Gewoon eigenwijs of ligt het aan mij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Gewoon eigenwijs of ligt het aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 18:18

Hallo!

Ik heb een beetje een probleem, de pony die ik rijd loopt in een kudde shetten en die hebben het regematig niet in hun hoofd om binnen te komen. De pony zelf laat zich ook niet vangen en ook met voer komt hij niet. Dus het enige optie is in het stukje erbij drijven en dan is ze makkelijk te pakken. Maar de shetten willen er nooit heen waardoor de pony die ik rijd er ook niet in gaat, maar wanneer ze er dan wel staan willen ze niet meer weg....

Ik kan niet iemand inschakelen en mag ook geen stukje wei afzetten dus het is een beetje een heel gedoe...

boris_rakker

Re: Gewoon eigenwijs of ligt het aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:34

Hoe gedraag je je als je hem probeert te vangen? Bij mij heeft bleek het trucje gewoon relaxed er schuin achteraan te sjokken. Ging hij 20 meter voor mij uit linksaf, dan ging ik ook op m'n dooie akkertje linksaf, ging hij weer rechts dan ik ook. Niet echt de pas afsnijden met een hoop energie maar gewoon sjok sjok erachteraan. Ook als hij ging draven. Hij raakte het steeds eerder zat dat het geen spelletje werd.
Bij een ander paard helpt het om op mn hurken te gaan zitten, dat vind ze interessant en komt dan even kijken. Sta ik rechtop dan komt ze echt niet.

Amadais

Re: Gewoon eigenwijs of ligt het aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:45

Wat meer rust en die kans geven om een spel er van te laten maken, desnoods in het land gaat zitten.
Komt vanzelf.