Pony heeft geen respect

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misaa

Pony heeft geen respect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 08:10

Ik heb een probleempje.
Ik heb samen met mijn zus een 2dagen lease pony, dus we gaan er 2 dagen in de week heen.
Bij het rijden is ze super lief alleen als we met haar willen stappen buiten of haar naar de poetsplaats Willen brengen gaat ze rennen! En dan kunnen we haar niet tegen houden! Ook met hoofdstel doet ze dat.
We dachten dat we misschien een join up konden doen, ieder een keer en dat herhalen, is dat een goed idee en weet iemand nog iets? Alvast bedankt! *\o/*

SayaJones

Re: Pony heeft geen respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:11

En hoe zien jullie die join-up in jullie hoofd dan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:11

Je kan de pony ook gewoon opvoeden in plaats van een join up te doen :roll:

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:13

Wat doet de pony de overige dagen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:21

Reltopic?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:30

Voorlopig iemand meenemen die sterk genoeg is om de pony tegen te houden. Wel zorgen dat is een rustige persoon is die ervoor zorgt dat de pony zich niet kan lostrekken maar er verder geen drukte over maakt. Pony belonen als het goed gaat.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:36

En wat vindt de eigenaar van de pony (jullie leasen hem, dus hij is niet van jullie!) ervan als jullie zomaar gaan experimenteren met zoiets controversieels als een join-up?
Als ik die eigenaar was, zou ik daar niet blij van worden!

Vraag eens hulp aan een volwassene die jullie kan leren hoe je met dit gedrag moet omgaan. Stilzetten en achterwaarts is een goede oefening voor drammerige pony's, maar dat moet je wel eerst leren doen en er handigheid in krijgen.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:58

Ik heb het gevoel dat je pony niet respectloos en drammerig is maar bang. --> Je pony is binnen braaf en je hebt het over rennen. Waar rent ze dan heen? Terug naar stal? Als dat zo is is je pony gewoon bang om alleen op straat te zijn zonder soortgenoten en kun je er beter aan doen om je buitenactiviteiten met stalgenootjes samen te doen.
Sowieso moet je overleggen met de eigenaar van de pony voordat je de straat op gaat. Deze is namelijk wettelijk verantwoordelijk als er iets gebeurt, en het lijkt me dat je de pony niet onder controle hebt buiten en dat is gevaarlijk. Lekker binnen blijven dus.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:41

dianaw33 schreef:
Ik heb het gevoel dat je pony niet respectloos en drammerig is maar bang. --> Je pony is binnen braaf en je hebt het over rennen. Waar rent ze dan heen? Terug naar stal? Als dat zo is is je pony gewoon bang om alleen op straat te zijn zonder soortgenoten en kun je er beter aan doen om je buitenactiviteiten met stalgenootjes samen te doen.

Ook al is-'ie bang, dan nog mag de pony niet over mensen heen lopen. Het is prima als ze aan de hand een keertje bang zijn, maar dan moeten ze wel bij je blijven. Overigens lees ik in de OP dat de pony ook gaat rennen op weg naar de poetsplaats, dus het probleem speelt zich niet alleen buiten af...
Maargoed, angst of niet, de uitkomst blijft hetzelfde: het is beter als hierbij de hulp van een volwassen persoon wordt ingeschakeld.

Misaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 19:45

Het baasje weet dat ik naar buiten ga en wat ik allemaal nog meer doe :)
En ze gaat vooral naar eten toe! Maar in iedergeval tanks voor de tips enzo *D _/-\o_
we gaan nu beginnen met grodwerk /3 :))
xxx

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:47

Ga maar HEEL GAUW die join up uit je hoofd halen, dat is wel een laatste redmiddel.
Zorg dat je paard je niks kan maken, zorg dat de ruimte om te rennen klein blijft, ook moet je hulp zoeken en niet online wat gaan zeggen en hopen op wat gokjes van mensen ;)

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:52

sorry maar wat is een join-up? :=

jensvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:07

Daar is een leuk topic over te vinden meer heel uiteen lopende meningen.
Ik zou zeggen type het eens in in het zoekvenster en je gaat info genoeg hebben van voor en tegenstanders van een join-up.

Amadais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:53

Gewoon opvoeden, niet zo moeilijk

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:11

Als de pony wil gaan rennen kun je hem op een kleine volte zetten,dat kan ook aan de hand.