daarna examen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:49

Vakantieveiling hou ik de laatste tijd ook in de gaten maar daar doe je echt geen interessante koopjes meer. Prijzen voor de E achter B worden enorm opgedreven (door continu dezelfden die ook heel vreemd bieden) en ben je niet duurder uit als je zelf een pakketje afsluit bij een rijschool naar keuze.

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 06:48

Ik heb mijn BE-rijbewijs gehaald bij Erik Wierbos in Huissen. http://erikwierbos.nl/e-achter-b-rijbewijs-be/ Ik heb daar een erg goede herinnering aan.
Het is trouwens meer dan alleen bijzondere verrichtingen, dus 1 les is misschien wat enthousiast?
Van de andere kant is een hele dag ook weer niet ideaal, na 7 uur rijden heb je echt geen zin en concentratie meer voor een examen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:57

veilig zij ze -hopelijk- toch allemaal.....goedkoop is niemand, denk ik.
Als hij al handig is, heeft hij niet veel lesuren nodig.

Is er geen verplicht aantal lesuren, trouwens?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:04

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:07

Er zijn ook wel eens acties op sites als Groupon of vakantieveiling...

Dan betaal je vrij weinig voor een intake les en examen, maar de betreffende rijschool mag je wel verplichten eerst wat lessen te nemen als je nog niet goed genoeg bent voor het examen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:13

Getup schreef:
veilig zij ze -hopelijk- toch allemaal.....goedkoop is niemand, denk ik.
Als hij al handig is, heeft hij niet veel lesuren nodig.

Is er geen verplicht aantal lesuren, trouwens?

Nee geen verplicht aantal lesuren maar misschien moet je het aantal noodzakelijke uren laten bepalen door de instructeur. Die weet wat er van de kandidaat verwacht word en wat hij nodig heeft. Een goede rijschool laat je niet meer rijden dan nodig maar bepaald het aantal uren in overleg en laat niet de klant bepalen wat ze gaan doen qua aantal lessen.
Maar doe vooral waar je je goed bij voelt.