Wie rijdt regelmatig de ruiterroutes rondom Metslawier

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vosjevos

Wie rijdt regelmatig de ruiterroutes rondom Metslawier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 12:10

Wie heeft er veel ervaring in het rijden met de routes van de site .paardrijdenfryslan.nl

Ik heb met name interesse in de paden rondom Metslawier. Maar ook van de andere paden zou ik graag willen weten of ze de moeite waard zijn.

Wat me met name interesseert is of ze veel door landelijk gebied gaan (bijv. uitsluitend ruiterpaden)
Of dat je nog veel langs paden gaat waar bijvoorbeeld (landbouw)verkeer rijdt.
En als je langs verkeer rijd hoe druk is dat dan, 1 x in de 6 minuten een auto of filevorming tijdens spitstijden.
Er staat bijvoorbeeld; Obstakels Oversteek provinciale weg

Dus ervaringsdeskundigen met goede tips en antwoorden, ik hoor heel graag jullie ervaringen.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 20:47

ik geef nog even een schopje, want ik zou heel graag wat ervaringen van mensen horen.

vosjevos

Re: Wie rijdt regelmatig de ruiterroutes rondom Metslawier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 20:03

Het mogen ook routes die niet op de eerdergenoemde site staan maar die je wel graag in die omgeving rijdt.

Amalarab

Re: Wie rijdt regelmatig de ruiterroutes rondom Metslawier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:16

Ik kan me haast niet voorstellen dat er een ruiterpad is daar, vast alleen maar bermen!
Heb je het al eens gefietst?

ellis__h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:30

Ik rij niet rond metslawier, wel Kollum, Oudwoude, Veenklooster. Bij mij in de buurt is het fiftyfifty, paden door de polder (dus landbouwverkeer), ruiterpaden en stukken over de openbare weg. Ik woon en rij sinds kort in de buurt en ik moet zeggen dat de routes op de website aardig kloppen. In Veenklooster heb je het minste verkeer naar mijn idee. Hoop dar je er wat aan hebt :)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 22:51

Amalarab schreef:
Ik kan me haast niet voorstellen dat er een ruiterpad is daar, vast alleen maar bermen!
Heb je het al eens gefietst?

Op de site, die in de openingspost staat, heeft de provincie een aantal ruiterroutes samengesteld. Ik woon niet in de buurt, maar kom er wel zo nu en dan.
Het is een goed idee om de routes eens te fietsen. Maar de komende tijd gaat dat niet lukken.
Ik ben me vast aan het oriënteren voor in de zomer bijvoorbeeld.
Vandaar dat ik het leuk vindt om iets te horen van mensen die het gebied goed kennen.
Als er tijdens buitenritten foto's zijn gemaakt zou ik dat ook al heel leuk vinden om eens te zien.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 22:58

ellis__h schreef:
Ik rij niet rond metslawier, wel Kollum, Oudwoude, Veenklooster. Bij mij in de buurt is het fiftyfifty, paden door de polder (dus landbouwverkeer), ruiterpaden en stukken over de openbare weg. Ik woon en rij sinds kort in de buurt en ik moet zeggen dat de routes op de website aardig kloppen. In Veenklooster heb je het minste verkeer naar mijn idee. Hoop dar je er wat aan hebt :)

Van alles een beetje dus. Ik zal de routes toch eens moeten fietsen. Is de route het beste te doen met een bomproof paard, of ook met een wat 'wakkerder' paard goed te doen?

En vind je de routes heel mooi of eerder een beetje gewoon? Zoiets is natuurlijk ook heel persoonlijk, maar misschien kan je er iets over zeggen.

Welke nummer heeft de route rond Veenklooster op de site?

ellis__h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:58

Route 17 is de route rond Veenklooster, alleen rijd ik niet door tot Zwagerbosch. Ik rijd Oudwoude, Veenklooster en dan terug door de Triemen naar Oudwoude. Ik vind het een mooie route, voor een deel mooie brede paden en de bosrijke omgeving en de dorpjes zijn ook leuk. Je moet wel een paar keer oversteken en een brug over, als je paard daar verder geen problemen mee heeft is het goed te doen.