Zodra ik bij mijn pony de hoeven wil pakken begint ze te bijten richting mij toe. Het maakt niet uit welke hoef ik optil ze doet het bij alle vier de hoeven, ook is ze niet kreupel. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Rustig opbouwen, begin eerst met haar benen aanraken en ga steeds wat verder naar beneden. Als het goed gaat leg je je hand rustig op de hoef en pak je hem vast. Je hoeft hem nog niet op te tillen. Na een tijdje kan je wel gaan proberen ze op te tillen. Maar doe dit allemaal niet in een dag maar neem er de tijd voor. Let goed op de reacties van je paard. Als ze begint te bijten weer opnieuw beginnen. Als je denkt dat ze pijn heeft miss een dierenarts laten komen.
ik zou haar na laten kijken het zou best kunnen dat er iets pijn doet in haar rug bijvoorbeeld en dat ze daarom haar hoeven niet wil laten optillen. het bijten is dan een signaal naar jou toe
Wesco
Dit heeft mijn pony ook een tijdje gedaan. Zorg dat je pony in balans staan, dus op 4 benen. Mij hielp het door haar vast te zetten dat haar hoofd niet mijn kant op kan, voetje optillen en belonen met een voertje. Zelfs op commando kunnen zetten, inmiddels na een paar keer snapte ze dat het wat goeds opleverde en nu doet ze het niet meer.