Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gentlegiant schreef:Ik persoonlijk vind wel dat ook t sluiten van de klep en stangen er bij hoort
En eventueel een klein stukje rijden ken d'r genoeg die er netjes op en af lopen maar na n stuk(je) rijden nog net niet zelf de klep open beuken met lossen....
Maar t woord zegt t al trailer laden... Veel mensen denken hier bij dat t hele riedeltje gedaan (moet) worden
Maar dat is t zelfde als met zadelmak maken
In mijn ogen is dat dat de paarden "braaf" zijn als ze kunnen stappen draven en galopperen aan de ruiter
Maar helaas denken sommige klanten dat ze een paard terug krijgen wat nog net niet de oefeningen voor t Z kennen en t weekeind d'r op al dik winst kunnen rijden op concours...
Gentlegiant schreef:Maar t woord zegt t al trailer laden... Veel mensen denken hier bij dat t hele riedeltje gedaan (moet) worden
Maar dat is t zelfde als met zadelmak maken
In mijn ogen is dat dat de paarden "braaf" zijn als ze kunnen stappen draven en galopperen aan de ruiter
Maar helaas denken sommige klanten dat ze een paard terug krijgen wat nog net niet de oefeningen voor t Z kennen en t weekeind d'r op al dik winst kunnen rijden op concours...
je moet het wel onderhouden natuurlijk... T is geen computer en ik heb zojuist geen "trailer laad software" gedownload...
Gentlegiant schreef:Dat is denk ik t hele probleem
Dat is met trailerladen en met zadelmak maken
Als een klant na mij toe komt om een paard zadelmak te maken zorg ik dat t paard de 3gangen kent ohz en als dat al snel goed gaat gaan we ook los in de bak
Maar mensen verwachten dat er een stuur en weet ik wat allemaal op zit
"Goh dat wijken dat gaat echt nog voor geen meter! En hij heeft gebokt! Dat noem ik niet zadelmak!"
Ja koekkoek wat verwacht je binnen n maand van de ruiter maar ook zeker van het paard Rome is ook niet op een dag gebouwd!
Met trailer laden is dat t zelfde iedereen verstaat wat anders onder trailerladen "oefenen"
Zo ook met doorrijden in mijn ogen is dat t bevestigen van t stuur gas en rem enz
Maar mensen denken dat ik z'n paard in n maand poepbraaf concours klaar af (kan) leveren
Het zou wel kunnen misschien maar dat is niet dierwaardig
Ik zit helemaal niet in t trailerlaad wereldje dus heb geen idee of daar echt begrippen voor zijn zoals met beleren/corrigeren van paarden
Als ik z'n probleem zou hebben zou ik willen weten wat er gedaan word/welke aspecten worden er geoefend tijdens z'n trailerlaad sessie en hoe lang t duurt enz enz
Bij zadelmak maken heb ik dat al minder en als mensen mij bellen om n paard zadelmak te maken en zelf geen vragen stellen ga ik gewoon dat paard zadelmak maken zoals hier boven omschreven
Alleen is dan vaak t verschil dat t paard gebracht word en de eigenaar eens komt kijken hoe t gaat
En met z'n trailer laad sessie ben je d'r zelf bij lijkt me