Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Hij staat nu s nachts op stal en overdag maximaal 8 uur. Hij blijft nu netjes op gewicht. Nouvel schreef:Die van mij wordt ook snel veel te dik, die gaat 's morgens een paar uur mee met de rest de wei op, en daarna de paddock in met een net hooi en stro.
Ibbel schreef:Uit onderzoek blijkt dat paarden die beperkt op de wei staan zich in die korte tijd soms nog voller vreten dan wanneer ze er een halve of hele dag op staan. Ik zou zeggen: overdag met graasmasker op de wei (dat zielig zijn wordt vanzelf minder) en 's nachts met wat hooi op de paddock.
Ibbel schreef:Uit onderzoek blijkt dat paarden die beperkt op de wei staan zich in die korte tijd soms nog voller vreten dan wanneer ze er een halve of hele dag op staan. Ik zou zeggen: overdag met graasmasker op de wei (dat zielig zijn wordt vanzelf minder) en 's nachts met wat hooi op de paddock.

Ibbel schreef:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... #p67759182
Dit is een ouder VN bericht, er heeft recenter ook nog eens wat op de nieuwspagina gestaan, maar dat kan ik zo snel niet vinden.