Heftig reageren bij onbekend paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xuniekx

Heftig reageren bij onbekend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 13:56

Ik was laatst een rondje aan het maken met mijn paardje, dit gaat normaal gesproken goed. Alleen we kwamen een ander paard tegen die in de wei stond.. Ja hoor, feest.. Hij draait met 180 graden in 1 seconden om, (ik bleef gelukkig zitten :j ). Toen ik hem weer om wou draaien begon hij heftig te staken en bokken omdat hij ECHT niet verder wou. Na heel veel pogingen gedaan te hebben om hem vooruit langs het paardje te krijgen lukte het gewoon echt niet meer, nou ben ik geen persoon die het snel opgeeft, maar voor de veiligheid ben ik toch maar teruggegaan voordat ik tegen een auto opbotste of de sloot in vloog :j na een tijdje ben ik toch maar weer omgedraait, want hier komt hij niet vanaf _/-\o_ na 1000 danspassen van mijn paard is het mij gelukt om er samen langs te komen. Hij is wel enhousiast als hij andere paarden ziet, maar zo heftig nog nooit. Hij staat samen met andere paarden in de wei en gaat ook regelmatig naar de manege. Ik denk niet dat iets te maken heeft met het missen van contact tussen paarden. Om samen met een ander paard te gaan is geen mogeljkheid hier helaas. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik leg dit probleem dan ook niet op het paard maar op mijzelf :)

Reacties zijn welkom!

Special_Da

Re: Heftig reageren bij onbekend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:17

Hmm geen idee waarom hij dat zou doen... Misschien verlatingsangst, angst om alleen te zijn... Het is allesinds geen gezonde situatie en ook niet echt ontspannend. Hij ziet jou ook niet echt als een betrouwbare leider denk ik aangezien hij zich vasthoudt aan dat ander paard.. Misschien wat grondwerk doen met hem? Hoe doet hij het aan de hand? Staakt hij dan ook of loopt hij er dan gewoon langs?

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:18

Misschien vond hij dit paard wel heul leuk en vond hij het echt nodig zich even te laten zien? :o

Of de energie van het andere paard vond hij niet prettig.

Knap dat je hebt doorgezet.

Enige wat ik je mee kan geven is er gelijk nog een paar keer langs gaan als je er eenmaal langs bent en pas weer verder gaan met je rondje als jij vind dat hij er netjes langs gelopen is.

Succes! :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:21

Was het geen ontzettend hengstige merrie :-)?

Chynnafifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:36

vond hij dat andere paard niet gewoon ontzettend leuk?