Helmcamera, welke?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Helmcamera, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 10:18

Hoi Bokkers,

Ik heb weer eens een nieuw idee voor een project: Een jaar lang heel veel filmen te paard (in het bos, duinen etc) en daar uiteindelijk een korte film a 15-20 minuten van maken. Wat voor helmcamera raden jullie me aan? Ik vind het zelf erg lastig, de Gopro 2 lijkt me wel mooi iig. Even een aantal eisen:

-Mooie/hoge filmkwaliteit (want bijv reeën, zwijnen etc moeten wel mooi/duidelijk te zien zijn op een afstandje)
-Gebruiksvriendelijk
-Water/spat dicht

Ibbel

Re: Helmcamera, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:42

Helmcamera's zijn allemaal met een grote beeldhoek (meestal 120-150 graden, soms nog meer) en dus (extreem) groothoek. Dieren herkenbaar op de film krijgen is dus per definitie onmogelijk. Reden daarvoor is dat je - als je al een tele-functie op zo'n camera zou hebben - alle bewegingen ook vergroot, met als gevolg dat je een enorm schokkerig beeld krijgt.

Ik heb zelf een Liquid Image Ego 727, bevalt prima, en kost ongeveer eenderde van wat GroPro kost.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:46

Ik gebruik een go pro hero 3 en ben echt ontzettend tevreden over de beelden en niet onbelangrijk hij kan tegen een stootje;) Hier is een filmpje gemaakt met de go pro

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:46

Heb vd week 1 van de action gehaald. Kwam goed uit de test en ook mooie beeldkwaliteit.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 10:56

Ibbel schreef:
Helmcamera's zijn allemaal met een grote beeldhoek (meestal 120-150 graden, soms nog meer) en dus (extreem) groothoek. Dieren herkenbaar op de film krijgen is dus per definitie onmogelijk. Reden daarvoor is dat je - als je al een tele-functie op zo'n camera zou hebben - alle bewegingen ook vergroot, met als gevolg dat je een enorm schokkerig beeld krijgt.

Ik heb zelf een Liquid Image Ego 727, bevalt prima, en kost ongeveer eenderde van wat GroPro kost.

Huh, als je bomen herkenbaar erop krijgt waarom dan dieren ineens niet? Ik snap als ze heel ver weg staan je ze niet goed kan zien maar als het op een paar meter afstand is wat regelmatig gebeurd...

Bedankt voor de reacties tot zo ver.
Ziet er mooi uit dat filmpje hierboven

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:44

Voorbeeld "still' uit filmpje:
Afbeelding

Die twee zwartje stipjes zijn wilde zwijnen, op ongeveer 20 meter voor me. Voor mij herkenbaar als een mannetje en een vrouwtje. Op de film (en de still) vrijwel onherkenbaar.
Dat krijg je nu eenmaal met een groothoek.

Deleted123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:49

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:55

Ik heb er een van Sony, weet uit mijn hoofd niet wat voor type, maar er zit een klein beeldschermpje in de vorm van een soort van armband bij, daarbij kun je dus zien of je nog wel goed aan het filmen bent. Is een hele fijne! goede kwaliteit, ook gekeken naar verschillende vergelijkingsfilmpjes op youtube met de gopro, en sony was scherper en helderder

munich

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:11

@ Lisa99: Klinkt goed, welke Sony is dat?

Ik heb van familie een Denver gekregen voor kerst. Die viel heel erg tegen. Valt snel en vaak uit, is moeilijk op te laden en er zit geen scherm op het apparaat waardoor je eigenlijk niet goed weet wat je filmt. Lekker goedkope camera maar wel een echte afrader.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:29

Ik gebruik de GoPro 3 silver, daar ben ik heel blij mee.

Voorbeeld van een filmpje van mijn over het strand. De eerste paar beelden had perongeluk vet erop door m'n vinger. Verder op is die wel scherp.

Veel sgw filmpjes van mij staan erbij met GoPro gefilmd.
Omgeving is inderdaad niet goed te herkennen.. Want zoomen kan niet.

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:46

munich schreef:
@ Lisa99: Klinkt goed, welke Sony is dat?

Ik heb van familie een Denver gekregen voor kerst. Die viel heel erg tegen. Valt snel en vaak uit, is moeilijk op te laden en er zit geen scherm op het apparaat waardoor je eigenlijk niet goed weet wat je filmt. Lekker goedkope camera maar wel een echte afrader.

Zit nu op school... :o zal straks even kijken als ik thuis ben! :D

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:52

Ik heb de sony hdr-as200v met remote control, te verkrijgen vanaf €250 euro zoiets geloof ik. Camera zelf is splahproof en met behuizing tot 5 of 6 meter diepte. De basis accesoires zitten erbij, heb er zelf via aliexpress.nl nog wat bijgekocht. Hele fijne en lichte camera met heel mooi beeld, kan je zeker wat filmpjes aanraden waarin het verschil goed te zien is.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:24

Hoi,
Ik heb een helmcamera bij de action vandaan!
Hieronder een recent filmpje ervan. Op mijn YouTube kanaal staan er nog meer..

horsebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:40

Ik volg dit even :)