mennen loonse drunense duinen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

mennen loonse drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 19:00

In september ga ik met een vriendin 4 dagen logeren bij herberg de brand in udenhout.
Ik neem mijn tinker mee en zij huurt daar een paard.
Zij is er nog nooit geweest, ik nu 2x eerder. De kaart is al gekocht en wil zachtjes aan gaan zitten voor de routes maar nu komt het.
Zij is een echte ruiter, en ik een echte menner. Nu was het plan dat ik onder het zadel mee zou gaan, maar nu ik aan de routes begin ga ik twijfelen of ik dat wel echt wil.
Op internet kan ik vinden dat er een menroute van 24 km uitgezet is, nu ga ik mijn kar niet uit elkaar halen en meenemen voor 1 dag.
Omdat wij niet bekend zijn durven we ook niet op de wilde gok zomaar paden in te slaan. Mijn wagen is 1.35 breed en heeft dus veel ruimte nodig :)
Ook weet ik dat we het zand moeten overslaan, dus 1 dag zou ik dan onder het zadel gaan puur voor de zandverstuiving.
Maar is er voor 3 dagen wisselende routes van een km of 30 uit te zetten? Niet dat we steeds dezelfde paden moeten nemen.

Napie

Re: mennen loonse drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:36

Mijn ervaring is dat de menroutes en ruiterroute goed te combineren zijn en ook voldoende breed. Er zijn meerdere paden. De route die jij beschrijft ken ik niet.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:03

Napie schreef:
Mijn ervaring is dat de menroutes en ruiterroute goed te combineren zijn en ook voldoende breed. Er zijn meerdere paden. De route die jij beschrijft ken ik niet.

Hallo Napie en tinker_sally

Op de routeplanner staat aangegeven welke paden/duinen niet geschikt zijn voor menners.

Als je meer zekerheid wilt is er ook een andere mogelijkheid die misschien uitkomst biedt. Napie is zelf menner en kent het gebied zo te lezen goed. Zij zou daarom op de R&M routeplanner een of meerdere routes kunnen maken die geschikt zijn. Deze routes kunnen dan via email of faceboek gedeeld worden. tinker_sally kan zo samen met haar vriendin met een gerust hart lekker 4 dagen gaan genieten van de mooie Loonse en Drunense duinen.

Misschien 'n idee?

Napie

Re: mennen loonse drunense duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet altijd heel netjes aan de men paden hou. Maar ik rij met een sulky van een meter breed. Ook mennend kan je prima over het zand als je paard voldoende conditie heeft. Mijn shetten konden ook prima in een galopje