Trailer huren bedrijf. Wat te doen bij gemaakte schade?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shanel

Trailer huren bedrijf. Wat te doen bij gemaakte schade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 21:11

Allereerst, de trailer is nog niet gehuurd dus er is ook geen schade maar ik ben er wel benieuwd naar :D

Wij gaan in juli een trailer huren voor een vakantie (NL). Ik heb hiervoor een bedrijf benaderd die een eigen risico hanteert van EUR1000. Buiten dat ik dit een behoorlijk bedrag vind (maar ik neem aan dat dit een standaard bedrag is) ben ik benieuwd of je je kunt verzekeren tegen schade aan een gehuurde trailer?

De verhuurder heeft de trailer tegen casco-schade verzekerd maar 'voor rekening van de huurder blijft t.a.t. het eigen risico van EUR1000'.

tengeltje11

Re: Trailer huren bedrijf. Wat te doen bij gemaakte schade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:17

dekt een verzekering BA dit niet?
schade aan derden?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:31

Waar wij de trailer huren krijg je altijd de mogelijkheid om het eigen risico af te kopen. Meen uit mijn hoofd dat wij daar 12,50 voor moeten betalen als je dat zou willen.
Zou hetzelfde bedrijf even benaderen wat hun mogelijkheden zijn. :)

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 12:25

SkyMarian schreef:
Waar wij de trailer huren krijg je altijd de mogelijkheid om het eigen risico af te kopen. Meen uit mijn hoofd dat wij daar 12,50 voor moeten betalen als je dat zou willen.
Zou hetzelfde bedrijf even benaderen wat hun mogelijkheden zijn. :)

Ah, dankjewel! Ik ga informeren of ze die mogelijkheid bieden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:13

Zo das een flink eigen risico zeg ! absurd hoog, zou ik zeker niet mee akkoord gaan.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:22

Ik huur de laatste tijd een trailer bij een particulier die het geld van verhuur gebruikt voor haar stichting van oude manegepaarden.
De laatste keer heeft de fjord van een stalgenoot de trapbescherming aan gort getrapt.
Zij heeft haar wa-verzekering gebelt, althans dat zegt ze, en die vergoedde het niet.
Toen via een vriendin van me haar wa-verzekering gespeelt en die vergoeden het weer wel.

Ik vind het eigen risico van dat bedrijf wel heel hoog. Bij de huurbus die ik altijd huur als ik met de trailer op pad wil is het eigen risico 'maar' 500 euro.
Zit er geen ander bedrijf, of particulier in je buurt waar je ook kan huren? Kun je de prijzen vergelijken.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:21

Poeh he, dat is een flink eigen risico! Ik zou toch eens verder kijken, trailers zat te huur. Ik betaal nooit een eigen risico overigens waar ik de trailer huur

Soepkommetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:25

Ik heb nu een eigen trailer maar om eerlijk te zijn heb ik in de periode dat ik trailers huurde nooit een "eigen risico" hoeven betalen..

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:04

Normaal gesproken moet het verhuurbedrijf de trailer verzekeren voor verhuur. De kosten van deze verzekering zitten vaak in het verhuurbedrag (een vast percentage, bijv. 8%). Het kan dan wel zijn dat je een eigen risico houdt en dat verschilt per bedrijf. Goed de voorwaarden lezen en misschien ook andere bedrijven benaderen.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 20:23

Bedankt voor de reacties!
Ik heb het bedrijf gesproken maar afkopen van het eigen risico is niet mogelijk.

We hebben vandaag contact gehad met een ander verhuurbedrijf en dit bedrijf hanteert een eigen risico van EUR500. Ook zij doen niet aan afkopen.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:38

Dat is veel geld. Voor de trailer die ik huur betaal ik 100 euro borg.

We hebben een keer schade gereden aan een vrachtwagentje... het klepje van het dak raampje/ventilatie is er onderweg af geraakt. Waarschijnlijk door een viaduct of brug oid. Terwijl we alleen over de snelweg hebben gereden. Geen idee hoe dat gelukt is dus.
Volgens mij heeft mijn moeder da toen gewoon zelf betaald.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:10

Ik heb het geluk van een eigen trailer, maar meerder stalgenoten huren vaak een trailer bij de bedrijf hier in de buurt. Nog nooit heeft 1 van hun borg hoeven te betalen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:22

ik heb vaker een trailer gehuurd en nooit borg hoeven te betalen. beetje vreemd en al helemaal zo'n hoog bedrag

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:30

Wij hebben laatst een trailer gehuurd en hoeven geen borg te betalen. Omdat het bedrag niet in verhouding staat met de huurprijs... Als je aangeeft welke regio zijn er misschien nog mensen met tips? Het is ook de moeite waard om de trailer verder weg te halen voor een vakantie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:41

tinker_sally schreef:
Ik huur de laatste tijd een trailer bij een particulier die het geld van verhuur gebruikt voor haar stichting van oude manegepaarden.
De laatste keer heeft de fjord van een stalgenoot de trapbescherming aan gort getrapt.
Zij heeft haar wa-verzekering gebelt, althans dat zegt ze, en die vergoedde het niet.
Toen via een vriendin van me haar wa-verzekering gespeelt en die vergoeden het weer wel.

En hoe was die vriendin bij dit incident betrokken? Of bedoel je dat je gewoon verzekeringsfraude hebt gepleegd?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:46

oomens schreef:
tinker_sally schreef:

En hoe was die vriendin bij dit incident betrokken? Of bedoel je dat je gewoon verzekeringsfraude hebt gepleegd?

Dat de verzekering van de eigenaar van de trailer het niet vergoed snap ik omdat haar fjord de schade niet heeft aangericht, daar is de wa verzekering van de eigenaar van de trailer ook niet voor bedoeld. De eigenaar van de fjord is aansprakelijk voor de gemaakte schade. Die kan dan zelf bekijken of het onder een afgesloten verzekering valt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:47

Ik snap heel goed dat een verhuurbedrijf een eigen risico indekt, je wilt niet weten hoe soms de spullen worden terug gebracht.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:08

eigen risico, bedoelen jullie hiermee waarborg?

Toen wij in BE een trailer huurden was de waarborg 250€­. Fjord heeft toen zo'n oog op de buitenkant van de trailer eraf gekregen. Wij hebben dit terug geplaatst en gemeld, bleek dat dit al eens gerepareerd was, maar dus niet te grondig. Gewoon waarbog terug gekregen. (ook geen grote schade)

Onlangs nog gekeken, voor een B rijbewijs paardencamionette betaal je 'maar' 500€ waarborg.
Dus moet in mijn ogen een trailer van goud zijn om 1000€ borg te vragen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:14

Er wordt helemaal niet gesproken van borg, maar van eigen risico bij schade. Dat zijn twee verschillende dingen, dus TS hoeft ecgt geen €1000 over de toonbank te schuiven bij het huren van de trailer.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 08:19

Keandra schreef:
Onlangs nog gekeken, voor een B rijbewijs paardencamionette betaal je 'maar' 500€ waarborg.
Dus moet in mijn ogen een trailer van goud zijn om 1000€ borg te vragen.

Dat is dus precies wat mijn vriend ook zei. Hij huurt regelmatig een bestelbusje en heeft dan een eigen risico van €350.
Ik vind het niet meer dan logisch dat we een eigen risico hebben maar €1000 vind ik erg veel voor een 1,5 paards-trailer.
Die €1000 is geen waarborg maar het bedrag wat er betaald moet worden in geval van niet-verhaalbare schade.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:48

Het is het maximale bedrag wat er aan schade geclaimd kan worden, dus als je een spatbord beschadigd dan ben je bijvoorbeeld 135 euro kwijt exclusief de uren om deze er weer op te zetten.