Ik kan voor 99% procent zekerheid mijn lease E-pony overkopen. Een droom die uitkomt! Ik rij hem al drie jaar en kan het heel goed vinden met de eigenaresse die geen tijd meer voor hem heeft, ze wil nog twee weken nadenken en dan de knoop officieel doorhakken.
Ik heb al een eigen zadel, hoofdstel, dekje beenbeschermers en de rest kan ik erbij krijgen. Ik kies voor hem omdat ik er zo'n goede band mee heb en hij de ultieme braverik is die ik zoek en waar ik ook nog een beetje leuk mee kan dressuren. Een paard was misschien mooier geweest maar ik ben zelf ook maar een dwergje van 1.63 dus mijn korte benen steken er bijvoorbeeld niet onderuit.
Mijn allereerste paard, het idee al.. maakt me nerveus! Niet de kosten maar het idee. Misschien juist omdat ik niets liever wil sinds mijn 6e? Ik mag hem overkopen (gezond, afgelopen jaren nooit iets gehad) voor een heel symbolisch bedrag.
Ik mag dit bedrag in termijnen betalen, bijvoorbeeld in 3/4 keer maar het mag ook in een keer bijvoorbeeld. Het maakt voor mij niets uit maar ik vroeg me af wat daar de ervaringen mee zijn. En stel je voor dat ik zou zeggen ik betaal hem in twee keer, vanaf wel punt is het dan officieel mijn paard en moet ik de stallingskosten betalen?
Het is geen probleem voor mij om het paard in een keer te betalen maar aangezien ik haar toch zo goed ken en ik al drie jaar voor haar rij vond ze het ook geen probleem om er langer over te doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!