Roepen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLV

Roepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 07:34

Hallo,

Als ik mn shetlander los wil zetten of trainen dan roept ze echt naar haar vriendjes en na mijn idee wil ze dan terug naar haar vriendjes.. Het is ook een echte merrie :p
Hebbem jullie tips/adviezen?
Mijn merrie is het niet gewend geweest om te trainen. Ze is 10jaar en bij de vorige eigenaar deed ze dat niet.

Groetjes

_fairytale

Re: Roepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:00

langzaamaan opbouwen, steeds iets langer trainen, eerst een kwartiertje/halfuurtje en dan alleen stappen en draven, endan steeds iets langer met stukjes galop erbij.
Ze moet er ook aan wennen dat ze niet altijd bij haar vriendjes kan zijn, dus gewoon door blijven trainen ipv denken ''ze mist haar vriendjes ik zet haar wel terug''.

Ik wens je veel succes!

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:59

horsewiebe schreef:
langzaamaan opbouwen, steeds iets langer trainen, eerst een kwartiertje/halfuurtje en dan alleen stappen en draven, endan steeds iets langer met stukjes galop erbij.
Ze moet er ook aan wennen dat ze niet altijd bij haar vriendjes kan zijn, dus gewoon door blijven trainen ipv denken ''ze mist haar vriendjes ik zet haar wel terug''.

Ik wens je veel succes!

Super dankje!:) en jou advies doe ik nu ook :). Ik beloon haar hierbij ook optijd :). Maar dan ben ik toch gelukkig goed bezig haha :p

xwildhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:38

Inderdaad langzaam op bouwen, maar vooral zorgen dat ze de aandacht bij jou houd! Proberen de leider van haar te worden misschien vind je de manier van horsemanship leuk? Is afwisseling & leiderspelletjes!

Amadais

Re: Roepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:55

Echt langzaam opbouwen en de aandacht bij jou houden.