Op vakantie omgeving Doezum

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dandy200

Op vakantie omgeving Doezum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 23:21

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor het open van het topic. :)

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Met de Hemelvaart speelt mijn zusje een toernooi in Doezum. Wij gaan dus met het gezin bij haar kijken en maken er gelijk een mini vakantie van. Mijn paard mag eventueel ook mee en de hond moet mee.

Nu ben ik dus opzoek naar een accommodatie in de buurt van Doezum (max 30-45 min er vandaan). Waar mijn paard mee kan. Graag een box en wijdegang/ paddock, hij moet iniedergeval naar buiten kunnen. Graag aan het bos, voor heerlijke itten. Verder een appartement/ BB/ hotel/ huisje, voor 4 personen en een hond toegestaan. Van woensdag/ donderdag 4/5 mei tot zaterdag 7 mei.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik word er naar lang zoeken een beetje gek van. Vind je een geschikte accommodatie, zit hij al vol.

Olympia96

Re: Op vakantie omgeving Doezum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:29

Doezem Groningen?
Daar zou ik namelijk niet direct naartoe om lekker te rijden met m'n paard. Heb jaren in die omgeving gestaan en dat was echt tamelijk waardeloos.
Waarom niet Drenthe? Veel meer mogelijkheden en veel mooiere provincie voor paarden. Ook makkelijker accomodaties te vinden denk ik zo.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:31

Oh chips. Ik lees je bericht nu pas goed ivm toernooi. Ehmmmm dan zou ik eens kijken in de buurt van het Drents Friese woud. Is te doen qua afstand en heel mooi! Op voorwaarde dat je het over Doezem Gr hebt, anders kun je m'n berichten sowieso skippen haha

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 23:41

Ik heb het inderdaad over Doezum Groningen. Is het nu eigenlijk Doezum of Doezem? Google heeft het over Doezum en u over Doezem :)

Bedankt voor je reactie Olympia96. Ik ga even kijken naar het Drents Friese Woud goede tip, weet je misschien ook nog een leuke accommodatie daar?. Drenthe zou ook kunnen maar het mag niet meer dan max 45min van Doezum weg zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:06

Neem eens contact op met hinkewal. Zij hebben een paddock paradise met pension daar. Wellicht ook tips voor een plek voor julliezelf.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 07:52

Wat leuk, dan gaat ze vast volleyballen? Mijn dochter gaat nl ook :D . Welke klasse en welke vereniging speelt ze?

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 08:13

mamajolijn schreef:
Wat leuk, dan gaat ze vast volleyballen? Mijn dochter gaat nl ook :D . Welke klasse en welke vereniging speelt ze?

Ja ze moet volleyballen. Wat leuk dat uw dochter dat ook doet :) ze speelt in de B1 van Dinto

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 08:14

Caily schreef:
Neem eens contact op met hinkewal. Zij hebben een paddock paradise met pension daar. Wellicht ook tips voor een plek voor julliezelf.

Dank voor je reactie, ik ga er even naar kijken.

Het lijkt me toch niet helemaal geschikt, aangezien mijn paard dan 24/7 buiten moet en ik hem graag binnen heb s' nachts.
Laatst bijgewerkt door Dandy200 op 01-03-16 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:15

Alvast welkom in Doezum (mijn woonplaats), kijk even op de site van stal lucaswolde voor je paard. En op bb Reitsema voor je zelf.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:17

Dandy200 schreef:
Ik heb het inderdaad over Doezum Groningen. Is het nu eigenlijk Doezum of Doezem? Google heeft het over Doezum en u over Doezem :)

Bedankt voor je reactie Olympia96. Ik ga even kijken naar het Drents Friese Woud goede tip, weet je misschien ook nog een leuke accommodatie daar?. Drenthe zou ook kunnen maar het mag niet meer dan max 45min van Doezum weg zijn.

Jij hebt gelijk haha! Ik kan geen specifieke namen noemen, maar weet dat bij DF woud echt veel meer gelegenheid is. En qua afstand valt dat wel mee, binnen jouw tijd wel.
http://www.np-drentsfriesewold.nl/docum ... ml?lang=nl

Even Google afbeelding op drents friese wold paardrijden en dan weet je genoeg.

I love Groningen, maar om paard te rijden is het drie keer niks vergeleken met Drenthe :D

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 08:27

xxpetraxx schreef:
Alvast welkom in Doezum (mijn woonplaats), kijk even op de site van stal lucaswolde voor je paard. En op bb Reitsema voor je zelf.

Ziet er uit als een heerlijke plek voor de paarden. Helaas niet aan het bos en dat zou ik wel graag willen :)

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:35

Dandy200 schreef:
xxpetraxx schreef:

Ziet er uit als een heerlijke plek voor de paarden. Helaas niet aan het bos en dat zou ik wel graag willen :)

De manege in norg of de manege in roden? Beide wel aan /in bos

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:47

Ik zou ook bij het DFW gaan zitten. Daar zijn meerdere plekken waar je met je paard op vakantie kan. Weet niet of dit wat is: http://www.drents-friesewold.nl/onderne ... eeenwissel camping met FNRS manege. Ze verhuren ook sta caravans. Je kan vanaf het park gelijk uit rijden de natuur in.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 08:51

Super bedankt allemaal voor de tips. Ik zal alles eens gaan uitzoeken vandaag.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:53

Inderdaad even kijken op applscha of bakkeveen.

Stallin hb je veel in wateren (kan ff niet op de naam komen) en in hoogersmilde de reeenwissel.

Beide is rond de 40 min. Rijden.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:01

Neem eens contact op met de bosmanege in Bakkeveen, in Bakkeveen zelf zijn sws een aantal campings waar je iets kunt huren.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:40

Dandy200 schreef:
mamajolijn schreef:

Ja ze moet volleyballen. Wat leuk dat uw dochter dat ook doet :) ze speelt in de B1 van Dinto

Heel grappig: mijn dochter ook :D

Veel plezier alvast met het rijden daar! Daar kan ik je helaas niet aan tips helpen.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:57

Dandy200 kijk anders even op de routeplanner. Campings, maneges, hotels B&B's waar ook je paard welkom is zijn te vinden op de routeplanner voor ruiters en menners. En zeker ook handig voor jou als je het grote (onbekende) bos in gaat. Vooraf je route plannen, kaartje uitprinten en/of downloaden voor je GPS en je kunt met een gerust gevoel op pad. Verdwalen is nu niet meer nodig.

Deze link is richting Drents Friese wold:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =598#stap4

Andere mogelijkheid richting Noord Drenthe:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =728#stap4

Veel plezier

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 15:30

Yvette01 schreef:
Dandy200 kijk anders even op de routeplanner. Campings, maneges, hotels B&B's waar ook je paard welkom is zijn te vinden op de routeplanner voor ruiters en menners. En zeker ook handig voor jou als je het grote (onbekende) bos in gaat. Vooraf je route plannen, kaartje uitprinten en/of downloaden voor je GPS en je kunt met een gerust gevoel op pad. Verdwalen is nu niet meer nodig.

Deze link is richting Drents Friese wold:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =598#stap4

Andere mogelijkheid richting Noord Drenthe:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =728#stap4

Veel plezier

Bedankt voor je reactie. Gelukkig ben ik zelf aardig bekend in het Drents Friese Wold, we zijn er met weekjes weg nu 3 keer geweest, dus denk dat verdwalen niet zomaar zal gebeuren :) De site lijkt me wel heel handig voor een onbekend bos.

De keren dat ik in het Drents Friese Wold was, verbleven we op de Albert Hoeve maar deze is helaas al vol.

Ik zal even de site bekijken, nogmaals bedankt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:36

Denk dat je inderdaad echt in de richting van het DFW moet kijken. Omgeving Doezum heeft nu eenmaal geen mooie bossen of andere omgeving waar je heerlijk buiten kan rijden, helaas! Je hebt het bosje Trimunt, maar dat is zo klein.. Daar heb je niet zoveel aan voor een heel weekend denk ik.

Succes in ieder geval! En alvast een fijn weekend toegewenst ;)

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:44

Hallo,

Er is het Hemelvaart weekend op dit moment nog plaats beschikbaar.
Ook leuk om mee te doen....... 6 mei nog plaats bij de (anti)schriktraining.
En eventueel 7 mei een dressuurproeven rijden.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 22:35

Super bedankt voor u berichtje. Ik was inderdaad camping de Reeenwissel tegengekomen. Maar als ik het goed gelezen heb, moet je dan in eigen tent of caravan slapen?

En wat zijn de facaliteiten voor mijn paard? Want die kan ik ook niet zo snel op de site vinden.

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:17

Dandy200 schreef:
Super bedankt voor u berichtje. Ik was inderdaad camping de Reeenwissel tegengekomen. Maar als ik het goed gelezen heb, moet je dan in eigen tent of caravan slapen?

En wat zijn de facaliteiten voor mijn paard? Want die kan ik ook niet zo snel op de site vinden.

Er zijn ook verhuurcaravans en tenten.
Voor het paard zijn er ruime stallen met eigen paddock te huur. Inclusief zadelkast brok hooi vlas

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:29

Ik woon ook in Doezum <3

Ehm, tja, dan wordt het denk ik ook Roden, of Bakkeveen.
Tolbert kan ook, maar daar kan je niet echt buitenrijden :)