Pony bijt bij hoef optillen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kusdeemx

Pony bijt bij hoef optillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 18:08

Zodra ik bij mijn pony de hoeven wil pakken begint ze te bijten richting mij toe. Het maakt niet uit welke hoef ik optil ze doet het bij alle vier de hoeven, ook is ze niet kreupel. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?

jensvl

Re: Pony bijt bij hoef optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:13

Hoe oud is de pony, hoe lang heb je hem al?

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:18

Rustig opbouwen, begin eerst met haar benen aanraken en ga steeds wat verder naar beneden. Als het goed gaat leg je je hand rustig op de hoef en pak je hem vast. Je hoeft hem nog niet op te tillen. Na een tijdje kan je wel gaan proberen ze op te tillen. Maar doe dit allemaal niet in een dag maar neem er de tijd voor. Let goed op de reacties van je paard. Als ze begint te bijten weer opnieuw beginnen. Als je denkt dat ze pijn heeft miss een dierenarts laten komen.

pelka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:26

ik zou haar na laten kijken het zou best kunnen dat er iets pijn doet in haar rug bijvoorbeeld en dat ze daarom haar hoeven niet wil laten optillen. het bijten is dan een signaal naar jou toe

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:31

Wat doet ze als iemand anders haar hoeven oppakt?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:36

Dit heeft mijn pony ook een tijdje gedaan.
Zorg dat je pony in balans staan, dus op 4 benen. Mij hielp het door haar vast te zetten dat haar hoofd niet mijn kant op kan, voetje optillen en belonen met een voertje.
Zelfs op commando kunnen zetten, inmiddels na een paar keer snapte ze dat het wat goeds opleverde en nu doet ze het niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:41

Als mijn shetlander mij bijt, als ik haar hoeven op wil tillen, is ze tot nu toe elke keer hoefbevangen gebleken...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:44

doet die van mij ook(nou ja...niet echt bijten,beetje frunniken)...maar dat is omdat hij weet dat ik mijn handen vol heb en hem geen roei kan geven :+

Als je geen hoeven uitkrabt doet hij het helemaal niet?