Wij hebben onze bijna 6 jarige Fries nu ongeveer een maand of acht. Hij heeft echter nog nooit gehinnikt of andere geluiden gemaakt. Hij eet goed, je hoort hem af en toe heel zacht knorren. Hij komt je altijd meteen tegemoet en begroet je door met zijn neus contact te maken. In tegenstelling tot ons vorige paard heb ik hem echter nog nooit horen hinniken of soortgelijke geluiden zien maken. Hij probeert het ook niet, want je ziet niet eens wat neusvleugels trillen of zo.
Herkent iemand dit en zou er toch iets niet goed zijn met ons paard ?
Groeten, Ellen
FriesWytske
Geplaatst: 05-03-16 10:27
Het ene paard is vocaler als het andere paard. Hier ook paarden die je niet hoort. Maar ook paarden die regelmatig van zich laten horen. En zolang hij verder normaal doet, zou ik me er geen zorgen over maken.
rien10
Geplaatst: 05-03-16 10:28
Ik heb de mijne 5 jaar. Heb hem maar 1 x horen hinniken. Niks mis mee hoor.
Bij mij duurde het een jaar ofzo dat ik hem voort eerst hoorde(hij klonk alsof hij jaren gerookt had wahahahaha) nu wel regelmatiger Omdat we aant verbouwen zijn is mn slaapkamer nu in de schuur bij de paarden en als mn pa me dan wakker komt maken en ik reageer begint mn jonkie als een gek naar me te gillen Verschild dus per paard
Geeft niks. Ik heb er hier ook een die pas van zich laat horen als de wereld bijna vergaat (in zijn ogen). En met ook nog 2 merries die om alles een keel opzetten waardeer ik zijn rust eigenlijk wel
Mijn Tinker hinnikte vroeger ook niet, dacht ik. Tot ik hem beter leerde kennen. Hij hinnikte heel zachtjes waardoor ik het niet hoorde, maar wel zichtbaar. Ondertussen heb ik hem al 7jaar en hinnikt hij wel duidelijker, maar het blijft een lief zacht hinnikje
In de vrije natuur hinniken paarden lang niet zoveel als de moderne gehouden paarden. Ze zouden zichzelf namelijk in gevaar brengen in een omgeving met natuurlijke vijanden. Misschien staat jouw paard nog dicht bij de natuur...
Het kan liggen aan hoe hij gehouden wordt. 24/7 buiten of maar plusminus 2uur per dag buiten maakt een groot verschil.
Mijn pony hinnikte op mijn vorige stal nooit. Daar stond ze ook niet heel lang buiten overdag. Sinds dat ik haar 6 jaar geleden verhuisde naar mijn huidige stal had ik gelijk een ander paard! Alsof ze ineens ook lekkerder in haar vel zat! Hinniken dat ze nu doet! Ze staat nu in een kudde minimaal 9u per dag buiten en 24/7 buiten in de zomer.