KR Subprovinciale

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HANNAxGIPSY

KR Subprovinciale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:20

Hallo

Binnenkort ga ik starten met wedstrijden te rijden (jumping) bij de K.R. (Kempische Regionale in Limburg, België) met mijn D pony. Hiervoor heb ik een licentie nodig. Weet iemand welke licentie ik nodig heb? Ik had licentie J2 aangeduid en heb mijn inschrijvingsformulier enz al opgestuurd. Maar nu twijfel ik als ik de juiste licentie heb genomen... Kan iemand mij hiermee helpen? Want bij enkele wedstrijden op Equibel stond dat je minimum een J3 licentie nodig hebt, dus dan kan ik niet meedoen als ik een J2 licentie heb.

http://www.vlp.be/userfiles/file/TARIEVEN%20Licentie%202016.pdf Hier is een link met de informatie van de licenties. Ik vind het raar dat ik dan een J3 licentie nodig heb omdat deze al nationaal is...

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties en hulp!

Groetjes
Hanna (18)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:25

Ik zou ook zeggen J3. Achter J3 staat immers nationaal 4-jarigen + provinciaal en je wilt toch een provinciale licentie neem ik aan. Ik weet meer van dressuur dan van jumping, maar voor dressuur zou je een D3 nodig hebben dus ik zou het dan ook maar logisch vinden dat jij een J3 nodig hebt. Je gaat toch ook gewoon tussen de paarden starten met je pony veronderstel ik omdat je al 18 bent? Dan mag je ook geen nationaal starten met een J3, dat is enkel voor de ponyproeven.

Een J2 is enkel voor subprovinciale proeven, en die ga je inderdaad niet op equibel vinden. Die bestaan wel, maar daar moet je offline voor inschrijven (bij dressuur toch). Wil je echt in de allerlaagste proefjes starten en ben je dat van plan een heel jaar te blijven doen? En heb je nog nooit een VLP licentie gehad? Want dan kan het wel dat een J2 voldoende is.
Laatst bijgewerkt door History_ op 29-02-16 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Seltje

Re: KR Subprovinciale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:27

Dat die D2 en J2 licenties nog bestaan is belachelijk, er worden bijna nergens nog subprovinciale proeven uitgeschreven.
Je had dus een J3 moeten hebben.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:39

Bij de KR kan je nekel de 'clear round' proeven rijden met een J2,voor de andere proeven heb je inderdaad een J3 nodig.
Hangt er dus een beetjue vanaf wat je niveau en ambities zijn.

Seltje schreef:
Dat die D2 en J2 licenties nog bestaan is belachelijk, er worden bijna nergens nog subprovinciale proeven uitgeschreven.
Je had dus een J3 moeten hebben.

Er worden nog vrij veel subprovinciale proeven gereden hoor.
Zeker in het springen:VOR heeft 'TRENS' en 'detrens' die beiden sub organiseren.
Bij de HGVBB heb je de PROMO wedstrijden die op sub-niveau zijn en bij de WVUR heb je de FUN wedstrijden.Bij de HROV is de VRV pas sinds dit jaar opgedoekt maar nu organiseren ze wel tijdens de gewone HROV wedstrijden enkele sub proeven.

Ook in dressuur heb je zowel bij de VOR,HGVBB,WVUR en KR subproeven(E5 en E7),enkel HROV heeft geen sub-proeven.