Hoeven niet optillen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leoniexhorse

Hoeven niet optillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 22:52

Sorry ik weet niet of het hier goed staat dit is mijn eerste forum

Mijn pony tilt haar voor benen niet op al wil ik haar hoeven krabben de achter benen zijn geen probleem maar de voorste 2 echt heel erg ze gaat heel erg tegen me aan leunen en gooit haar voet gelijk naar voren zo hard dat ik haar been niet vast kan houden ik heb haar pas net en bij haar oude baasje tilde ze haar hoeven gewoon op weet iemand misschien wat ik kan doen?

Dancyy

Re: Hoeven niet optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:53

Precies Dancy, doet ook voorbenen niet.
Komt omdat ze geen zin heeft, en omdat ze dan minder evenwicht heeft en dat vind ze niet leuk.

Oefenen is het sleutelwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:10

Als ze het bij haar oude baasje gewoon deed, ligt het misschien toch aan de manier waarop je de hoef wilt optillen of vast hebt. Wat doet ze als iemand anders het probeert?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:14

Het kan ook zijn dat ze het volledige gewicht niet op 1 been kan hebben... Je weet zeker dat ze niet kreupel loopt? Of is ze bijvoorbeeld kortere passen gaan maken?

Leoniexhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 11:38

Ik weet zeker dat ze niet kreupel loop

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:34

Ik verplaats dit topic van VSW naar OPG.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:24

Je hebt haar pas net, wat verwacht je? een mak lammetje die meteen aan alles en aan jou gewend is? over een halfjaar lukt het vast, nu gewoon laten zien dat het geen spel is, het hoeft niet meteen goed te gaan, maaar nu maakt ze er een spelletje van, dat mag nooit gebeuren!

isabel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:29

Mijn pony wilde in het begin haar hoef ook niet op tillen. Nu (na half jaar) tilt ze heel makkelijk haar hoef op :)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:57

Misschien proberen op te bouwen? Zo heb ik het ook gedaan. Eerst gewoon voetje pakken, doet ze dat braaf zet je hem weer neer. En daarna heel even vasthouden en nog voor ze gaat leunen weer neerzetten. En die tijd steeds meer uitbouwen

_Nis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:16

Een pony bij mij op de ponyclub heeft dat ook het is een kwestie van zijn/haar schouder heel langzaam naar beneden te glijden. Als hij/zij alsnog geen voetje geeft of wel geeft maar dan vooruitschopt dan goed blijven vast houden. Om te laten zien dat jij de baas bent. Als je dit niet doet zal hij/zij altijd denken de baas te zijn.

~N