Ik ben sinds september 2015 in het bezit van een superlieve KWPN merrie, Bobbi
Het is een mega lichtvoetig paardje met veel energie, maar in de bak prima te rijden. Wanneer we gaan trainen is er niks aan de hand, ze is super ontspannen en zowat op je pinken te rijden, helemaal niet rennerig of iets in die richting. Met mijn vorige paardje reed ik eigenlijk alleen maar recreatief, en hoewel ik van plan ben met Bobbi te gaan starten neem ik haar ook graag mee het bos in.Echter is ze sinds het begin zo vreselijk gespannen en heet in het bos. Ons bos is ook niet echt een bos, veel fietsers, mensen met honden en wegen. Wat er gebeurt bij haar is dat ze heel erg gaat knarsetanden, dribbelen en eigenlijk constant hard wil. Ze is wel altijd heel goed te houden! Ik rijd gewoon met een dubbelgebroken watertrens en ze blijft wel vrij licht in je hand. Er zijn stukken dat het echter goed gaat, deze zijn vooral in stap en dan kan ik haar gewoon lekker lang laten, maar zodra ik aan ga draven spant ze haar onderhals aan en begint het knarsen en dribbelen weer. Buiten het feit dat ik het niet fijn vind lijkt het me voor haar ook niet goed.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, eerst dacht ik dat het aan de drukte in het bos lag, maar ik ben dit weekend op de utrechtse heuvelrug wezen rijden en helaas was het daar hetzelfde verhaal. Ze doet het alleen en met andere paarden, of deze paarden nu ook druk zijn of juist heel rustig. Ik rijd al met een martingaal maar dit maakt minimaal verschil. Zadel etc. ligt goed, ze is bij de osteo geweest dus dat zit allemaal gewoon in orde. Haar dressuurmatig bezig houden maakt weinig verschil, ze blijft dribbelen en vreselijk aanspannen. Ik ben dus een beetje radeloos wat ik nog kan proberen
Zat zelf te denken om een keertje met thiedemann proberen te rijden, maar ik vraag me af of jullie misschien betere ideeën hebben?Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zo is in het bos rijden voor ons allebei geen leuke ervaring terwijl het juist heerlijk hoort te zijn voor de afwisseling!
maar ik kan hier wel iets mee! Thanks