verzekering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evaliene

verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:30

hallo
ik heb een lease pony en nou schijnt dus dat ik in de omgeving waar hij staat een verzekering moet afsluiten als ik naar buiten wil
mijn vraag is hebben jullie je paard verzekerd zoja waar en hoeveel betaal je per maand?
ik ben zo en zo wa verzekerd maar ik moet mijn pony ook verzekeren
groetjes

TurdusMerula

Re: verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:16

Apart verhaal. Je paard valt in principe onder je wa-verzekering. (of die van de eigenaar)
Daar heeft buitenrijden niet mee te maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:16

VSW → TAO

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:56

Bedoel je niet dat je in de omgeving waar je staat voor het buitenrijden een ruiterbewijs nodig hebt? In welke regio staat het paard?

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 00:06

paard staat in Amsterdam noord en nee er is geen ruiterbewijs nodig maar een aparte verzekering ik had al een vriendin met een paard gesproken en die wist het ook niet

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 00:07

TurdusMerula schreef:
Apart verhaal. Je paard valt in principe onder je wa-verzekering. (of die van de eigenaar)
Daar heeft buitenrijden niet mee te maken.

ja dat dacht ik dus ook maar dat schijnt niet genoeg te zijn

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:07

Als bij rijders op niet eigen paard rijden dan is het paaard niet altijd onder de wa verzekering van de eigenaar verzekerd.
ZIt nu in het zelfde schuitje.
De eigenaar zou naar zijn verzekeraar moeten gaan het na te vragen of het in zijn wa zit, is dit het geval dan kun je rijden.
Is dit niet het geval dan zou of hij zou bij zijn eigen verzekring iets af kunnen sluiten anders zou je mischien bij hyppo paarden verzekering kunnen kijken of de eigenaar van het paard dat eil afsluiten dit kost 30, 00 euro per jaar.

Verders ben jij zelf verzekerd voor wat er met jou gebeurt.
Nartuurlijk zouden jij en de eigenaar langs jullie eigen verzekering langs moeten gaan om over 100% zeler van te zijn.

Je zou trouwens eerst moeten proberen het zoek machine te gebruiken er staan 100 forums waar alles in zal staan

Evaliene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 00:13

lianne304 schreef:
Als bij rijders op niet eigen paard rijden dan is het paaard niet altijd onder de wa verzekering van de eigenaar verzekerd.
ZIt nu in het zelfde schuitje.
De eigenaar zou naar zijn verzekeraar moeten gaan het na te vragen of het in zijn wa zit, is dit het geval dan kun je rijden.
Is dit niet het geval dan zou of hij zou bij zijn eigen verzekring iets af kunnen sluiten anders zou je mischien bij hyppo paarden verzekering kunnen kijken of de eigenaar van het paard dat eil afsluiten dit kost 30, 00 euro per jaar.

Verders ben jij zelf verzekerd voor wat er met jou gebeurt.
Nartuurlijk zouden jij en de eigenaar langs jullie eigen verzekering langs moeten gaan om over 100% zeler van te zijn.

Je zou trouwens eerst moeten proberen het zoek machine te gebruiken er staan 100 forums waar alles in zal staan

dankjewel heb net afgesproken om van de week alles even samen uit te zoeken :) zullen we ook even de wa verzekering bellen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:14

ik ben eigenlijk meer benieuwd wát voor verzekering ze dan af moet sluiten voor het buitenrijden in dat specifieke gebied, misschien mis ik iets maar ik vat het geloof ik niet helemaal.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:35

Nee normaal gesproken valt een paard onder huisdier en valt het ondere het WA alhoewel zien somigge verzekeraars er anders tegen over en bekijken ze het al boederij dier dan is de kan groot dat ze hem niet verzekeren als het dier problemen veroorzaakt buiten zijj erf of terein.
Hier voor kan je je verzekering aanpassenn of een echte paarden verzekering bij nemen.

De gene die er op rijd is wel verzekerrd door zijn eigen verzekeraar.
Ook al is dit ook altojd een raadsel.
Breek je je hand is het niet zo groot probleen.
Maar is er een ongeluk dat lijd tot blijfend letsel en of dood dan zijn de kosten heel anders.
Dan is het vooe bijna zeker dat het door de eigenaar verzekering zal vallen omdat het paard altikd als schuldig word bevonden.
Of het moet anders verklaard kunnen worden.

Weet dit trouwens niet allemaal zeker.
Verachilt ook erg per verzekering.
Als je zeker wilt zijn hoe het zit zou je gewoon met je eigen verzekeraar een gesprekje kunnen houden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:43

Een paard in privé-bezit is een huisdier en valt als zodanig onder je standaard AVP. Sommige verzekeraars willen wel een melding als je een paard hebt.

De crux zit 'm mogelijk in de lease-constructie waarbij het paard dus niet meer onder de AVP van de eigenaar valt (of AVB als het een bedrijf/manege is). Als je betaald voor het gebruik van het paard, zien veel verzekeraars dat als een bedrijfsactiviteit wat niet onder de AVP valt en soms ook niet onder de AVB; zie de voorwaarden.

Voor de details, pb LDRD even.