Cap vaak laten vallen, vervangen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diannev

Cap vaak laten vallen, vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 00:35

Hey allemaal!
Ik had laatst ergens gelezen dat als je, je cap laat vallen je cap niet meer de nodige bescherming geeft. Is dit waar of zijn dit gewoon fabels. Ik heb mijn cap een aantal keren gewoon laten vallen en heb hem nu ongeveer ander half jaar. Zou ik mijn cap moeten vervangen?

_Fabienne

Re: Cap vaak laten vallen, vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:17

Voor de zekerheid kan je beter je cap vervangen, zeker omdat die meerdere keren gevallen is. Je cap kan een beschadiging opgelopen hebben, die van buiten niet zichtbaar is. Natuurlijk hangt het wel iets af van hoe hard de cap valt en op wat voor een ondergrond.

ItsMeNisX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:52

Hayy ,

Ik zou mijn cap vervangen. Ik had mijn cap ook laten vallen en toen ik weer ging paardrijden toen begon mijn cap losjes te zitten terwijl ik mijn cap gewoon goed had gedraaid en toen ik het weer goed deed ging hij weer los en dat is een beetje gevaarlijk dus ik zou daarom ook gewoon een nieuwe cap aanschaffen.

Xx Nis /3

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:53

Ja vervangen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:54

Als hij zonder jou op de grond valt is de klap een stuk minder over het algemeen dan wanneer je gelanceerd word van je paard. Als ik op mijn hoofd viel heb ik wel altijd een nieuwe gekocht.

QueenElsbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:55

Zeker vervangen!

Amadais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:15

Vervangen inderdaad!

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:25

Ik zou het risico zelf niet durven lopen en een nieuwe kopen. Dat hoeft niet per se heel duur te zijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:28

Ik zou niet vervangen, als die gewoon een keer rustig gevallen is dan zou ik me daar geen zorgen overmaken.
Als er een harde klap mee gemaakt is dan wel

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:53

Je kunt het aan de cap soms ook voelen als hij kapot is. Dan moet je de cap als het ware 'wringen'. Je doet beide handen om de cap en probeert de cap links en rechts tegelijkertijd heen en weer te bewegen, als er speling in de cap zit, weet je dat er iets kapot is gegaan. Je kunt ook gewoon het zekere voor het onzekere nemen en een andere kopen... :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:02

Als ik de cap zelf heb laten vallen koop ik geen nieuwe.
Ik zou zelf alleen een nieuwe kopen als ik weet/denk dat ik met mijn hoofd ergens tegen aan gevallen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:08

Ik heb mijn cap ook al meerdere malen laten vallen, en ben er ook wel een paar keer mee gevallen, maar ik koop echt niet steeds een nieuwe hoor. Enkel als ik echt op mn cap ben gevallen (nog niet gebeurt, geen zand o.i.d. er op gehad) of als ik het niet meer vertrouw koop ik een nieuwe.

Maar je hebt inderdaad ook mensen die kopen na elke valbeurt (ongeacht wel of niet op cap beland) een nieuwe cap, en je hebt zelfs mensen die de cap al niet meer vertrouwen als hij per ongeluk uit de kast is gevallen. En dan heb je natuurlijk ook nog verschil in kwaliteit, een cap van 30 euro kan een stuk minder hebben dan 1 van 100 euro. Dus dat is echt doen waar je jezelf het beste bij voelt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:11

Zelf koop ik alleen een nieuwe cap als ik met mijn hoofd ergens hard tegenaan heb gestoten.
Maar als je het niet vertrouwd zou ik een nieuwe kopen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:12

Ik koop zelf geen nieuwe cap als ik hem heb laten vallen op de grond. Als een cap daar al niet tegen kan zou ik mij ernstig zorgen maken om de kwaliteit.

Ik vind het wel wat anders als je echt goed hard op je hoofd bent gevallen met je cap op (van paard afgevallen), dan zou ik toch wel een nieuwe kopen :j

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:34

Ik heb tot nu toe 2 caps gehad en rijd nu meer dan 10 jaar. En ja, ik laat hem best wel vaak vallen. Ik zou inderdaad een nieuwe kopen als ik met mijn cap tegen de bakrand aanval oid, maar bij gewoon laten vallen niet, dan zou ik onderhand arm zijn ;)

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:05

Anoli schreef:
Ik koop zelf geen nieuwe cap als ik hem heb laten vallen op de grond. Als een cap daar al niet tegen kan zou ik mij ernstig zorgen maken om de kwaliteit.

Ik vind het wel wat anders als je echt goed hard op je hoofd bent gevallen met je cap op (van paard afgevallen), dan zou ik toch wel een nieuwe kopen :j

Precies dit :j :j :j

Hoewel ik iemand ken die zélf de cap liet vallen (van de fiets), waarna de tractor van de buurman er overheen reed...die moest wel een nieuwe :+ uitzonderingen zijn er altijd :')

Diannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 23:17

Bedankt voor de reacties ik ga morgen bij de epplejeck kijken aangezien ze toch uitverkoop hebben bij ons en ander hou ik deze cap nog wel een tijdje