Caps; betaalbaar, fijne pasvorm, goede ventilatie? Wie o wie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Caps; betaalbaar, fijne pasvorm, goede ventilatie? Wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 12:20

Hoi,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een fijne (en betaalbare) cap die goed ventileert.
Ook eentje waarvan de voering evt gewassen kan worden. Momenteel heb ik
een BR Zenith en daar krijg ik een warm hoofd onder. De pasvorm vind ik wel prettig.

Ik heb een rond hoofd en dat is soms met caps nog best lastig, omdat deze
vaak ovaal gevormd zijn. Iemand enig idee welke mogelijk op mijn wensen aan sluit? :o?

Graag hoor ik jullie ervaringen met caps!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:30

ik volg dit even, ben ook naar een nieuwe opzoek.
Heb mijn zoektocht stil gelegd omdat er een wachttijd is momenteel??
Er is een nieuwe keuring gebeurd waardoor de cap die ik wou pas in juni op de markt zou komen?
Ik had gedacht aan een troxel model, even zoeken wat de naam weer was

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:37

De BR Viper! Ik ben er super blij mee, en de voering kan idd in de wasmachine. De BR Viper pro elite schijnt nog fijner te zijn, maar is vanaf mei pas weer leverbaar.

Dabo

Re: Caps; betaalbaar, fijne pasvorm, goede ventilatie? Wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:31

Harry's horse chinook en challenge. Challenge is pas in juni weer verkrijgbaar, chinook weet ik niet zo snel.
BR Viper heb ik te koop liggen, maar alleen als je een groot hoofd hebt (59/61) :o
Deze zit ook mooi om een rond hoofd (heb ik dus ook) maar is mij te groot.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:44

Fijne pasvorm en goede ventilatie heb je wel bij Samshield en GPA, maar het betaalbare is een ander verhaal :')
Anyway, voor mij was het wel elke cent waard. Ik had ervoor ook de BR Zenith en kon mijn haar wel iedere keer uitwringen na het rijden, ik wil nooit meer andere merken.
Mijn moeder zweert bij Uvex. Het is maar wat je persoonlijke smaak een beetje is, maar als je meer naar de "mooiere" modellen neigt stijgt de prijs ook al behoorlijk snel. Maar de meeste van deze caps kan je wel zelf helemaal herstellen naar de vorm van je hoofd. Charles Owen vind ik persoonlijk ook nog wel mooie caps, maar zou niet weten als ze goed ventileren.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:06

Ik heb een fijne cap van lami cell(model ala BR Viper), zeer recent een Casco aangeschaftcvoor de wedstrijden die is ook lekker cool. Mijn dochter heeft er 1 van Acro ook die ventileerd uitstekend.(soms wil ik die nog wel eens inpikken als die het eerst voor het grijpen ligt)
Daarnaast heb ik er een aantal(iets met meerdere kleuren leuk vinden haha) van Decathlon, dingen kosten tussen de €20 en 26 stuk en ventileren en zitten eigenlijk uitstekend!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:15

Uvex, kost iets meer dan een Casco (ook fijn, maar niet aangeschaft). de Uvex kostte 99,95- kost hij nu nog geloof ik.

Bijna volledig verstelbaar, en ventilatie boven/vooraan kun je dicht- of open schuiven. Je voelt hem ook nagenoeg niet op je hoofd, en ik vind het model mooi uitzien.

ietsjes duurder, maar niet super duur. Is het zeker waard!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:44

khirshanta schreef:
Uvex, kost iets meer dan een Casco (ook fijn, maar niet aangeschaft). de Uvex kostte 99,95- kost hij nu nog geloof ik.

Bijna volledig verstelbaar, en ventilatie boven/vooraan kun je dicht- of open schuiven. Je voelt hem ook nagenoeg niet op je hoofd, en ik vind het model mooi uitzien.

ietsjes duurder, maar niet super duur. Is het zeker waard!

Casco is tegenwoordig ook gewoon ruim €100 hoor... die goedkopere hebben ze alleen nog in mini maten ;)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:53

Ik had een beetje dezelfde eisen als jij.. al is betaalbaar natuurlijk vrij persoonlijk..
Ik heb inmiddels de casco mistral en ben daar heel tevreden over.. uvex vond ik ook mooie case mijn stalgenoot was daar weer erg tevreden over.. maar helaas paste zij qua vorm echt niet lekker..

Ik denk dat je gewoon eens verschillende caps moet gaan passen.. Vooral de pasvorm is erg persoonlijk

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:02

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:15

HHDeal schreef:
Zelf heb ik goed een goed ervaring met deze cap, hij zit fijn super licht en heeft een mooie uitstraling.
https://123ruitersport.nl/ked-cap-paso.html

ik twijfel tussen deze cap en de uvex perfexxion. het schijnt dat de perfexxion niet waterdicht is... en das onhandig voor een buitenrijder.
is deze cap wel waterdicht bij een plensbui?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:11

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:14

De BR viper is inderdaad goed bij een rond hoofd!

Ik heb zelf de goedkoopste cap van decathlon en die voldoet aan al je wensen, maar volgens mij is die meer geschikt voor mensen met een ovaal hoofd.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:16

Ik lees even mee. Ik heb nu een Harry's Horse cap, deze was binnen het betaalbare het meest ideaal. Echter kom ik nog steeds met nat haar (en daardoor eczeem) van mn paard af als ik eens met cap heb gereden. Uvex heb ik gehad, verre van tevreden mee.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:27

horsies5 schreef:
Ik had een beetje dezelfde eisen als jij.. al is betaalbaar natuurlijk vrij persoonlijk..
Ik heb inmiddels de casco mistral en ben daar heel tevreden over.. uvex vond ik ook mooie case mijn stalgenoot was daar weer erg tevreden over.. maar helaas paste zij qua vorm echt niet lekker..

Ik denk dat je gewoon eens verschillende caps moet gaan passen.. Vooral de pasvorm is erg persoonlijk

Ik heb ook net de Casco Mistrall gehaald nadat ik een jaar op zoek ben geweest, soms wat actiever dan anders en deels ook vanwege de nieuwe veiligheidseisen.

Ik heb ook een Zenith en in de winter gaat het wel goed maar in de zomer ook altijd nat haar en vaak ook met hoofdpijn van het paard af.

Ik heb zelf gewoon heel veel caps gepast (wilde ook per se een verstelbare ivm die hoofdpijn) en kwam uiteindelijk daar op uit. Vindt het zelf een fijne pasvorm en lekker licht maar ik heb wel even gewacht tot een 25% kortingsactie van de EJ voor ik m besteld heb :o
Bij de divoza zag ik namelijk alleen een herenmodel(?) staan..

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:30

Gewoon flink veel passen! Ik heb de BR Viper, die is lekker luchtig. Die van de decathlon vind ik er niet zo luchtig uit zien, maar is ook gewoon een kwestie van passen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:41

Ik heb gister tijdens divoza shopping night (25 procent korting) de uvex gekocht van 99.99 euro.. Nu dus 75 :) heb m gepast en zat direct goed. Binnen voering kan er uit, is verstelbaar en is erg licht van gewicht. Ook moet ie goed ventileren.

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:10

ik heb zelf een cap van het merk "global" heb alleen geen idee welke haha :P
maar hij zit wel fijn ventileerd goed en hijs goedkoop ik had hem voor ongv. 40 euro

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:12

Ik droeg nooit een cap tot ik een Uvex kreeg. Wat een heerlijk ding, ik merk nog niet eens dat ik een cap op heb :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:13

Pippaa schreef:
De BR viper is inderdaad goed bij een rond hoofd!

Ik heb zelf de goedkoopste cap van decathlon en die voldoet aan al je wensen, maar volgens mij is die meer geschikt voor mensen met een ovaal hoofd.

De BR zenith heeft een ovale pasvorm (ik heb ook de zenith en 1 van hv polo en pas geen enkele ronde)

Wellicht dus top voor TS!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:20

Uvex exxential, fijnste helm die ik tot nu toe heb gehad <3 Heel mooi is ie niet, maar wel super comfortabel.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:11

Jelleee schreef:
De BR Viper! Ik ben er super blij mee, en de voering kan idd in de wasmachine. De BR Viper pro elite schijnt nog fijner te zijn, maar is vanaf mei pas weer leverbaar.

O ja? Volgens de jongen van Divoza leveren ze die helemaal niet meer vanwege de nieuwe normen.

Ik heb ook een rothoofd (ovaal) met caps, vandaag een GPA op gehad die nog wel goed zat, maar ja ik kan niet nu even 300 euro neerleggen.. Dat is een maand huur voor mij.

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:17

SjonnieZ schreef:
HHDeal schreef:
Zelf heb ik goed een goed ervaring met deze cap, hij zit fijn super licht en heeft een mooie uitstraling.
https://123ruitersport.nl/ked-cap-paso.html

ik twijfel tussen deze cap en de uvex perfexxion. het schijnt dat de perfexxion niet waterdicht is... en das onhandig voor een buitenrijder.
is deze cap wel waterdicht bij een plensbui?

Mocht je interesse hebben, dan heb ik deze (de kad paso) nieuw in doos met kaartje eraan te koop in titan maat m! Prijs komen we wel uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:24

Ik heb een casco mistrall plus. Zit geweldig, ventileert goed en dat voor niet meer dan 120 euro. Je hebt hem ook nog in veel leuke kleurtjes:

Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:46

Ik zweer bij Uvex, goede pasvorm, lekker licht en betaalbaar