Ik wil graag leren rijlaarzen. Mijn budget is €100,- ik weet dat niet een erg groot budget is voor leren rijlaarzen, maar ik hoop dat er toch nog wat voor te vinden is. Ik zoek een simpele rijlaars, een veter is leuk, maar zeker geen must. Verder het liefst wel kwaliteit, al snap ik dat een laars van €400,- een betere kwaliteit heeft. Ik wil wel een laaa die mooi aansluit rond mijn kuit.
Toen ik net begonnen was met paardrijden toen was de beste vriendin van mijn moeder naar de tweedehands winkel geweest en daar heeft ze voor 10,- prima uitziende laarzen gekocht. Als je er elke week minstens één keer komt zul je vast en zeker leren laarzen in jouw maat vinden.
Zelf heb ik leren laarzen van Epplejeck, gewoon huismerk inderdaad. Waren 4 jaar geleden eigenlijk €121,- maar ik heb ze in de btw-vrije dagen gekocht voor €100,-. Ze passen goed en blijven ook super netjes!
Inderdaad even wachten op de verschillende acties, dat scheelt veel euro's. En anders is de Fouganza Riding Pro van Decathlon ook nog redelijk te betalen: € 129,95. Zelf heb ik vorig jaar Mondoni laarzen gekocht, maar ik vind de kwaliteit tegenvallen en ze zijn net iets te laag voor mijn (lange) benen.