hangbuikzwijntje in een trailer vervoeren.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

hangbuikzwijntje in een trailer vervoeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 12:19

Vanmiddag/vanavond moet ik het hangbuikzwijntje van mn schoonmoeder naar zijn nieuwe adresje brengen
Ik wil zowieso met een kale trailer (zonder vlas) het beestje vervoeren
Maar daarna. Ik weet dat paarden niet echt houden van een varkenslucht. Hoe kan ik het beste de trailer schoonkrijgen.
Gewoon met hogedrukspuit of ook de bodem flink soppen?
Zijn er nog dingen die ik over t hoofd heb gezien?

Happy16

Re: hangbuikzwijntje in een trailer vervoeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:21

Ik weet wel dat varkens heel gauw vallen tijdens het rijden en dan niet meer overeind kunnen komen... Het beste kun je dan mischien iets maken waar hij tegenaan kan staan en niet zoveel kan bewegen, anders rolt hij de hele trailer door.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:24

Ik zou er juist wel wat bodembedekking in doe die kan je dan er zo weer uit halen. Evt er nog een emmer met dethol door gooien daarna.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:28

Zoals happy16 zegt varkens hebben weinig plaats nodig tijdens het vervoer. Varken helemaal vandoor en dan een plank zetten zodat die vast staat. Met de hogedrukreiniger schoon maken en de trailer even open laten zodat de lucht eruit kan trekken. Als het echt subtiel blijft hangen kun je paardenmest in de trailer leggen. Zodat de lucht van de paarden terug overheerst.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:30

Dat beestje niet in een grote trailer gaan vervoeren! Beest gaat de hele trailer rondrollen.
Hoeveel weegt hij? Kleinere varianten kun je het best vervoeren in een grote stevige kartondoos of krat.
Indien dat niet kan of hij al te groot is zou ik zeker een deeltje van de trailer afzetten (baaltjes stro erin en ergens een plank oid), zodat hij kan leunen en enkel een stapje vooruit en achteruit kan zetten, maar zich niet kan omdraaien.
Dan zal die er uiteindelijk mss gewoon bij gaan liggen, en dat is prima. Dikke laag stro erin of zaagsel om de pootjes te beschermen...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:31

Wij deden die van ons altijd in grote hondenbench, met stro er in. En dan in trailer, maar biggen doen we ook in bench en dan achter in de bus, om te vervoeren.

En als ze 120 kilo zwaar zijn, dan veel stro er in en dan met zn 2en in trailer. En rustig rijden.

Gewoon schoongespoten met hogedrukspuit, van te voren ingespoten met verdunde st marc reiniger, ....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:35

ik heb al vaak varkens vervoerd...altijd prima gegaan in trailer...ze gingen gewoon liggen als ik ze er inhad en bleven dan ook liggen tot we op plaats van bestemming waren. Ik had er wel flink stro in, zodat ze ook zacht lagen...zo voelt het voor hen als een bewegende stal. Nooit schoon gespoten, stro eruit en paard liep er gewoon weer in, hoor.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:36

1 x een biggetje overigens...ik dacht dat die met 6 weken vast al wel groot zou zijn....kom ik daar met mijn aanhanger, is het ding kleiner dan een kat :):). Die dus toen maar in kattenmandje in de auto vervoerd. Mensen lachten zich kapot.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:42

Ihn whaha geweldig.

Ik zou gewoon lekker stro erin doen en rijen maar.
Zeker niet in de auto want die lucht....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:01

Gillbo schreef:
Ihn whaha geweldig.

Ik zou gewoon lekker stro erin doen en rijen maar.
Zeker niet in de auto want die lucht....

ddaarbij vraag ik me af hoe je een beetje hangbuikzwijn in de auto wil krijgen...je tilt het niet zo even op zeg maar :). En idd denk ook niet dat je de auto schoon houdt...heb ooit schapen in de auto vervoerd omdat ik toen nog geen aanhanger had...heeft maanden niemand met me mee willen rijden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:08

Als je persee wilt reinigen naderhand dan doe dat gewoon met een sopje en een schrobber. Hogedrukreiniger is funest voor je kitranden!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 15:36

Het gaat om een best wel groot hangbuikzwijn. Maar geen idee hoe zwaar die is. Er is wel een hondenbench.. zal vragen of die daar in kan. Hij past daar zeker wel in

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:39

wij brengen elke paar maanden een varken met de trailer weg en mijn paard heeft er nog nooit raar over gedaan. even schoonspoelen en klaar. wij hebben het varken er altijd los in

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 15:40

De bench is er nog
Beestje weegt zowieso 100kg
Gaan zo ff kijken hoe we gaan doen
Dank voor alle tips!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:42

Kun je hem miss klem zetten tussen strobalen? Biotex werkt goed tegen de geur van urine.