Bucas smartex steeds kapot?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Bucas smartex steeds kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 08:58

Dit najaar een bucas smartex gekocht. Ik heb eerder al een irish en een Freedom gehad en eerder nooit problemen. Mijn paard is ook ontzettend netjes, sloopt eigenlijk nooit wat dus dan kan ik een duurdere wel wagen, helaas is deze deken een drama. De singels kunnen maar beperkt korter, waardoor ze wekelijks een paar keer kapot gaan. De eerste keer netjes laten herstellen, maar elke week een paar keer, dat tempo kan ik niet volgen. Inmiddels is er een ring afgescheurd, ring staart koord eraf dus die biedt ook geen houvast meer. Hij zakt ondertussen zo scheef als wat. Beetje balen dus voor een deken die 200€ kost. Komen deze problemen vaker voor? Of heb ik gewoon pech dat die singels voor em te groot zijn. Voor de rest past de deken prima. Vandaag maar wat anders bestellen want is ronduit gevaarlijk nu. Wat kun je hier nu mee? Zal vast niet onder garantie vallen?

Nies_

Re: Bucas smartex steeds kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:00

Dat zou echt niet moeten kunnen hoor :n Ik heb er van 5 jaar oud die nog helemaal geen beschadigingen hebben.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:01

Ligt eraan. Is het echt gesloopt of zitten de stiksels niet goed. Heb er zelf ook een nog nooit problemen mee gehad

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:02

Het valt zeker niet onder de garantie, ddan zeggen ze dat je een kleinere maat had moeten bestellen. Ik heb hem zelf ook maar nooit problemen gehad. Wat je kan doen is de singels korter maken met een knop of er een stukje tussen uit halen. Past een maat kleiner niet?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:03

Ik gok dat je niet de juiste maat hebt dan. Ik heb 2 hele slanke paardjes, red het altijd goed met de singels. Mijn dekens gaan ook jaren mee zonder problemen. Ik heb er ook 1 zonder bilkoorden of koordje onder de staart door (eigen keuze), die blijft gewoon recht liggen zonder problemen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:06

Ik heb precies hetzelfde probleem. Een Bucas gekocht als backup voor m'n Rambo duo maar die Bucas blijft voor geen meter liggen. Heb een 6.0 voor een paard van 1.63 dus de maat is prima. Singels zijn bij mij ook te lang en hij zakt continu scheef.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:07

Mijn paarden zijn 160 en 162 en dragen 6"6

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:08

Dat hoef ik die van mij echt niet op te doen, daar verzuipt ie in. :j

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:26

Mijn 3-jarige van 162 heeft de 6'0" dekens van mijn fjord op liggen en dat begint nu echt te kort te worden, zowel naar beneden als naar achter en hij is echt nog heel puppy van bouw, heel smal. Op de foto lijkt het voor jouw paard niet groter te hoeven inderdaad, best apart toch :+ Neemt niet weg dat bij mij bij beide goed blijft liggen, op de 3-jarige zelfs zonder bilkoorden en ze staan beide niet heel de dag maar rustig te staan.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:37

Ik heb een dikkerd van ruim 1.75m onder een bucas smartex staan in maat 205.
echt een sloopdoos maar mijn deken is in perfecte staat. Ik ben er echt heel wijs mee.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:43

Mijn toch wel te dikke twh staat nu twee winters onder een Smartex medium 6.3, hij is 1.60, het deken blijft netjes liggen en hij blijft droog. Hiervoor heb ik een voor mijn bwp ruin van 1.67 een 6,6" gehad, deze deken bleef ook mooi liggen en hij bleef droog. Beide paarden staan continu in een weide met schuilstal.

Heb veel plezier aan Bucas dekens. De koord bij de staart is het eerste wat ik eraf haal enkel bij het uitrijvliegen deken laat ik ze zitten. De bilriemen gebruik ik wel.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:52

Ik heb ook een Bucas Smartex Medium, een nieuwe uitvoering met de losse singels, hier is er van de week een afgebroken bij het metaal.
Ik heb contact opgenomen met Agradi (waar ik de deken gekocht heb), en het valt onder de garantie, dus sturen ze me volgende week een nieuwe op. *\o/*

Mijne zakt ook wel een scheef, maar niet zo erg, misschien dat ik de singels ook iets strakker moet doen.

Nu heb ik er maar 1 singel aan, en hij blijft goed liggen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:05

Ja echt jammer, m'n Rambo blijft uitstekend liggen ook zonder bilkoord en buiksingels. :(

Nies_ schreef:
Mijn 3-jarige van 162 heeft de 6'0" dekens van mijn fjord op liggen en dat begint nu echt te kort te worden, zowel naar beneden als naar achter en hij is echt nog heel puppy van bouw, heel smal. Op de foto lijkt het voor jouw paard niet groter te hoeven inderdaad, best apart toch :+ Neemt niet weg dat bij mij bij beide goed blijft liggen, op de 3-jarige zelfs zonder bilkoorden en ze staan beide niet heel de dag maar rustig te staan.

Die van mij is heel kort, moet er ook eigenlijk 17 inch zadels op hebben anders past het niet. :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:14

De deken past op zich goed, alleen de buik singels zitten iets te los, niet dat ze bungelen en ik weet ook niet precies hoe hij het doet. Van de irish en de freedom had hij precies dezelfde maat en die lagen als een huis.

Ik heb inmiddels contact gehad met Bucas zelf, probleem uitgelegd en ze sturen me nieuwe singels op. Goede service en netjes opgelost.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 14:18

Kijk zo ligt hij, helemaal niet gek toch
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:48

Nee ziet er goed uit. Is dat het vernieuwde model? Die singels lijken me wel heel fijn als ze passen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 15:38

Ik denk het wel. Zijn losse singels met een stukje elastiek. Ik vind ze ook fijn verder. Gewoon heel fijne deken. Baal alleen dat ik gemak ervan zou kwijt raken :')

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:08

Ik koop nooit meer een Bucas. In december kocht ik de Power Turn Out. Prima pasvorm maar de stiksels laten na 4 mnden gedragen te zijn, los van de voorflap. Uiteraard terug gegaan naar Hypostore. Volgens Bucas zou mijn paard schuren of past de deken niet goed.

Laat me niet lachen. Als je onder je garantie wilt uitkomen, zeg dat dan gewoon. Maar dit wil ik niet meer meemaken met een deken van 200 euro(!). Wat een gezeur Bucas zeg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 13:57

Aangezien er bij hypostore geen reactie kwam heb ik bucas gecontacteerd, gewoon netjes uitgelegd dat de singels te lang leken voor hem en of ik die in ponymaat kon krijgen. Tijdje terug heb ik heel netjes van hun een paar nieuwe ponymaat singels ontvangen, gratis. Super netjes opgelost dus. Ik blijf blij met mn bucas dekens want sindsdien geen schuur plekken meer en gewoon fijn passende dekens.