Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ohjajoh6 schreef:Word een afwijking aan de luchtpijp wel gecontroleerd bij een keuring dan eigenlijk?
Zoe_97 schreef:een foute gedachtengang van mensen is dat onderzoeksplicht gelijk staat aan aankoopkeuring. Dat is niet zo, stel ik als koper vragen waar de verkoper negatief op antwoordt en het blijkt toch positief te zijn dan heb ik mijn onderzoeksplicht al voldaan.
Rivendell schreef:Pony kan nog voor fok ingezet worden en misschien lichte arbeid.
Pony is verder gezond, op de luchtpijp na.
Ik snap de koper, maar verkoper kan financieel de pony niet terug nemen.
Het betreft een particuliere verkoop
Rivendell schreef:Verborgen gebrek hoeft niet zo te zijn dat de verkoper er van wist.
Een jonge pony die nooit iets heeft hoeven doen, kan altijd iets mankeren later.
Volgens de kliniek is het probleem aangeboren, aleen nooit naar voren gekomen, omdat de pony nog niet aan het werk was.
Als de pony alleen voor fok gebruikt zou worden voor het verdere leven, had niemand het ooit geweten.
Verkoper wil het oplossen, maar kan de pony gewoonweg niet terug nemen.
Als fokmerrie zou ze prima kunnen functioneren.
De aankoop prijs was erg laag. Verkoper moest inkrimpen en kende de koper en die was gek op de pony.
Pony heeft nog een paar weken bij verkoper op stal gestaan voor de verhuizing.