Ik ga van de zomer met mijn nogal onervaren (verzorg)haffie een weekje op trektocht bij stal 't Reelaer. In zo'n week is het eerst 3 dagen 2 keer per dag bakrijden en springen, en vervolgens 3 dagen op tocht. Hierbij rijden we zo'n 5-6 uur per dag. Dit is voornamelijk stappen met af en toe een drafje en een stuk rengalop.
Mijn knollie: Een haflingermerrie van 6 jaar, met een conditie waar je niet echt U tegen zegt. Ze houdt een ritje van 2 uur met best wat galop wel vol, maar ze laat het ook niet merken wanneer het teveel voor haar wordt. Ze loopt gewoon door, zeker in het bos.
Ze is gewend zo'n 3-4 dagen per week te lopen, voornamelijk bakrijden en max 1 keer per dag. Ik wil nu 4 keer per week gaan rijden (meer dagen doe ik haar niet). Voor de rest wordt ze 1 keer per week in een (niet al te intensieve) groepsles gereden.
Ik kan alle tips over training en voorbereiding gebruiken! Ze staat voor de rest eigenlijk de hele dag op stal (ook niet mijn wens maar het is ook niet mijn paard, kan er vrij weinig aan veranderen) en op een kilo brok per dag. In de zomermaanden zal ze een paar uur per dag het land op gaan.
Mvg, Lieke en knappe haf Luna

TREC is echter wat anders dan een trektocht zoals jij beschrijft, dus ik ga even temmen zodat je topic verplaatst kan worden naar een plek waar hij beter past
Ga jij TREC of jt?