Derby laarzen - Welk type

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xianri

Derby laarzen - Welk type

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 14:14

Ik ben aan het kijken om nieuwe laarzen aan te schaffen (dressuur). Ik ben momenteel aan het kijken naar de derby laarzen en twijfel tussen de soft jumper, de polo en de lace up. Met de opties erop schelen ze onderling niet zo heel veel in kost dus ik ben op zoek naar ervaringen met deze 3 typen.

Op zich zitten ze op het 1e zicht allemaal wel goed kwa gevoel (natuurlijk moeilijk zeker te zeggen als je niet je exacte maat kan passen).

Mijn logische gedacht zou naar de lace up gaan omdat je die indien nodig nog wat beter kan aanspannen mochten ze wat uit rekken (is dit zo?). Mijn beide benen verschillen in dikte door een enkel blessure waardoor dit denk ik ook een plus kan zijn. Ik twijfel alleen een beetje aan de "look" van de lace up.

De polo vind ik zelf gewoon het mooiste, maar de rist vooraan twijfel ik wat aan

De soft jumper zou ik sowieso een sierkap op gooien en deze heeft ook het veter voordeel.

paardje1983

Re: Derby laarzen - Welk type

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:17

Heb al 4 jr de Derby polo. Voor mij geen laarzen meer met een rits achter. Die lijden toch meer dan een rits voor.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:21

Ik heb een paar soft jumper, het zijn fijne laarzen maar zoals je zelf al aangeeft heeft een lace up model veel voordelen. Ik heb twee paar lipica's met een lange veter en die zijn idd heel mooi aan te passen aan elk been.

Xianri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 14:34

Lijkt me ook een voordeel als je wat bij komt/af valt (ik plan toch altijd om af te vallen, zou jammer zijn mochten ze dan minder goed passen := )

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:17

@ Ts: idd, ik heb tot 3 cm speling en da's heel handig ;-)...

Emporio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:11

Zelf heb ik de Polo's in verband met dat de Lace up 100 euro duurder zijn. De Lace up vind ik zelf echt prachtig, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. De Polo is een hele fijne laars, ik heb ze van kalfsleer. Ze zakken minimaal in, de rits blijft lang goed, ze worden helemaal handgemaakt en op maat gemaakt. Nooit meer iets anders voor mij, je mag ze geheel aanpassen naar smaak. Na een tijdje inlopen en inrijden zijn ze ook zo zacht als boter. Dus nogmaals, Derby is een geweldig merk! Zit ook een garantie van 2 jaar op de laars, ook altijd handig ;)

Xianri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:56