ooit zij mijn instructrice tegen mij: als je zelf wat rustiger van aard bent Dan past een wat 'drukker' (frisser,heter hoe je het ook wilt noemen) paard beter bij je.En dus Als je wat drukker/chaotischer bent van aard Bent dan past een wat 'rustiger' (braver, lomper) paard beter bij je. Ze vertelde daarbij dat dat zo was omdat als je zelf wat rustiger van aard bent en je paard wat drukker kan je dat kwa energie goed compenseren, dus wat rustigere energie overbrengen en dat als je dus wat drukker van aard bent dat je dan een wat rustiger paard met jou drukkere energie wat actiever maakt.
Nou weet ik van mezelf dat ik best rustig van aard ben en toen reed ik bij haar op een eigen paard van haar en die was wat rustiger en die liep gewoon niet mee aan de hand, omdat het paard dus heel erg mijn aard spiegelde (was dan ook een therapie paard). Dus moest ik mijn energie verhogen door het touw een beetje naar de billen te zwiepen zodat ik mijn energie verhoogde. Maar ik was dat helemaal niet gewend, Ik moest eerder paarden in houden dan vooruit krijgen. Nou weet ik van mezelf dat ik dus ook van wat drukkere paarden hou en dat dat gewoon bij mij past. Dat je rustig van aard bent betekent dus niet dat je niet consequent bent. Nu is mijn vraag, gewoon echt voor iedereen niet perse alleen mensen met eigen paarden:wat vind jij van de denk wijze van mijn instructrice? En wat heb jij gemerkt? Drukkere of rustigere paarden voor jou? En ben jij zelf wat rustiger of drukker van aard? En voor mensen met eigen paarden of verzorgpaarden: Is er misschien iemand die toevallig van zichzelf weet dat die drukker is van aard en het paard ook? Hoe gaat dat dan samen? Was dat een goede keuze of ging dat gewoon echt niet? Omdat ik zelf wat rustiger van aard ben weet ik totaal niet hoe dat dan gaat met wat frissere paarden, en dat je zelf ook wat drukker bent. of dat daadwerkelijk verschil levert ben ik benieuwd naar.

je hebt heet en heet, rustig en rustig.. Dus ja.